Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gratis internet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.200 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden mijn naam is Arie Dijkstra ben opzoek naar een nieuwe provider en wil hier bij de kenners wat vragen stellen over providers

Owwja ben ook nieuw op dit forum dus hallo allemaal.

Hier is mijn vraag.

Ik zit op dit moment bij het net en vind dat duur voor de snelheid die ik heb. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe provider. Het gaat alleen om internet en misschien bellen.

Nu loop ik op mijn zoektocht aan tegen kliqz.nl dit is (denk ik) een provider die gaan starten met het aanbieden van gratis internet tot 20 Mbit. Veder staat er niks op de site.

Maar is het mogelijk gratis internet of zal het een grap zijn. Ik heb me al wel aangemeld voor meer informatie.

Mijn vraag doen is het mogelijk gratis internet?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Niets is gratis... Ik denk dat je bij deze provider, als het al geen hoax is, reclames te zien krijgt om de zoveel minuten of iets dergelijks, dat lijkt mij aardig irritant. Maar nogmaals, dit is wat ik denk, op de site zelf staat echt bar weinig om tot een serieuze conclusie te komen.

Verwijderd

Topicstarter
vond ik ook al ja, En reclames zijn mij die het geld waard wat je er mee bespaart.

Als het om reclames zou gaan. is het denk ik wel fijn om te weten hoe ze dat dan doen verpakken!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22
nee ik denk niet dat er een gratis provider is. waar gebruik je je internet voor? als dat alleen surfen is kan je misschien vragen of je voor klein bedrag per maand op je buurman zijn draadloze netwerk kan.

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee ik vind het niet erg om er voor te betalen ik vroeg me alleen af of het gratis kon aangezien die site dat aangeeft.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ook al contact opgenomen met deze nieuwe provider? Gebaseerd op de informatie op de website kan je helemaal geen conlusies trekken atm :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb er geen contact mee gehad, ik kan geen informatie vinden er staat alleen dat ze nog niet gestart zijn misschien is dat wel de reden dat ik niks kan vinden

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Ik ben bang dat het niet veel zal worden of voor zal stellen, gratis is gewoon niet mogelijk (of erg moeilijk). De naam roept bij mij wel een idee op dat je op advertenties zal gaan klikken eigenlijk. Whois gegevens van kliqz.nl zijn wat vaag (prive contact, 06 nummer), er lijkt geen groot bedrijf achter te zitten. KvK weet ook niets van die naam, er is wel een andere naam op hetzelfde adres bekend volgens Google, maar adres gegevens komen niet overeen met die in de KVK DB.

Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen in ieder geval :P.

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Die website lijkt inderdaad nergens op. Ik zou dit niet serieus nemen.

Verwijderd

Topicstarter
JA had ik ook al gezien ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.

We merken het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Danot schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:04:
Die website lijkt inderdaad nergens op. Ik zou dit niet serieus nemen.
Dat vind ik wel mee vallen. ik weet niet precies waar je op doelt maar ik vind het design wel gaat alleen jammer dat er geen info op staat.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hou dit serieus in de gaten, waarschijnlijk weer niet in mijn regio en alleen randstad ofzo maar wie weet. Altijd leuk om draadloos netwerkje op te zetten, kost dan toch geen drol.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
ja wel jammer dat ze helemaal niks prijs geven zag ook dat ze een hyves en een twitter account hebben maar daar staat op dit moment ook nog helemaal niks. Maar misschien dat ze over die kanalen informatie gaan geven.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het lijkt op een grote oplichting of SPAM praktijk of zo iets, mijns inziens.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

dit was toch in het nieuws een tijdje terug?
De nieuwe isp gericht op jongeren, "gratis" internet dmv reklame.

Elke keer als je ergens heen surft of wat dan ook, dan krijg je een eerst reklame te zien van een paar seconden en pas dan word je door gelinkt naar de desbetreffende site.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat maakt surfen een stuk leuker :S

Maargoed, wel fijn als je dat onderweg kunt gebruiken...of als twee lijntje ;)
Want wie zegt dat je op die lijn moet gaan surfen :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat op het nieuw heb ik ook iets van gehoord alleen had dat volgens mij een andere naam.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Gratis bestaat niet.

Dit bedrijf gaat zeker 1 april beginnen?

Eigenaar (volgens Whois) is:
P. de Heer
Goudsbloemstraat 83
3353XE Papendrecht

Klinkt lekker professioneel en gehost bij webstekker.

P.s. Je openingspost is niet helemaal volgens de policy van Tweakers

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 20-03-2009 11:16 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

jongentje schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:16:
Wat is er mis mee dan :?

Gratis lijkt mij sterk, en ze lijken nog wel volledig in de startup-fase te zitten.
Het idee klinkt leuk, gratis internet. Maar als bedrijf zijnde zullen ze toch echt een alternatieve inkomstenbron weten aan te boren, en daar wringt de schoen; hoe gaan ze dat doen? in deze tijden?
Mijn gut feeling zegt dat dit een stille dood sterft, of minstens 2+ jaar uitgesteld wordt.
quartex schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:52:
dit was toch in het nieuws een tijdje terug?
De nieuwe isp gericht op jongeren, "gratis" internet dmv reklame.

Elke keer als je ergens heen surft of wat dan ook, dan krijg je een eerst reklame te zien van een paar seconden en pas dan word je door gelinkt naar de desbetreffende site.
Bedoel je je niet Blyk? :) nieuws: 'Jongerenprovider' Blyk stelt introductie opnieuw uit

Verwijderd

Jouw zin is ook niet helemaal volgens de policy van GoT;
Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waar heb je het over? Over typfouten, eigen inzet of de vermelding van de website? De TS heeft duidelijk twijfels en vragen, van spam is dus geen sprake.

• jongetje
Jejking schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:39:
[...]

Waar heb je het over? Over typfouten, eigen inzet of de vermelding van de website? De TS heeft duidelijk twijfels en vragen, van spam is dus geen sprake.
Beste forum leden mijn naam is Arie Dijkstra ben opzoek naar een nieuwe provider en wil hier bij de kenners wat vragen stellen over providers

Owwja ben ook nieuw op dit forum dus hallo allemaal.
Heeft met groeten e.d. te maken. Maar blijkbaar heb ik al te veel erover gezegd dus laten we maar on-topic gaan want is niet mijn bedoeling om jullie tegen me in het harnas te jagen.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 20-03-2009 12:15 ]

Verwijderd

De meneer achter Kliqz, de Heer, heeft waarschijnlijk de markt goed geanalyseerd! Ik denk dat hij door middel van (bedrijven zoals T-Mobile en Online), als je een mobiel abonnement afneemt, je gelijk een gratis ADSL lijntje van 20Mbit krijgt (bijvoorbeeld bij Online wat van T-Mobile is). Kijk maar ze geven toch ook gratis een LCD TV weg of een notebook. Inkoopwaarde van een LCD TV en een notebook is hoogwaarschijnlijk hetzelfde als 4 jaar of meer voor een ADSL lijntje voor zulks bedrijven zoals Online of T-Mobile.
Dus onderschat het idee niet want ik die er wel brood in voor bedrijven zoals T-Mobile en Online etc.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb de beste man eens gebeld en zn voicemail ingesproken, ben zeer benieuwd wat hier achter zit / op welke termijn er iets te verwachten valt.
Als ik nog iets hoor post ik het hier wel even.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
L4m0r schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:23:
Heb de beste man eens gebeld en zn voicemail ingesproken, ben zeer benieuwd wat hier achter zit / op welke termijn er iets te verwachten valt.
Als ik nog iets hoor post ik het hier wel even.
Was ik ook benieuwd naar ja, hij woont bij me in de buurt maar om nou aan z'n voordeurbel te gaan hangen :P

Het zoveel seconden een advertentie laten zien voordat je een webpage kan bezoeken is inderdaad een methode die ik verwacht.
En daarnaast, hoe meer je surft -> hoe meer advertenties je ziet -> hoe sneller je linespeed oid.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Voicemail, vet gedaan :)

Dit lijkt mij ideaal, niet echt voor thuis als er reclame bij komt kijken maar meer voor onderweg. Misschien moet je dan de dongle betalen en dan vervolgens gratis internet met reclame als dat zo is. Wel ideaal voor studenten, eenmalige aanschaf en dan is het klaar.

Wel wazige website, komt de heletijd in een loopje van dezelfde informatie. Misschien 1 aprilgrap hehehe, wie weet...maarja wel wazige grap dan. Inschrijven voor nieuwsbrief, die adressen verkopen ze ook weer door voor extra reclame mails en wat je wel moet betalen is het bellen. Misschien hopen ze daar winst uit te halen.

[ Voor 36% gewijzigd door NeoMe op 20-03-2009 16:31 ]

Verwijderd

Het kan weldegelijk, waarschijnlijk kost het servicenummer je gewoon 99 cent per minuut. Daarbij neemt hij gewoon huurlijnen van KPN en via ads verdient hij zijn geld terug.

• Mental
Nu rijst bij mij wel het vermoeden dat onze lieve topicstarter iets meer met Kliqz.nl te maken heeft dan hij wil prijsgeven.
Ariedijkstra heeft op minimaal 3 fora hetzelfde bericht gepost (helpmij.nl, webhostingtalk.nl en tweakers.net), maar telkens net in iets andere bewoordingen.
Voornamelijk op webhostingtalk en helpmij is Arie bezig om zoveel mogelijk te laten merken hoeveel zin hij heeft in deze provider en dat zijn gevoel er goed bij is (meerdere malen per topic wanneer er niet om gevraagd wordt).
ArieDijkstra is naast WR (lees: kliqz.nl) als enige lid van de Hyves van Kliqz.

Ik zeg: e-mail harvesting en een ontzettend domme poging om dit voor elkaar te krijgen.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, en aangezien .mr net lid is geworden en dit ook zijn eerste bericht is dacht ik dus precies hetzelfde. Meteen even gegoogled en kom op hetzelfde uit, de hele geest van het bericht was gewoon reclame ala guerilla-stijl.

• Mental
Loopt op FOK ook nog een draadje en in alle gevallen gaat het om nieuwe gebruikers.
Het e-mail adres *snip* is verder nauwelijks te vinden dus ik gok dat deze ook redelijk nieuw is (als je bij webhostingtalk regged en je e-mail openbaar laat doet je dat ook wel op andere plaatsen).

Kansloos topic.
Kan misschien een moderator eens kritisch naar deze TS / post kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 22-03-2009 02:02 . Reden: GOT moest FOK zijn natuurlijk ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, ik denk ook aan email harvesting.

Gratis internet is gewoon ook niet mogelijk. Bovenstaande opmerking van versatel_speed over het weggeven van een gratis internetverbinding zeg maar als bonus (laptop,tv) is ook onzinnig, dat zou sowieso betekenen dat het niet geheel gratis is maar dat het meer een freemium is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:10:
De meneer achter Kliqz, de Heer, heeft waarschijnlijk de markt goed geanalyseerd! Ik denk dat hij door middel van (bedrijven zoals T-Mobile en Online), als je een mobiel abonnement afneemt, je gelijk een gratis ADSL lijntje van 20Mbit krijgt (bijvoorbeeld bij Online wat van T-Mobile is). Kijk maar ze geven toch ook gratis een LCD TV weg of een notebook. Inkoopwaarde van een LCD TV en een notebook is hoogwaarschijnlijk hetzelfde als 4 jaar of meer voor een ADSL lijntje voor zulks bedrijven zoals Online of T-Mobile.
Dus onderschat het idee niet want ik die er wel brood in voor bedrijven zoals T-Mobile en Online etc.
Hmm een aantal fouten, met de opmerkelijkste Online wat van T-Mobile is. FOUT
Orange was mobiel en internet, die is gesplitst in 2 afzonderlijke bedrijven waar de mobiele tak verkocht is aan T-Mobile, maar aangezien die nog wel de naam wilde hebben mocht Orange internet geen Orange meer heten, maar heet dus in het vervolg Online.
Het is ook gewoon raar om een mobile provider en een internet provider naast elkaar te zetten.
Gratis artikelen worden ook weggegeven bij Oprah maar krijg je daar internet van? Dat zijn rest partijen waar ze van af moeten met een enkele keer een leuk voordeeltje, welke je zowiezo zelf betaal. Hou er rekening mee dat de inkoop prijs bij bulk aankopen altijd lager is dan consumenten prijzen.

• Mental
Gevestigd op hetzelfde adres in papendrecht, zelfde provider en zelfde wijzigingsdatum registratie:

KenIT
http://www.kenit.nl (geweldige website)
Even weggehaald, ook al is het publieke info.

Conclusie: in het geval dat dit toch echt is zou ik hier absoluut niet mee in zee gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door IEF op 22-03-2009 02:00 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kliqz twittert ook al: http://twitter.com/kliqz

• Mental
Ook op http://gratis.prikpagina....?f=3274&i=4162&t=4162&v=f is dezelfde persoon actief in de reacties.
Sommige posts zijn nagenoeg gelijk aan wat hier staat of op 1 van de andere 3 sites,
Wat een kansloos geheel zeg.

Verwijderd

Gewoon kassa of radar in de gaten houd voordat je jezelf 'n wurgcontract aansmeert. Gratis is alleen nog het hollandse weer en sinterklaas bestaat niet :P

• Mental
Op het forum van Kassa wordt er ook al gepromoot door deze persoon.
Iets te enthousiast voor een 1 april grap dus.
Vooralsnog geen reactie gehad op mijn voicemail dus tot ik die wel heb ga ik er maar stilletjes vanuit dat het _of_ oplichting is (harvesting, dubieuze contracten, whatever) _of_ een leuke poging door zeer onervaren personen.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 21:09

trixx

-CTU- SuiZide

Is gewoon een manier om mailadressen te verzamelen :)

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet om het een of het ander... maar is het neerplempen van allerlei persoonsgegevens niet een beetje (understatement of 2009) privacyschendend?

• jongetje
Jejking schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:23:
Niet om het een of het ander... maar is het neerplempen van allerlei persoonsgegevens niet een beetje (understatement of 2009) privacyschendend?
Deze zijn openbaar op te vragen via de whois op sidn.nl.

Als het echt een bedrijf was geweest had die persoon zijn domeinnaam niet op zijn privé adres geregistreerd.

Verwijderd

mm die website van Kliqs lijkt me erg fake als je het zo bekijkt.

Heeft meer iets weg van het vergaren van mailadressen en namen. voor andere doeleinden,

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 18:37
L4m0r schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:39:
...als je bij webhostingtalk regged en je e-mail openbaar laat doet je dat ook wel op andere plaatsen...
Enige wat ik op webhostingtalk zie komt van usenet (nl.internet.providers), niet echt geregistreerd op WHT dus. Bericht op usenet zetten is wel meer werk dan registreren op een gemiddeld forum, het lijkt er dus op dat er inderdaad nogal wat moeite gedaan wordt om de interesse van zoveel mogelijk mensen te wekken.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

@TS: Spammen op GoT is niet toegestaan.
Vooral je voordoen als 'een gewone gebruiker' die 'toevallig' een site tegenkomt,
is een directe overtreding van de GoT policy.

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.