Poorten forwarden - Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

• MiguelMASSACRE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje met poorten forwarden naar utorrent. De poort naar utorrent is namelijk dicht.
Ik weet dat je dit via de router moet doen, maar hoe weet ik niet precies.

Zou iemand mij misschien uit kunnen leggen, of kunnen helpen met poorten forwarden?

Ik heb een Kobishi Broadbandrouter, geen idee welk type.

Ben nog niet héél goed met computers maar ik check regelmatig tweakers.net en probeer
zoveel mogelijk bij te leren, want ik vind dit interessant.

Alvast bedankt, :)

MiguelM

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In het subforum netwerken staat een heel informatief stukje erover.

Het Grote Poortmappingsverhaal

Daar moet je een heel eind mee kunnen komen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• MiguelMASSACRE
Bedankt! Ik zal er eens naar kijken :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In het kort
- Achterhaal het ip adres van je router
- Open de webinterface van je router door dat ip adres in je webbrowser in te voeren.
- Log in en ga op zoek naar portforwarding

Maar vooral hoe het vanaf de laatste stap in detail gaat is erg afhankelijk van je router. In ieder geval is op www.portforward.com ook genoeg informatie te vinden hierover.

• MiguelMASSACRE
ik222 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:34:
In het kort
- Achterhaal het ip adres van je router
- Open de webinterface van je router door dat ip adres in je webbrowser in te voeren.
- Log in en ga op zoek naar portforwarding

Maar vooral hoe het vanaf de laatste stap in detail gaat is erg afhankelijk van je router. In ieder geval is op www.portforward.com ook genoeg informatie te vinden hierover.
Ik ben inderdaad al op mijn router ingelogd, en ik heb ook die pagina gevonden waar je kunt forwarden.
Maar ik heb geen idee hoe ik hem juist kan forwarden, heb al een aantal dingen geprobeerd maar
er wordt nog steeds gezegd dat de poort dicht is.

Ik doe dan: General Setup -> NAT -> Virtual Server

Dan wordt er gevraagd naar private ip (is dat gwoon router ip?), private port, TCP/UDP (geen idee wat dit inhoud) en public port. Daarna wordt er nog gevraagd naar een trigger port.

Het probleem is voor mij dat die termen mij niet bekend zijn en ik ook niet weet dat ik daar in moet vullen hehe.

Ik heb een kobishi router en volgens mij zijn dat ook best onbekende routers en ik geloof dat het bedrijf zelf ook al failliet is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig van doen met Officesuites en -software, dus het past niet hier in dit subforum niet echt - in tgeenstelling tot Netwerken. Maar hierboven staat geloof ik alles al uitgelegd, zodat ik het verplaatsen van het topic waarschijnlijk wel achterwege kan laten. Met de tips van ik222 in "Poorten forwarden - Hoe?" en Hooglander1 in "Poorten forwarden - Hoe?" moet je er waarschijnlijk wel komen: inderdaad "gewoon" opzoeken waar in de menu's je moet zijn in jouw specifieke router. Aangezien de meesten van ons jouw model niet kennen (al was het maar omdat je het type niet kent ;) ) komen we niet verder dan dat. Voor meer specifieks zou je in de handleiding van het precieze type moeten kijken, maar die hebben wij niet :)

Succes - en welkom op GoT! :)

Edit: oeh, nu wordt het net wat specifieker. Ik zal het wel verplaatsen :)

Private: naar welke interne PC moet het toe. Poort: de juiste poort(en). Hangt af van de specifieke applicatie, zie de instellingen daarvan. Alle poorten in principe gewoon gelijk laten.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2009 17:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

probeer je wel even te houden aan ons beleid, want ik zie hier weinig persoonlijke inzet en je toont dus niet welke oplossingen je hebt uitgeprobeerd en welke eventuele problemen je daar bij ondervindt.
anyway ik verplaatst en sluit dit topic. wat mij betreft mag je dan in het juiste forum een nieuwe post doen als deze aan onze voorwaarden voldoet.
OFF->NT (van office naar Netwerken)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.