Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269380

Topicstarter
Hallo!

Na heel wat monitors te hebben bekeken op internet heb ik mijn selectie eindelijk weten te minimaliseren tot slechts twee stuks. Te weten:

HP W2228h

Pluspunten:
  • Features zoals HDMI / Interne Speakers
  • Verstelbaarheid
  • Prijs (EUR 239)
Minpunten:
  • Slechts 2 USB-poorten
  • Glossy Design
Dell Ultrasharp 2208WFP

Pluspunten:
  • Tijdloos design
  • Positieve ervaring met Kwaliteit / Service Dell
  • 4 USB-poorten
  • Verstelbaarheid
Minpunten
  • Prijs (EUR 300)

Nu kom ik op het punt om tussen deze twee te kiezen. Ik heb zowel de positieve als de negatieve punten belicht, maar ik blijf enorm twijfelen! Graag jullie mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Als je dan toch een Dell voor rond de €300 wilt, kijk dan ook even naar de Dell UltraSharp 2209WA, die is €299 bij Qsix.eu (of nog een stuk goedkoper als je 'm uit Engeland haalt) en heeft een veel beter paneel dan de twee schermen die jij nu noemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 19-03-2009 17:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 18:12
Wat vind je een nadeel aan glossy ?
Heb je dit zelf ondervonden of gelezen op reviewsites ??

Moet eerlijk zeggen was ook nooit voor een glossy scherm ism laptop, maar heb nu 1,5 jaar de w2207h, en vind het toch erg prettig werken. (ligt natuurlijk ook hoe je scherm komt te staan in je kamer, en voor een laptop zou ik het nog niet kiezen).

Over de usb hub gebruik het eigenlijk niet veel meestal voor me iphone of digitale camera, mocht je meer apparaten willen aansluiten kan je altijd voor een hub gaan, maar hier zie ik niet echt het nut van in.

Over de Dell monitor heb ik weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:18:
Als je dan toch een Dell voor rond de €300 wilt, kijk dan ook even naar de Dell UltraSharp 2209WA, die is €299 bij Qsix.eu (of nog een stuk goedkoper als je 'm uit Engeland haalt) en heeft een veel beter paneel dan de twee schermen die jij nu noemt.
Het scherm komt open en bloot in mijn apartement te staan, dus heb ook gezocht op uiterlijk. Ik wilde eigenlijk een compleet zilveren monitor, maar een dergelijke kleur met goede specificaties kreeg ik helaas niet gevonden. Vandaar dit strakke compromis al zeg ik het zelf :).
FulmeN schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:20:
Wat vind je een nadeel aan glossy ?
Heb je dit zelf ondervonden of gelezen op reviewsites ??
Ik doel eigenlijk op de glossy rand / design. Ik heb nu een MacBook Unibody met glossy scherm, bevalt wel goed. Moet overigens wel zeggen dat ik het wel merk nu met deze zonnigere dagen. In de zon is het wat moeilijker aflezen, al heb ik geen mat scherm hier in de buurt als vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb zelf de w2408h, de grotere broer van de 2207 of in iedergeval zoiets. En het glossy scherm is echt heel erg mooi. Ik heb in de huiskamer een 17" mat staan en in me eigen kamer dus mijn HP, en de HP heeft echt veel mooier beeld naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dijkertje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:31:
Ik heb zelf de w2408h, de grotere broer van de 2207 of in iedergeval zoiets. En het glossy scherm is echt heel erg mooi. Ik heb in de huiskamer een 17" mat staan en in me eigen kamer dus mijn HP, en de HP heeft echt veel mooier beeld naar mijn mening.
De meeste glossy schermen zijn inderdaad wat levendiger van kleur, hier ben ik me van bewust. Het gaat mij echter om de glanzende rand die eigenlijk het plastic benadrukt! Het doet me teveel aan een Hoogglans LCD TV denken, als je begrijpt wat ik bedoel? Ik vind de Dell dus simpelweg professioneler en rustiger ogen en schreeuwt m.i. minder om aandacht. Echter het prijsverschil en kleurdynamiek maken me aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik volg het topic even ik heb zelf ook nog de iiyama e2209hds-b1 op mijn lijstje staan omdat deze 16:9 heeft net als de HP die jij noemt. Of zelfs de 24" uitvoering hiervan die behoorlijk goed recencies krijgt.

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Om eerlijk te zijn zie ik geen reden om voor de Dell te gaan in deze situatie. :) Ja de Dell heeft 2 USB-poorten meer, maar vind ik dat de HP veel mooiere (levendigere) kleuren en een mooier design (eigen smaak natuurlijk) heeft. Ik weet niet of je de HP ooit in het echt gezien hebt, maar ik vind de glossy rand echt niet zo opvallen, al helemaal niet als het scherm aanstaat. :)

/me SChief heeft de W2228H. :)

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 19-03-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Hi all,

hier nog een review van de 2228 http://www.koebs.org/wbb2/thread.php?threadid=285

als je duits goed is een goede review _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de review grof doorgelezen en die is toch wel positief te noemen. Ik zie wel duidelijk dat het glossy design, en de monitor moet voor mij eigenlijk geen 'eyecatcher' worden. Tot op heden stoort het mij echter niet heel erg.

Foto Dell
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2088/2345078594_97f6940e01.jpg?v=0

Foto HP
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3531/3292930980_c1ab750fa4.jpg?v=0

De Dell oogt duidelijk wat 'rustiger' en 'zakelijker'. De HP lijkt wel erg veel op dat Cinema Display van Apple, merk ik nu op :). Zag het verschil op het eerste gezicht nauwelijks...

Nog steeds een moeilijke keuze! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

SChief schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:15:
Om eerlijk te zijn zie ik geen reden om voor de Dell te gaan in deze situatie. :) Ja de Dell heeft 2 USB-poorten meer, maar vind ik dat de HP veel mooiere (levendigere) kleuren en een mooier design (eigen smaak natuurlijk) heeft. Ik weet niet of je de HP ooit in het echt gezien hebt, maar ik vind de glossy rand echt niet zo opvallen, al helemaal niet als het scherm aanstaat. :)

/me SChief heeft de W2228H. :)
Ik deel die mening ook. De glossy rand valt eigenlijk helemaal niet op als ie aan staat, en als ie uit staat denk ik altijd van is dat mijn mooie scherm? :+ O-)
Trouwens, mijn HP heeft correcte pixelmapping, dus 16:9 is ook (correct) mogelijk. Ik heb geen idee of 22" je maximale grootte mag zijn, maar als ik jou was zou ik eens kijken naar de 24" schermen al zou je eventueel Full-HD resolutie willen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dijkertje op 19-03-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dijkertje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Ik deel die mening ook. De glossy rand valt eigenlijk helemaal niet op als ie aan staat, en als ie uit staat denk ik altijd van is dat mijn mooie scherm? :+ O-)
Trouwens, mijn HP heeft correcte pixelmapping, dus 16:9 is ook (correct) mogelijk. Ik heb geen idee of 22" je maximale grootte mag zijn, maar als ik jou was zou ik eens kijken naar de 24" schermen al zou je eventueel Full-HD resolutie willen.
Maximale grootte heb ik niet, echter laat mijn budget het niet toe. Ik heb zo rond de 300 euro te besteden en ben specifiek op zoek naar een monitor met zilveren accenten vanwege mijn interieur. 8)

Het scherm wordt aangesloten op een Macbook (unibody), wat natuurlijk ook niet de meest ideale bron is voor een erg groot scherm. De resolutie van een 24 inch, lijkt me wel prettig natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 12:42
Ik heb de w2228h en ik moet zeggen dat het scherm prima bevalt. Inkijkhoek vind ik overigens niet echt geweldig maar dat komt misschien door het panel. Een ander minpuntje is dat het scherm een hele hoge pieptoon af geeft in standby, zo hoog dat het altijd maar even opvalt als ik in mijn computer ruimte komt. Ik had mijn scherm bij BCC gekocht voor 214,- door de verkoper te wijzen op de pricewatch, geen slechte prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb zelf de w2228h en ik moet zeggen dat het toch wel een heel fijn scherm is.. het is alleen een nadeel dat die erg spiegelt (glossy). Je kan het bijna als een spiegel gebruiken... maar zelf heb ik daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, het is me duidelijk dat ik gewoon even naar de winkel moet gaan en kijken of het me stoort. Ik kan op dit moment geen (rationele) keuze maken. Beide voldoen aan mijn eisen waarbij het de vraag blijft of het prijsverschil van 70 euro op weegt tegen de overall prestaties en het design.

Ik neig op dit moment iets meer naar de Dell, alleen kan ik het niet goed beargumenteren waarom... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Anoniem: 269380 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:48:
Okee, het is me duidelijk dat ik gewoon even naar de winkel moet gaan en kijken of het me stoort. Ik kan op dit moment geen (rationele) keuze maken. Beide voldoen aan mijn eisen waarbij het de vraag blijft of het prijsverschil van 70 euro op weegt tegen de overall prestaties en het design.

Ik neig op dit moment iets meer naar de Dell, alleen kan ik het niet goed beargumenteren waarom... 8)7
Ik ga vanmiddag even kijken naar de iiyama bij dynabite

iiyama E2209HDS-B1

en de HP staat bij BCC dus daar ga ik ook nog even een blik op werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blaasijzer schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:42:
[...]

Ik ga vanmiddag even kijken naar de iiyama bij dynabite

iiyama E2209HDS-B1

en de HP staat bij BCC dus daar ga ik ook nog even een blik op werpen.
Hmm, prijs/technisch gezien is die iiyama E2209HDS-B1 (wat een naam 8)7 ) erg aantrekkelijk. Ik heb vandaag helaas geen tijd om te gaan kijken... Hopelijk morgen wat meer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Anoniem: 269380 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Hmm, prijs/technisch gezien is die iiyama E2209HDS-B1 (wat een naam 8)7 ) erg aantrekkelijk. Ik heb vandaag helaas geen tijd om te gaan kijken... Hopelijk morgen wat meer tijd :)
naam doet er niet toe hij is 22" 16:9 de 24" is net even duurder, zeker een kijkje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 12:42
Ik vind die iiyama echt een beetje budget voordoen. Maargoed dat is een smaak :). Zo vind ik dus ook de Dell het mooiste, ook al heb ik zelf de w2228h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Stijnd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:13:
Ik vind die iiyama echt een beetje budget voordoen. Maargoed dat is een smaak :). Zo vind ik dus ook de Dell het mooiste, ook al heb ik zelf de w2228h.
ik ben het met je eens dat de iiyama er een beetje elcheapo uitziet, ik heb nu ook een pavilion is gewoon een mooi design imho.

Ik ga eerst naar de 2228 kijken, misschien ben ik dan al verpest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb toch nog tijd gevonden om de HP te bekijken. Onderweg even snel in Antwerpen 01 gestopt om bij de Saturn te gaan kijken. Hij zag er opzich goed uit, je ziet alleen wel duidelijk de glossy randen is mijn mening. Toch nog maar eens goed over nadenken en morgen even rustig in NL kijken in een niet overvolle winkel...

De iiyama doet inderdaad wat goedkoop / saai aan. De prijs is natuurlijk wel een lokkertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Anoniem: 269380 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:14:
Heb toch nog tijd gevonden om de HP te bekijken. Onderweg even snel in Antwerpen 01 gestopt om bij de Saturn te gaan kijken. Hij zag er opzich goed uit, je ziet alleen wel duidelijk de glossy randen is mijn mening. Toch nog maar eens goed over nadenken en morgen even rustig in NL kijken in een niet overvolle winkel...

De iiyama doet inderdaad wat goedkoop / saai aan. De prijs is natuurlijk wel een lokkertje :)
ja maar bij de MM en saturn etc etc brand natuurlijk volle bak TL verlichting wat ik thuis zeg maar niet heb ;)

op die foto's in de review vind ik het wel meevallen....

ach ja ik ga even kijken, jammer dat ze bij 2 verschillende winkels staan en ik ze dus niet naast elkaar kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb een definitieve keuze kunnen maken! Het wordt de HP W2228h! _/-\o_

Hij past prima binnen het budget en bij de rest van mijn interieur. Ik bestel hem via internet bij Modern.nl, aangezien ik hier zeer goede ervaringen mee heb. Ik hoop hem begin volgende week wel in huis te hebben. Daarnaast nog even een bedraad apple toetsenbord en mighty mouse aanschaffen en het setje is compleet!

Ik blijf het overigens jammer vinden dat je geen fysieke Dell verkooppunten hebt, waar je langs kunt gaan en gewoon rustig op je gemak kunt kijken of het product je aanstaat. Maargoed, dit is ook meteen de kracht en strategie van Dell :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Anoniem: 269380 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:44:
Nou ik heb een definitieve keuze kunnen maken! Het wordt de HP W2228h! _/-\o_

Hij past prima binnen het budget en bij de rest van mijn interieur. Ik bestel hem via internet bij Modern.nl, aangezien ik hier zeer goede ervaringen mee heb. Ik hoop hem begin volgende week wel in huis te hebben. Daarnaast nog even een bedraad apple toetsenbord en mighty mouse aanschaffen en het setje is compleet!

Ik blijf het overigens jammer vinden dat je geen fysieke Dell verkooppunten hebt, waar je langs kunt gaan en gewoon rustig op je gemak kunt kijken of het product je aanstaat. Maargoed, dit is ook meteen de kracht en strategie van Dell :)...
van harte ik ben er nog niet uit.... ik kijk nu met een schuin ook ook naar de 2494hm syncmaster die wel ~60€ duurder is.
Ook een glossy design USB hub en 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een Samsung Monitor is bij mij sowieso nooit in beeld geweest, doordat ik ze simpelweg niet mooi vind. Al dat hoogglans ben ik een beetje beu aan het worden.

Qua specificaties is het wel een stap hoger natuurlijk. Of je het nodig hebt en of je het merkt is respectievelijk de tweede en de derde vraag :).

Er zijn zoveel aanbiedingen en de doorontwikkeling van monitoren is volgens mij ook erg groot. Op een gegeven moment moet je de knoop gewoon doorhakken. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn keuze rationeel heb kunnen maken, en wens je er in ieder geval succes mee!

PS: Op flickr.com kun je foto's zien van hoe de monitor er irl uitziet, in plaats van plastische marketing-foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 269380 op 21-03-2009 15:52 ]

Pagina: 1