Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Krijg binnenkort speakerset HKTS 11 van Harman Kardon.
(geluisterd in winkel, was aangesloten op een Onkyo 606)

http://www.harmankardon.c...rod=HKTS%2011/230&sType=C

Op het moment heb ik een oude 5.1 receiver. Daar moet straks een nieuwe voor komen. Alleen de vraag welke?

Ik wil wachten op de Onkyo TX-SR607
Specs:
http://www.us.onkyo.com/m...-SR607&class=Receiver&p=i
prijs:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=444882

Alleen zie ik nu dat de Onkyo TX-SR706 ongeveer hetzelfde kost. En begin nu te twijfelen.
Specs:
http://www.us.onkyo.com/m...-SR706&class=Receiver&p=i
prijs:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=392553

Gaat mij vooral om het geluid tijdens films (blu-ray) en gamen. (ps3)
Wil dan ook in de toekomst 2 frontspeakers kopen om uit te breiden naar een 7.1 opstelling.

Vergelijking 2 receivers:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2581fgp.jpg

De 607 heeft 7.2 Heeft dat een meerwaarde 2 subs?
De 607 heeft DPLIIz, topic: mening Dolby Pro Logic IIz
Is misschien leuk voor gamen, maar met blu-ray heb je er niks aan volgens mij.
En het is een nieuw model.

Maar de 706 is kwalitatief beter, de minste van de high-end Onkyo receivers?

Dus welke zouden jullie nemen? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
706, die hoogte kanalen zijn IMHO nog een gadget die bijna niemand zal gebruiken. Ik zou dan liever voor een hoger model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou voor de 607 gaan en het prijsverschil uitgeven aan extra speakers.

Jouw speakers zijn eigenlijk al aan de lichte kant voor de 607.
De 607 heeft meer HDMI poorten (toekomst?)
en die THX certificering maakt op zich ook geen verschil. Toont alleen aan dat er bepaalde componenten gebruikt zijn.

Jammergenoeg doet de 607 geen 1080p upscaling, maar aangezien je 1080p bronnen hebt (ps3 en bluray) maakt dat toch niet uit

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:56:
Jouw speakers zijn eigenlijk al aan de lichte kant voor de 607.
Dat valt toch ook wel mee, de 607 is 90W per kanaal. Luidsprekers zijn max 120W.

Maar had begrepen dat de hoeveelheid watts niet veel uit maakt, Ook al zou een versterker meer watts hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
baronruud schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:00:
De 607 heeft 7.2 Heeft dat een meerwaarde 2 subs?
Ja als je dat kunt rechtvaardigen door de ruimte. Maar waarom zou jij 2 subs willen hebben? Je wilt niet meer laag (vermogen) hebben maar dieper laag (frequentie) hebben.

Met dat setje van de HKTS zal je wel dieper kunnen qua frequentie maar ik zou eerder hoger gaan omdat bij die setjes je meestal een (zeer) matig middengebied hebt.

offtopic:
Ik heb Monitor Audio BR5 en BR6 speakers gecombineerd gehad met een dergelijke middentonen subwoofer, je hoorde de subwoofer nauwelijks spelen omdat die niet laag genoeg (frequentie en vermogen) ging tov de rest (33Hz bij de BR6). Ergo: die 2de subwoofer ga je waarschijnlijk niet nodig hebben als je andere fronts hebt want je zwakste schakel gaat dan de subwoofer zijn die je vervangt.
Dus welke zouden jullie nemen? En waarom?
Ik zou voor de goedkoopste gaan. Why? Je verhouding speakers - receiver klopt niet. Je haalt het maximum niet uit de receiver dus waarom dan de duurste nemen? Als ze beiden hetzelfde kosten: diegene met de meeste HDMI inputs.

Zelfs als je andere fronts neemt dan moet je serieuze speakers kopen om de meerwaarde van een duurdere receiver te verantwoorden.
Wil dan ook in de toekomst 2 frontspeakers kopen om uit te breiden naar een 7.1 opstelling.
Als je 2 andere fronts koopt dan moet je ook een andere center hebben voor een correct geluidsbeeld.
cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:56:
Jammergenoeg doet de 607 geen 1080p upscaling, maar aangezien je 1080p bronnen hebt (ps3 en bluray) maakt dat toch niet uit
upscaling maakt niet uit. Bij mijn 606 heb ik die gewoon op deinterlacen gezet, het upscalen maakt geen verdere verbetering.

[ Voor 70% gewijzigd door Chevy454 op 20-03-2009 12:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
baronruud schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:00:
[...]
Dat valt toch ook wel mee, de 607 is 90W per kanaal. Luidsprekers zijn max 120W.

Maar had begrepen dat de hoeveelheid watts niet veel uit maakt, Ook al zou een versterker meer watts hebben.
Die HK speakers zijn niet slecht, maar wel vrij licht. Als je meer vermogen door die speakers heen pompt, dan gaan ze nogal snel vervormen of schel klinken. Met zwaardere speakers heb je dat minder.

Als de versterker meer watts kan geven dan de speakers aan kunnen, dan heb je natuurlijk een grotere kans dat je ze opblaast of beschadigt.
Chevy454 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:26:
upscaling maakt niet uit. Bij mijn 606 heb ik die gewoon op deinterlacen gezet, het upscalen maakt geen verdere verbetering.
Upscaling maakt idd niet veel uit, maar is toch mooi meegenomen. Ik heb ook de 606, en moet zeggen dat de upscaling functie de Wii er wel wat scherper uit laat zien, en tevens de zwartwaardes verbeterd

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Grotensdeels is de set bedoeld voor het geluid van blu-ray en ps3. Volume staat dan niet zo hoog als in een bioscoopzaal.
Keihard muziek luisteren zal zo goed als nooit gebeuren. Keer als lekker nr op mtv of tmf is.
(als ze ooit is muziek laten zien ipv die series)
Wil gewoon goed spul voor het geld dat ik nu uit wil geven / heb uit gegeven.

De 607 lijkt mij dan ook een betere keuze, de 706 is toch iets te

Maar de HKTS is dan toch goed genoeg voor mij?

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 20-03-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
baronruud schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:00:
[...]

Toch geeft de Europese site van Onkyo 140 W per kanaal aan? http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR607.html

Tevens zegt Komplett dit ook. Ik ben het even kwijt nu :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44
Dat is 140 Watt met 6 Ohm speakers. De mensen hierboven rekenen met het vermogen van 90 Watt voor 8 Ohm speakers.
baronruud schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:36:
Maar de HKTS is dan toch goed genoeg voor mij?
Je weet goed wat je wilt en geeft zelf aan de extremen niet op te zoeken.. De HKTS met de 607 zal daar zeker aan kunnen voldoen, daar hoef je niet bang voor te zijn.

[ Voor 114% gewijzigd door FrenzyFreak op 25-03-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Zijn sowieso allemaal bullcrap waardes. Een 606 levert daadwerkelijk nog geen 40W per kanaal bij surround-geluid. Staat echter allemaal wel leuk in de folder natuurlijk, dat wel. Enkel in stereo komt 'ie boven de "magische" 100W per kanaal uit.

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1