• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 14:01

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik ben nu al een hele dag bezig met het aansluiten van mijn apparatuur in me nieuwe woning. Ik word er nu wel langzaam een beetje leip van. Ik krijg maar geen geluid via de HDD recorder. Ik heb alle spulletjes nieuw gekocht:

- TV - Sony KDL-40V4000
- HiFi set - Sony DAV-F200
- HDD Recorder - Sony RDR-HX785

Backpanel van TV:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sony-KDL40V4000/inputs.jpg

Backpanel van HiFi Set:
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/extcontent/messages_normal/00312341.jpg

Backpanel van HDD Recorder:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/backpanel.jpg

De TV zit via een optische geluidskabel aangesloten op de HiFi Set. De HiFi Set zit aangesloten met een HDMI kabel op de TV zodat ik DVD's kan kijken op 1080p Upscaling. De HDD Recorder zit op de TV aangesloten middels een SCART-kabel en zit op uitgang 8 op de HDD recorder en de andere kant zit op de TV op de AV2-aansluiting (Smartlink).

Wat ik ook doe, ik krijg wel netjes geluid van de TV via de HiFi Set, kan mooi DVD's kijken en luisteren via de HiFi Set. Alleen krijg ik via de HDD Recorder wél beeld, maar géén geluid. Ik heb alles al los getrokken en opnieuw aangesloten. Ik heb ook allerlei instellingen gedaan maar niets helpt...

Mis ik nu een kabel? Is het tóch een instelling? Of heb ik iets verkeerds aangesloten?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Heb je ook geen geluid op de TV van je HD-recorder?
Of geen geluid van je HD-recorder op je hifi-set? Dat laatste zou kunnen kloppen.. je biedt namelijk een analoog signaal aan (scart) en hebt de tv enkel met hdmi verbonden met de hifi-set. Je tv geeft het aangeboden analoge signaal (scart) dus niet door op de digitale aansluiting (optisch).
Een extra optisch kabeltje van de hdd-recorder naar de hifi-set zou dit oplossen.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik had er nog niet aan gedacht om eens te kijken of ik wel gewoon geluid had via de TV. Ook als ik geluid via de TV speakers laat lopen is er geen geluid...

Overigens heb ik niet alleen een HDMI op de HDMI-out van de HiFi zitten, maar ook nog een optische kabel van me TV naar me HiFi...

[ Voor 30% gewijzigd door Techno Overlord op 19-03-2009 17:08 ]

Forever raver!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Bij mij zit mn hdd recorder met zowel een scart alsook een hdmi op mn tv aangesloten. Waarom doe jij dat ook niet en misschien heb je dan wèl geluid?
En waarom zit die niet in de linker scart van de tv?

Heb je ook een decoder voor de tvzenders en hoe heb je die aangesloten dan?

De optical out van je tv naar je stereo sturen is een mogelijkheid, maar je kan wel last krijgen van het niet gelijk lopen van beeld en geluid.
Je kan vaak beter een optische kabel van de speler naar de stereo sturen en niet via de tv. Dus een optische kabel vanaf je hdd recorder direkt naar je stereo en een optische van je tv decoder direct naar je stereo. Probeer dit later maar s, eerst dit maar s oplossen.

Check ook ff de instellingen in het menu van de hdd recorder. Vaak moet je aangeven hoe deze het beeld moet doorgeven (scart/componenten/hdmi) en hoe het geluid (scart/optisch/hdmi).
Misschien staat die op hdmi of optisch?

[ Voor 71% gewijzigd door Ferry34 op 24-03-2009 00:11 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Hij zit niet via HDMI aangesloten omdat ik maar 3 HDMI ingangen heb. 1 voor me HiFi-set, 1 voor me PS3 en 1 voor me PC. Xbox 360 zit via component. Ik heb ook een DTV van Ziggo maar daarvoor gebruik een AlphaCrypt module die ik in de ingebouwde decoder van me TV steek.

Verder ziet ie in de rechter SCART omdat deze een smartlink-optie heeft waarmee ik in no time de zenders van me TV op me hdd recorder heb. Ik denk niet dat ik last krijg van beeld/geluid dat niet synchroon loopt omdat ik alles van Sony heb en speciaal daarvoor hebben ze een sync optie zodat alles netjes tegelijk loopt. Met de instellingen heb ik al heel veel liggen klooien en ik kan je zeggen dat het daar niet aan ligt. Heb alle opties al uitgeplozen. De optische COAX kabel voor tussen me recorder en HiFi-set is onderweg dus binnekort laat ik weten wat het effect hiervan was...

[ Voor 35% gewijzigd door Techno Overlord op 25-03-2009 14:04 ]

Forever raver!