Toon posts:

rsna

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was deze week in York en kon inloggen op het wireles netwerk van het hotel,echter hij was beveiligd met een rsna-psk authorisatie.

Vraag is dus hoe kan ik hier op inloggen met me laptop?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:44

Haan

dotnetter

Vraag het bij de receptie van het hotel?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:41:
Vraag het bij de receptie van het hotel?
Betreffende dame wist echter niet waar ik het over had.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:44

Haan

dotnetter

Als het de bedoeling is dat gasten van het netwerk gebruik kunnen maken, zal er toch echt wel iemand zijn die je dat uit kan leggen? En anders is het niet de bedoeling dat je in kan loggen (bedrijfsnetwerk bijv. ) en kunnen we je ook niet verder helpen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

psk staat voor pre-shared-key. Dus de sleutel die je in moet voeren als je je bij het netwerk aan wilt melden.
Wat je dus thuis ook moet invoeren als je op je wlan inlogt.
rsna is als ik zo snel kijk een standaard welke gebruikt wordt bij AES, wat weer alleen voorkomt bij wpa(2).
Technisch verhaal, je moet maar even googlelen en kijken of je het snapt.

Waar het echter opneer komt is dat jij gewoon de sleutel voor het draadloze netwerk nodig hebt.
Weet de receptie dame van niets, dan doet ze dr werk niet goed, je zit op het verkeerde netwerk.. of je stelde haar een onduidelijke/ te technische vraag waardoor ze het niet begreep.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:16:
psk staat voor pre-shared-key. Dus de sleutel die je in moet voeren als je je bij het netwerk aan wilt melden.
Wat je dus thuis ook moet invoeren als je op je wlan inlogt.
rsna is als ik zo snel kijk een standaard welke gebruikt wordt bij AES, wat weer alleen voorkomt bij wpa(2).
Technisch verhaal, je moet maar even googlelen en kijken of je het snapt.

Waar het echter opneer komt is dat jij gewoon de sleutel voor het draadloze netwerk nodig hebt.
Weet de receptie dame van niets, dan doet ze dr werk niet goed, je zit op het verkeerde netwerk.. of je stelde haar een onduidelijke/ te technische vraag waardoor ze het niet begreep.
duidelijk verhaal van je,heb er veel van geleerd :O

• job

job

Wat wil je horen dan?

Je hebt in een hotel in NY een wireless netwerk gevonden die beveiligd is en waarvan je de sleutel nodig hebt.
Wij hebben die sleutel niet, vraag het aan de eignaar van het netwerk.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:53:
[...]

duidelijk verhaal van je,heb er veel van geleerd :O
Dan ligt dat toch echt aan jou, want het klopt namelijk exact wat hij zegt. PSK wil simpelweg zeggen dat je zelf de netwerksleutel in moet voeren (en dus moet zien te bemachtigen). Vandaar de betekenis 'Pre-Shared-Key'.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:54:
Wat wil je horen dan?

Je hebt in een hotel in NY een wireless netwerk gevonden die beveiligd is en waarvan je de sleutel nodig hebt.
Wij hebben die sleutel niet, vraag het aan de eignaar van het netwerk.
Uiteraard had ik de sleutel,had een ontvangst van 86% met het progje wirelesnetvieuw heb ik gekeken en daar stond dus authentication rsna-psk.

Het enigste wat ik kan bedenken is dat me adapter geen rsna-psk ondersteund de overige allemaal wel en heb ik ook geprobeerd uiteraard.

ook met me pda kon ik het netwerk niet opkomen (htc touch HD)

Of is het iets wat alleen in Engeland voorkomt deze vorm van beveiliging.

P.s ik schreef York en geen NY

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:10:
Uiteraard had ik de sleutel,had een ontvangst van 86% met het progje wirelesnetvieuw heb ik gekeken en daar stond dus authentication rsna-psk.

Het enigste wat ik kan bedenken is dat me adapter geen rsna-psk ondersteund de overige allemaal wel en heb ik ook geprobeerd uiteraard.

ook met me pda kon ik het netwerk niet opkomen (htc touch HD)

Of is het iets wat alleen in Engeland voorkomt deze vorm van beveiliging.

P.s ik schreef York en geen NY
Kijk, nu kom je met informatie die je gewoon in de topicstart had moeten zetten.
Dat verandert namelijk een heleboel.

Ik heb wirelessnetview even gedownload en zie dat deze alle wpa2-AES netwerken in mijn buurt aanmerkt als rsna-psk. vistastumbler geeft ze weer als CCMP. windows als wpa2. Waarschijnlijk een andere naam voor hetzelfde beestje.

Dus: Ga eens na of je htc touch HD goed om kan gaan met wpa2 en/of AES
Kan de wireless kaart van je laptop goed om met wpa2 en/of AES
Welke wireless kaart zit er in je laptop?

p.s. Dan was het York. my bad.

edit:
Wees gerust je bent niet de enige met wifi problemen icm de htc touch hd. Ik kom via google honderden topics tegen over wifi problemen.
Zo te zien kan het ding niet lekker omgaan met wpa en wpa2. Update naar de laatste firmware, als je dat nog niet gedaan hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 19-03-2009 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:14:
[...]
Kijk, nu kom je met informatie die je gewoon in de topicstart had moeten zetten.
Dat verandert namelijk een heleboel.

Ik heb wirelessnetview even gedownload en zie dat deze alle wpa2-AES netwerken in mijn buurt aanmerkt als rsna-psk. vistastumbler geeft ze weer als CCMP. windows als wpa2. Waarschijnlijk een andere naam voor hetzelfde beestje.

Dus: Ga eens na of je htc touch HD goed om kan gaan met wpa2 en/of AES
Kan de wireless kaart van je laptop goed om met wpa2 en/of AES
Welke wireless kaart zit er in je laptop?

p.s. Dan was het York. my bad.
intel prowireless 2200b-g

heb thuis een wpa2-psk netwerk liggen dat doen ze beide het perfect op.

maar goed bedankt voor het meedenken,ik ga sporten nu..

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:23:
heb thuis een wpa2-psk netwerk liggen dat doen ze beide het perfect op.
TKIP of AES? Dat kan een boel verschil maken.
zie ook mijn edit hierboven.
Daarnaast kom ik ook over je netwerkkaart veel problemen tegen icm wpa.

Verwijderd

Topicstarter
was ik weer,inderdaad de verschillende progjes geven een andere naam aan een bepaalde beveiliging.

de hotel eigenaresse kon mij namelijk niets vertellen over de beveiliging van hun netwerk.

Ik ben weer wat wijzer geworden,

thanxs

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Als je een beetje rondgoogled kom je wel op informatie over RSNA, dit pdf-je bijvoorbeeld.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag de nodige info in je topicstart plaatsen, in plaats van een simpel kattebelletje waardoor je topic bijna op slot gaat (en je reactie op de technische uitleg laat ook we lwat te wensen over, vergeet niet dat*jij* degene bent die met halve informatie aankomt).

Tijd voor een nieuwe sig..

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-03 13:23
Ik denk niet dat ze in een hotel voor gasten AES gebruiken voor hun wireless netwerk voor hun gasten.
Als je daar de Key van heb kom je er gewoon niet op. ook al kloon je en MAC adres.
dit systsem werkt namelijk met certificaten en een server die deze controleert. (heel simpel uitgelegt)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
Uhm.... :? Dat is WPA(2) Enterprise (dus met een RADIUS server). AES is gewoon de gebruikte encryptie en staat los van de sleutel die gebruikt wordt. Dus de kans is wel aanwezig dat AES gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Men excuses dat ik vergeten was aan te geven dat ik de sleutel had in me vraag,

heb nu een handig lijste bij me.

ERP - NO Pole turva kasutusel.

WEP - 802.11 Open (64 bit või 128 bit WEP) või RADIUS SERVER)
TKIP - WPA-PSK (WPA Personal - TKIP)
TKIP - WPA (WPA Enterprise - TKIP - RADIUS SERVER)
TKIP - RSNA-PSK (WPA2 Personal - TKIP)
TKIP - RSNA (WPA2 Enterprise - TKIP - RADIUS SERVER)
CCMP - WPA-PSK (WPA Personal - AES)
CCMP - WPA (WPA Enterprise - AES - RADIUS SERVER)
CCMP - RSNA-PSK (WPA2 Personal - AES)
CCMP - RSNA (WPA2 Enterprise - AES - RADIUS SERVER
Pagina: 1