Bij de windows xp sp3 installatie op mijn netbook heb ik een vreemd probleem. Als ik een FAT32 usb-stick/externe harde schijf aankoppel, wordt het bestandssysteem door windows niet herkend. Er wordt wel een schijfletter toegewezen enzo, maar bij een poging de gegevens te lezen zegt windows dat ik de schijf moet formatteren. Of het probleem ook met NTFS-optreedt weet ik niet, want geen NTFS externe schijf beschikbaar.
output chkdisk /f e:
output cd e:\
Het gaat mij er niet om om de bestanden te redden, want die kan ik prima benaderen vanuit mijn linux-installatie. Het gaat mij erom dat ik wil dat ik weer gewoon usb-sticks op mn netbook kan gebruiken.
output chkdisk /f e:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Het type bestandssysteem is FAT32.
Volume TRANSPORT gemaakt op 3-9-2008 20:43
Het volumenummer is 067A-1EDF
Controleren van bestanden en mappen...
0 procent voltooid.
[......]
99 procent voltooid.....
100 procent voltooid......
De bestanden en mappen zijn gecontroleerd.
Het bestandssysteem is gecontroleerd, er zijn geen problemen vastgesteld.
7.816.228 kB totale schijfruimte.
412 kB in 102 mappen.
1.630.316 kB in 663 bestanden.
6.185.492 kB beschikbaar.
4.096 bytes per cluster
1.954.057 clusters in totaal op schijf
1.546.373 clusters beschikbaar op schijf |
output cd e:\
code:
1
| Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem. Controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd. |
Het gaat mij er niet om om de bestanden te redden, want die kan ik prima benaderen vanuit mijn linux-installatie. Het gaat mij erom dat ik wil dat ik weer gewoon usb-sticks op mn netbook kan gebruiken.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.