Toon posts:

[PS] export van email adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het leek zo simpel; genereer even een excel overzicht van alle emailadressen die eindigen op domein1.com
Echter het verzoekje drijft me al enkele dagen tot wanhoop. Uren googlen en proberen zonder respijt dus vraag ik jullie mede tweakers om eens mee te denken

De situatie: een exchange2007 omgeving met 1 AD domein en diverse maildomeinen.
Van het grootste maildomein 10.000 + users wordt er een inventarisatieslag gemaakt over de gebruikte emailadressen.Daar er meerdere beheerders zijn binnen hun eigen OU is de DN/identity/parent belangrijk om het verschil duidelijk aan te kunnen geven wie waar verantwoordelijk is.

Binnen de get-mailbox cmdlet bestaan in de output diverse velden die iets over emailadressen zeggen naar mijn idee moet ik iets doen met de emailaddresses en de $_.addressstring en een -like"domein1.com"
Echter loop ik hier op helemaal vast als ik dit ook nog eens naar naar csv wil exporteren.
Dit is mijn beste poging:

[PS] get-mailbox -resultsize 10 |foreach-object {$_.identity,$_.emailaddresses; ($_).get_emailaddresses| where {$_.addressstring -like "domein1.com"}} |FT parent, name, addressstring

Helaas :'(

Samengevat ben ik dus op zoek naar een powershell commando/script wat alle users in het domain controleert op het bestaan van een smtp proxy/emailadres wat eindigt op domein1.com. Dit in een csv achtige file dumpen met een verwijzing naar de OU van het userobject.

Ik zie door de | de output niet meer.(bomen bos verbastering)

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
De PS opdracht lijkt me niets mis mee, maar exporteren naar csv werkt niet omdat FT (Format Table) dit niet ondersteund. Select-Object wordt algemeen aangeraden om te gebruiken, maar zoals ik zie werkt die in jouw geval ook niet naar wens (laat de addressstring niet zien).

Als je de csv niet hoeft te gebruiken verder om in te editen, maar hij alleen voor overzicht is kun je in plaats van export-csv gebruik maken van out-file. Deze werkt met out-file c:\bestand.csv bijvoorbeeld. De output wordt dan echter niet comma-separated.

[ Voor 138% gewijzigd door chratnox op 19-03-2009 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing:

Get-Mailbox -Identity * | select Identity -expand emailaddresses | Where {$_.SMTPAddress -like"*domein1.com"} | FT Identity, SmtpAddress

Natuurlijk kan de |FT ook worden vervangen door een export-csv.

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:32:
De oplossing:

Get-Mailbox -Identity * | select Identity -expand emailaddresses | Where {$_.SMTPAddress -like"*domein1.com"} | FT Identity, SmtpAddress

Natuurlijk kan de |FT ook worden vervangen door een export-csv.
Ah kijk! Ik onthou 'm ook gelijk :)