Wackoz schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 07:41:
Ik zou niet meer naar de Q6600 upgraden, kijk dan naar de Q9xxx series die nu steeds goedkoper worden. Iig is een E8600 ècht veel sneller dan jou E6600, zelfs overgeclocked. De core speeds maken uiteraard wel uit maar je kan het niet gebruiken om te vergelijken tussen 2 generaties (65nm en 45nm bovendien met meer cache).
Gokje, maar heb je een E6600 omdat je al een wat ouder moederbord had die geen 1333fsb aankon, of heb je hem gewoon vlak na release gekocht? In het eerste geval zal je je moederbord ook een upgrade moeten geven.
Dan is het imo helemaal niet interresant meer, aangezien socket 775 dood is (iig op sterven ligt). Het is nu slimmer om misschien eens te kijken naar een AM3 X3 720 of een Phenom 2 X4 940 ofzo. Dat zijn hele leuke cpu's voor weinig geld

Bovendien kost een Am2+ mobotje (waar ze nu nog het beste in kunnen) niet eens zo gek veel.
Kort samengevat (hèhè

), je E6600 voldoet net voor je 8800GT. Een 4870 is al tig keren sneller dan die 8800GT. Imagine what´s gonna happen

Je hele systeem zal in-game geen drol sneller draaien en je baalt ontiegelijk omdat je net een dure kaart van ~200 euro hebt aangeschaft. Ditto voor de nvidia kant met bijv een GTX280 (alhoewel ik sowieso voor een 4850/4870 zou gaan).
Hier heeft de TS dus werkelijk niks aan
De core 2 is één generatie, de E8xxx is gewoon een refresh net als de Q9xxx procs (core2 is p5, corei7 dan p6) Op de eerste plaats zijn de 45nm varianten niet heel veel sneller als de 65nm varianten, alleen als de nieuwe instructies gebruikt worden zie je een groter verschil, en overclocked zijn ze zowieso sneller

.
Op de tweede plaats ligt s7775 niet op sterven, er worden nog syeeds cpu's voor uitgebracht omdat corei7 maar een klein deel van de markt bediend.
En om er maar een einde aan te breien: Er zijn zat mensen die een Q6600 op 3.6ghz icm een hd4870 of zelfs een gtx280 draaien, ikzelf heb een 8800gts 640 geruild voor een hd4870, en in Grid heb ik een verdubbeling van de fps, dus die mythe van jou heb ik ook al ontkracht.
Er is geen enkele reden om naar amd te gaan, vanwege het feit dat die procs misschien net de cpu bijhouden die de TS nu heeft (dan wel op gelijke snelheid).
Ik zou gewoon voor een hd4870 1gb gaan of een gtx260 216 core, dan zit je altijd goed