Toon posts:

BP6 met ingebouwde memory-fuckup-module :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej allemaal...

Heb een nogal ernstig probleem... namelijk dat mijn BP6 moederbord automatisch geheugensimms naar de vernieling helpt...

Had er eerst 2x 128 inzitten... toen viel er 1 uit (1x 128) nieuwe erij ouwe eruit... en nu is de nieuwe simm WEER kaduuk.

iemand een idee wat ik verkeerd kan hebben gedaan of wat er fout is aan dat mobo??

plz help :'(

Verwijderd

Een van je geheugenslots kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Tsja dat zou kunnen... is er een manier waarop je dat kan nagaan?

en wil dit zeggen dat de simms het misschien nog gewoon doen?

Verwijderd

De BP6 heeft (uit me hoofd) 4 DIMM slots. Pak gewoon een andere. Of je DIMM kapot is kun je nagaan door hem in een ander mobo te drukken, lijkt me duidelijk.

Verwijderd

Heb je die kapotte sim al ergens anders ingedouwt? Heb je al geprobeerd om het geheugen in een andere bank te plaatsten?

Verwijderd

Topicstarter
de bp6 heeft er dus 3 en door een debiele koeler komt de simm tegen het bevestigingsclipje van de koeler aan als ie in slot 3 zit...

slot 2 is dus mogelijk verrot... en slot 1 al bezet.

Verwijderd

Topicstarter
ik doe de mogelijk rotte simms wel in slot 1... misschien dat de simms nog ok zijn.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Misschien moet je deze vraag ff uitzetten op het forum van BP6.COM? Zitten wat meer freaks :)

Heb je overklokt? Zit er oxidatie/vuil op de socketconnector of DIMM? (zijn je DIMM's goldplated?) Een BP6 wordt nogal heet, dus is de airflow in de kast voldoende?

Wat voor type DIMM gebruik je eigenlijk...(66/100/133)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 27 februari 2001 00:07 schreef freewilly het volgende:
... en door een debiele koeler komt de simm tegen het bevestigingsclipje van de koeler aan als ie in slot 3 zit...
'debiele koeler', dus ook een achterlijke tering herrie zeker :)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Dubbel :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 100 MHz geheugen.

Nu nog wat vagers: heb de simm van slot 2 naar slot 3 verplaatst en de eerder 'verrotte' simm weer teruggedaan in slot 2 en nou herkent ie weer 256MB :?

Heel raar verhaal hoor

PS weet iemand een goed proggie om je geheugen mee te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Airflow is goed (denk ik) de processors lopen op 45 graden en de system temp is 40

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb ook zo'n lekker probleempje:
na een stroomuitval werkt 64 mb geheugen niet meer (dat wil zeggen: 100 mhz wordt niet herkend, op 66 mhz gewoon volledig, terwijl het pc100 is).
Vanwege het feit dat ik een antieke quantum bigfoot heb geinstalleerd, kan ik het 3e geheugenslot niet eens gebruiken om het dimmetje in te douwen :(

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 27 februari 2001 00:41 schreef freewilly het volgende:
PS weet iemand een goed proggie om je geheugen mee te testen?
Zoek hier http://www.tweakfiles.com/ even.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Mijn moederbord heeft de mogelijkheid dimm-etjes op 5V te zetten (ik weet niet of de bp6 dat heeft) en als je dat doet met de standaard 3V dimm, dan zeggen ze na een tijdje (ik weet niet na hoelang) PLOFFFFFT en zijn ze stuk....
Pagina: 1