Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 20:57
Ik ben opzoek naar een sprite creator waarmee ik spritesheets kan maken van plaatjes met transparante achtergrond.

Alle creators die ik tot nu toe heb gebruikt geven me een output file met een zwarte achtergrond :s.

Ik maak dus een animatie in 3dmax waarna ik max een aantal plaatjes laat renderen. Deze plaatjes hebben een transparante achtergrond en het enige wat ik dan zou moeten doen is ze tot een grote spritesheet maken voordat ik ze in XNA kan gebruiken.

Hoe kan ik dit doen zodat de achtergrond van de spritesheet transparant blijft? Is daareen goede sprite creator voor, want alle plaatjes handmatig naast elkaar plaatsen in photoshop bijv is neit te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
.png gebruiken om te renderen vanuit 3dsmax.
of zit ik nu helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 20:57
Dat doe ik al, maar zodra ik die .png plaatjes in een van de sprite creators zet dan gooien die er een zwarte achtergrond achter ipv dat ze het transparant laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 16:56

KneoK

Not in a million lightyears

Kun je in die sprite creators geen specifieke achtergrondkleur aangeven die als transparant gezien wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 14:14
Is een .png niet vaker 2 lagen? Als je het daarna opent in photoshop kun je het volgens mij weer vrij makkelijk scheiden. Ik weet niet zeker of dit altijd zo is, maar zo ben ik het geloof ik wel al een paar keer tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In een PNG kun je geen lagen opslaan. In een PNG kun je wel een alphakanaal meegeven. De alphakanalen staan bij de meeste mensen ook in het lagenpaletje, maar onder een ander tabblad.

Ik denk overigens dat je wel in de juiste richting zat te vissen. Volgens mij outputten al die creators een alphakanaal als ze dat wel beloven maar als het er niet zo uitziet. In Photoshop kun je naar dat lijstje alphakanalen gaan, je ziet dan Rood, Groen en Blauw plus het kanaal waarin je vorm staat uitgestanst. Control-klik op het icoontje van dat laatste kanaal en hij selecteert het. Dat is een goede selectie met antialias.
Misschien moet je daarna weer even op een R, G of B kanaal klikken opdat je weer gewoon je afbeelding in RGBmodus ziet. En met je selectie kun je daarna van alles doen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1