Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 13:25

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

Mooi om al die zonnepaneel- en zonneboiler verhalen te lezen. Onze zonneboiler doet het nu ook 6 maanden en de zonnepanelen staan op de planning. Maar, ik heb een ander project wat eigenlijk veel lucratiever is. Bij ons op de zaak staan een redelijk aantal desktop pc's dag een nacht aan omdat iemand op zijn pc in moet kunnen loggen vanuit huis, op ieder willekeurig moment van de dag. Dat kost GIGANTISCH veel stroom. Dit moet met Wake on Lan veel kunnen besparen. (het op afstand wakker maken van een pc) Alleen levert dit binnen een netwerk nog problemen op omdat het netwerkpakketje dat die pc op moet starten niet doorgelaten schijnt te worden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of, vooral, heeft iemand hier oplossingen voor.

Naast hulp hiervoor hoop ik ook dat dit jullie op ideeen brengt. Want dit moet gewoon op veel plekken voorkomen.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Iets als dit om je pc mee aan te zetten: http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=350454 ?

Verwijderd

WoL moet worden opgestart vanaf het interne netwerk, kan niet via internet (wel met WoL proxy)

is een terminal server geen optie?

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Is volgens mij gewoon een kwestie van een poort opengooien. En aan de hand van een mac-adres een pc aanzetten.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:06
in moet kunnen loggen vanuit huis, op ieder willekeurig moment van de dag
Dat is geen Wake on Lan, maar Wake on WLAN en dat is een ander verhaal. Zoek maar eens op Google naar de termen "Wake on WLAN en "Wake on Internet".

Het werkt, maar meestal gooien de routers roet in het eten, gezien de magic packet wordt gedropped door de router.

Verwijderd

Bij een beetje router zijn dat soort dingen wel goed in te stellen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

WOL is soms lastig. De meeste grote bedrijven proppen de standaard poorten (3, 5, 9?) dicht. Kijk dus even op je werk welke poorten open staan, en stel in de router in dat elk binnenkomend signaal op poort 2000 bijvoorbeeld, naar poort 9 op IP... moet. Stel de IP's van de pc's vast in en geef iedere werknemer een openstaande poort mee. Zet in de router alle poortencombo's en dan zou het moeten werken.

het enige wat je nodig hebt is een (fatsoenlijke) router waar je bij mag en een stel poorten die open staan.

-_-

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
Kan je er dan niet voor zorgen dat er een terminal server beschikbaar is? Neem aan dat alle data ergens op een plek wordt opgeslagen? Scheelt aardig in de energie kosten..

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
cardinal808 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Dat is geen Wake on Lan, maar Wake on WLAN en dat is een ander verhaal. Zoek maar eens op Google naar de termen "Wake on WLAN en "Wake on Internet".

Het werkt, maar meestal gooien de routers roet in het eten, gezien de magic packet wordt gedropped door de router.
Ik zou eerder voor WAN gaan i.p.v. WLAN. ;)

Dit dus...

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

DizzyWeb

Ondertiteld

WOL gaat niet zomaar werken over internet. WOL werkt ook niet met IP adressen, maar met MAC adressen. Je kan dus ook niet zomaar even in een router een poortje forwarden, want poorten forward je naar een IP adres. En een PC die uit staat... heeft geen IP adres.

Wel zijn er PHP scriptjes te vinden die zoiets kunnen doen, of routers die dergelijke functionaliteit hebben.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
laat een computer aan staan, verzin een programma/ website waarmee je die pc kan vertellen welke computer je opgestart wil hebben, en laat die pc een magic packet sturen.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

donzz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:43:
laat een computer aan staan, verzin een programma/ website waarmee je die pc kan vertellen welke computer je opgestart wil hebben, en laat die pc een magic packet sturen.
WoL proxy dus :P

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik zou zeggen dat daar al [url=http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data
=wake+on+lan&data[boolean]=AND&data[poster]=&data[topicstarter]=&data[order]=relevance&data[age_start]=&data[age_end]=&data[xq]=&data[xDB]=&data[xFILTERS]=&data[searchtimeout]=30#hitstart]genoeg
over gedacht is :) Verder hoort je topic niet echt in EL, 't is meer een netwerken-aangelegenheid, maar ik hoop dat je zelf eerst wat rondzoekt voordat je daat een topic start.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ahrg, ik ben erop gewezen dat dat linkje blijkbaar niet goed als url werkt. Het moet een linkje naar de GoT search wezen met "wake on lan" als searchtermen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.