Nummerportering van ADSL provider naar ADSL provider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
Ik wilde vandaag mijn Telfort (ADSL+Telefonie) opzeggen en een Compuserve (ADSL+tel) bestellen.

ik heb begrepen dat nummerportering niet gaat lukken. Telfort wil/kan de nummer alleen behouden tot einde contract, in dit geval zou dat 30 april zijn geweest. Daarna hebben ze het nummer niet meer. Bij compuserve kun je pas op het moment dat je je abonnement krijgt, in dit geval 5 mei, aangeven dat je nummerportering wilt.

Compuserve is van mening dat Telfort na einde contract datum van het oude abonnement, het nummer 30 dagen zou kunnen/moeten vasthouden. Telfort is van mening dat dat niet kan, en dat ze het nummer alleen tot einde contractsdatum kunnen vasthouden.

Lekker is dit, zo kan ik nooit overstappen van provider, als ik mijn nummer zou willen behouden. Dit is toch niet normaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het iedereen al lastig genoeg maakt door je ADSL-aansluiting een paar dagen te onderbreken. Waarom laat je je nieuwe abonnement niet direct opvolgend aan je oude abonnement beginnen zodat alle partijen hun standaardprocedure kunnen volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:22
Elke telco is verplicht het nummer 3 maanden beschikbaar te houden voor uitporteringen. Volgens mij doet ook Telfort dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

IEF

Why so serious?

Ik gok dat je verkeerd geinformeerd bent door Telfort.
Je nummer blijft inderdaad slechts 'werken' tot je einde contractdatum.

Maar: het nummer blijft behouden, gedurende een cool-down periode van 30 dagen.
Tijdens die tijd kan CompuServe (levert ook via het Tiscali Wholesale netwerk, Telfort dus ook) het nummer gewoon prima overnemen.

Ik neem aan dat het gaat om een overname Telfort -> CompuServe? De onderbreking lijkt namelijk te kort voor een sloop oude ADSL lijn -> levering nieuwe lijn.

Dan heb je vanaf 5 mei nog ruim de tijd om je nummerporteringsverzoek bij CompuServe in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
IEF schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:13:
Ik gok dat je verkeerd geinformeerd bent door Telfort.
Je nummer blijft inderdaad slechts 'werken' tot je einde contractdatum.

Maar: het nummer blijft behouden, gedurende een cool-down periode van 30 dagen.
Tijdens die tijd kan CompuServe (levert ook via het Tiscali Wholesale netwerk, Telfort dus ook) het nummer gewoon prima overnemen.

Ik neem aan dat het gaat om een overname Telfort -> CompuServe? De onderbreking lijkt namelijk te kort voor een sloop oude ADSL lijn -> levering nieuwe lijn.

Dan heb je vanaf 5 mei nog ruim de tijd om je nummerporteringsverzoek bij CompuServe in te dienen.
Inderdaad van Telfort naar compuserve.Ik kan mijn abonnement overigens (van compuserve) ook laten beginnen op 1 mei, dat is geen punt.

De medewerker van Telfort deed heel vaag. ik vroeg hem heel specifiek of het nummer overgenomen kan worden na einde contract periode. De medewerker wilde geen uitspraak doen over die 30 dagen cool down periode. Hij zei: je nummer blijft bij telfort behouden tot einde contract-periode, daarna niet meer. Ik heb het gevoel dat de medewerker het wetend vaag heeft gehouden en me heeft voorgelogen, zodat ik niet ga opzeggen.

ik heb ook steeds aangekaart dat het logisch is dat mijn nummer blijft behouden tot einde contractdag, omdat ik hiervoor betaal en dus hoort mijn nummer actief te blijven. Ik durf nu niet de stap te zetten om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet kunnen. Ik had Internet+Bellen (voip) via Online en heb internet bij Online gelaten en mijn Online telefoonnummer laten overnemen door KPN. Ging prima, heb nu mijn telefoonnummer via KPN (belbudget, alleen telefoon ontvangen) en internet via Online. Ik heb alleen niet gewacht tot exact het einde contract. Ik heb het een maand eerder gedaan, beter wat meer speelruimte. Maar je moet niks opzeggen. Je moet een nieuw abonnement bij Compuserve nemen en daar aangeven dat zij het nummer moeten overnemen van Telfort en daar de boel moeten opzeggen. Volgens mij moet het dan goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb net de overstapseervice van adslwinkel.nl gebeld. zij zeggen dat je dan dubele maandkosten kunt betalen om uiteindelijk je telefoon nummer te laten overnemen. Dit is wat ik ervan heb begrepen:

- Dus ik bestel eerst Compuserve en zeg dat dit per 1 Mei moet gebeuren.
- gegeven moment, krijg ik een bevestiging van compuserve.
- zij sturen het pakket en geven aan de netwerk provider aan dat ze de lijn gaan overnemen van Telfort.
- Vanaf 1 Mei werkt internet van Compuserve. Die van Telfort niet meer. Maar ik betaal nog steeds voor Telfort.
- vanaf 1 mei zeg ik Telfort op, duurt 1 maand. In de tusentijd (30 dagen) laat ik het nummer overnemen van Telfort.
- nadeel: 1 maand dubbele kosten.

idee: ik zou ook 1/2 weken voor 1 Mei Telfort kunnen opzeggen, en hopen dat er binnen 2 weken nummerportering plaats vindt, maar hier dit brengt wel enige risico met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
adullah11 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:39:
idee: ik zou ook 1/2 weken voor 1 Mei Telfort kunnen opzeggen, en hopen dat er binnen 2 weken nummerportering plaats vindt, maar hier dit brengt wel enige risico met zich mee.
Telfort werkt met jaarcontracten, ik zou eerst nagaan tot wanneer je een contract heb. Je moet dan 1 maand voor die datum je opzegging gedaan hebben anders zit je er tot de volgende einddatum aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
siknu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Telfort werkt met jaarcontracten
ik zie het volgende op de Algemene voorwaarden staan:

Artikel 15 - Duur en beëindiging
15.1 Tot 1 juli 2009: Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

Met ingang van 1 juli 2009: De Overeenkomst wordt aangegaan voor de daarin aangeduide bepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
15.2 De Overeenkomst komt tot stand als bepaald in artikel 3.2. De looptijd van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Dienst (technisch) is opgeleverd.
15.3 Tot 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Met ingang van 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Waarom porteer je je nummer niet naar budgetphone en neem je vervolgens bij compuserve het abbonement zonder telefonie. Vervolgens gebruik je budgetphone VOIP voor vast bellen. Die hebben dan jou nummer van telfort en hebben uitstekende tarieven: gratis naar vast zonder starttarief en 15 cent naar mobiel (voor 9.50 per maand)
Je zou zelfs nog kunnen besluiten je internet bij Telfort te laten, zo kom je nooit offline, maar ben je wel van het telefoniegedeelte af bij telfort. Enige nadeel is dat je dan geen nieuw modem krijgt. Wat je wel zou krijgen als je zou verhuizen naar Compuserve.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Is ook een optie. Alleen bij compuserve betaal je maar 5 euro extra voor gratis bellen zonder starttarief.
Dus 25 euro per maand.

wat wel zou kunnen is de nummerportering naar prepaid van Budgetphone. je betaalt 1 malig 10 euro en 10 euro per jaar abonnementskosten. Dan zou je de inkomende nummer instellen op je budgetphone nummer. en de uitgaande met de nummer die je van compuserve krijgt. Zo kan je ook altijd overstappen naar andere providers zonder rekening te houden met het kwijtraken van je nummer.
abonnementskosten ongeveer 26 euro per maand. Voordeel: je nummer is er altijd als prepaid.

iets om over na te denken. Het gaat mij meer om het idee dat de overstap zou moeilijk wordt gemaakt als je een telefoon nummer hebt die je graag wilt behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
adullah11 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:27:
Is ook een optie. Alleen bij compuserve betaal je maar 5 euro extra voor gratis bellen zonder starttarief.
Dus 25 euro per maand.

wat wel zou kunnen is de nummerportering naar prepaid van Budgetphone. je betaalt 1 malig 10 euro en 10 euro per jaar abonnementskosten. Dan zou je de inkomende nummer instellen op je budgetphone nummer. en de uitgaande met de nummer die je van compuserve krijgt. Zo kan je ook altijd overstappen naar andere providers zonder rekening te houden met het kwijtraken van je nummer.
abonnementskosten ongeveer 26 euro per maand. Voordeel: je nummer is er altijd als prepaid.

iets om over na te denken. Het gaat mij meer om het idee dat de overstap zou moeilijk wordt gemaakt als je een telefoon nummer hebt die je graag wilt behouden
Weet niet hoeveel je naar mobiel belt, maar dit is bij compuserve 18 cent/min ipv 15 cent/min bij budgetphone. En als je relatief weinig naar vast belt kun je ook kiezen voor het VOIP abbo van €4.50. En volgens mij valt 't wel mee hoor... die helpdeskmedewerkers lullen ook maar wat. Als jij nu compuserve aanvraagt... over 7 dagen Telfort opzegt en in de brief duidelijk aangeeft dat je VOIP-nummer overgenomen gaat worden door Compuserve. Vervolgens een week voor je opzegdatum compuserve in laten gaan.. en vervolgens Portering aanvragen. Hooguit dat je dan wat dagen zonder je telefoonnummer zit :) maar dat komt door Compuserve die pas kan gaan porteren als je lijn is opgeleverd.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Pagina: 1