Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram42
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik kan op geen enkele manier meer inloggen op mijn WRT110. (Of eigenlijk de WRT110 die we op kantoor hebben.) Het standaard 192.168.1.1 doet niks en als ik een ipconfig doe, ziet-ie netjes 169.254.214.138, maar als ik dat probeer, krijg ik alleen een wit scherm te zien.

Ik heb er verder niets over kunnen vinden - het apparaat werkte ooit wel en toen kon ik ook zonder problemen inloggen. Iemand ooit zoiets meegemaakt?

"and we know that we know what we know. is it truth?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
169.254.214.13 is niet een IP-adres waarmee je verbonden bent met de router. Dit is een door windows gegenereerd adres waarmee je volgens mij niets kunt.

Als je een wit scherm op je linksysadmin krijgt ligt het bij mij vaak aan het feit dat de router gewoon te druk bezig is. Als ik jou was zou ik de stroom even van de router halen en het nog een keer proberen. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
169.254.214.138 is een IP-adres die windows zichzelf toewijst indien er zich problemen voordoen, het is echt uitgesloten dat je een dergelijk IP adres krijgt van je WRT110. Als je iets krijgt, moet het in de range van 192.168.1.XXX zijn, tussen de 2 en 254 (tenzij je het net buiten de range van de standaard gateway ingesteld hebt, maar dit terzijde).

Als je niet verbonden bent is het ook onmogelijk in te loggen, best de stroom er eens af halen. Als het dan nog niet lukt kan je de reset knop eens proberen (30-tal seconden ingedrukt houden met de stroom erop uiteraard). Dan moet je wel alles opnieuw instellen, maar je moet er dan wel in geraken.
Als je het niet zo drastisch wil kan je misschien eerst eens proberen met de kabel te verbinden :)

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De WRT110 is wireless, ben je er ook zonder draadje mee verbonden? Dan kloppen je beveiligingsinstellingen (WEP/WPA) waarschijnlijk niet, dan wijst Windows de netwerkadapter namelijk een APIPA toe in de range 169.254.x.x..

Verbind met draad, reset het ding naar de standaardinstellingen en begin weer met het opbouwen van je verbinding. Klopt het SSID, krijg je een correct IP-adres, kun je het internet op... vervolgens kun je de beveiliging weer instellen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...