Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er gelijk maar bijzetten dat ik het forum al heb nageplozen om te kijken of er een oplossing is, maar de volledige oplossing heb ik niet gevonden.

Ik heb het volgende probleem. Sinds een aantal dagen geeft mijn pc de melding dat hal.ddl beschadigd of niet aanwezig is. Via het forum heb ik al een oplossing gevonden hiervoor (via de herstel-cd van XP, bootcfg/ rebuild). Dat bleek slecht een tijdelijke oplossing, want de melding bleef komen. Via microsoft kwam ik uit op de volgende oplossing www.support.microsoft.com/kb/3144 en dan methode 3;
expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32.

Nadat ik dat gedaan heb kreeg ik weer een bootfout, namelijk dat drivers.ntsf beschadigd of niet aanwezig is.

Wederom gezocht naar een oplossing daarvoor en kwam uit op deze command;
copy d:\i386\ntfs.sys c:\windows\system32\drivers

Dat gedaan, pc opnieuw opgestart. Krijg na opstarten de melding dat windows verkeerd is afgesloten met de vraag in welke modus ik hem op wil starten. Wat ik daar vervolgens ook kies, veilige modus of normale modus, de pc geeft geen kik.

Nu zit ik een beetje met de handen in het haar, want ik heb geen flauw idee wat ik nu nog kan doen. Daarbij ben ik iemand die al 3 jaar roept dat ik eens een keer een back-up moet maken, maar dat nog nooit heeft gedaan. Ik zit zelf te denken om Windows XP maar helemaal opnieuw te installeren, maar dat betekent volgens mij ook dat de hele boel geformateerd gaat worden. Dan ben ik dus al mijn foto's, muziek en (minder belangrijk) mijn werkdocumenten kwijt.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Of het te repareren is kan ik je niet zeggen, maar om in het uiterste geval je data te behouden: nieuwe harde schijf erin, schone installatie en je oude HD eraan hangen om de data vanaf te halen (of in een usb behuizing stoppen)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
De gegevens hoef je niet bang voor te zijn.
Je kan altijd even met (bijv.) Ubuntu even opstarten en hiermee je gegevens back-uppen.

Zoals het er nu uit ziet lijkt mij een windows herinstallatie het beste.

Wat je nog wel even kan proberen is dit ;

1. Start je PC op met de XP (Home of Prof. ?) cd erin.
2. Druk op de R van reparatie (Als je de R kan kiezen dus)
3. Je komt hierbij in een soort DOS scherm, kies 1 van windows <enter> en <enter> voor administratiewachtwoord (als je die niet hebt)
Je kan nu dingen uitvoeren op je C:
4. Ik voer altijd 3 commando's uit om een Windows xp partitie te repareren;
-fixboot <enter>
-fixmbr <enter>
-chkdsk /p <enter>

Bij de eerste 2 vraagt hij weet je het zeker? even Ja en op enter drukken.

Ik hoop dat dit gaat lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Herr Flicker;

Dank voor je suggestie, heb het geprobeerd, commando's worden keurig uitgevoerd, maar de pc blijft hangen in het startscherm voor de veilige modus.

Ik breng mijn pc vanavond weg voor reparatie. Ben bang dat ik de boel verkloot als ik er zelf verder nog mee aan de slag ga. In ieder geval bedankt voor de suggesties!