Ik sta op het punt een umts abbo te kopen. internet via zo'n stick
De snelheid is: 384/64 Kbit/s na 250 MB verbruik
Ik heb 2 a4'tjes volgekladderd met berekeningen en nog steeds kom ik er niet uit!
Mijn ouders internet via adsl is: 250kB/s
Ik wil weten hoeveel 384Kbit/s hoeveel kB/s dat is.
Dit weet ik:
1Kbit = 1 kilo bit = 1000 bits
1 byte = 1000 bits
1 kilo byte = 1000 bytes = 1 miljoen bits
1MB = 1000 kB
Dus:
384 Kbit = 384000 bits?
Hoeveel kB (kilo bytes) is dat per sec.
Ik word letterlijk gestoord van! Ik ben net lid geworden van dit forum en ik hoop dat iemand mij het kan uitleggen. Wiskunde is niet mijn sterkste punt. Ik heb een rekenmachine naast mij maar ik kom er gewoon niet uit! Ik ben nu echt gefrustreerd.. Ik hoop dat er iemand is die dit raadsel kan oplossen.
Ik denk zelf zo van zet er een komma tussen dus 384 Kbit = 38,4 kB ? Ik weet zeker dat dit het niet is kan gewoon niet. Wat doe ik fout?
De snelheid is: 384/64 Kbit/s na 250 MB verbruik
Ik heb 2 a4'tjes volgekladderd met berekeningen en nog steeds kom ik er niet uit!
Mijn ouders internet via adsl is: 250kB/s
Ik wil weten hoeveel 384Kbit/s hoeveel kB/s dat is.
Dit weet ik:
1Kbit = 1 kilo bit = 1000 bits
1 byte = 1000 bits
1 kilo byte = 1000 bytes = 1 miljoen bits
1MB = 1000 kB
Dus:
384 Kbit = 384000 bits?
Hoeveel kB (kilo bytes) is dat per sec.
Ik word letterlijk gestoord van! Ik ben net lid geworden van dit forum en ik hoop dat iemand mij het kan uitleggen. Wiskunde is niet mijn sterkste punt. Ik heb een rekenmachine naast mij maar ik kom er gewoon niet uit! Ik ben nu echt gefrustreerd.. Ik hoop dat er iemand is die dit raadsel kan oplossen.
Ik denk zelf zo van zet er een komma tussen dus 384 Kbit = 38,4 kB ? Ik weet zeker dat dit het niet is kan gewoon niet. Wat doe ik fout?