Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mail versturen vanaf ander ip adres dan domein ipadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een applicatie vanaf mijn server draaien (= een nieuwsbrief) en die uit naam van een ander domein mail verstuurt. Het is beslist geen spam wat ik stuur want mensen kunnen/moeten zich aan/afmelden. Is er een mogelijkheid om bij bijvoorbeeld de MX records aan te geven dat mijn IP adres ook bij een ander domein "hoort": d.i. mail mag versturen uit naam van dat domein.

Nu wordt bij sommige mailadressen de mail geweigerd alsof ik zou spammen: 550 relay not permitted! of Error transferring to in.eu.mx.trendmicro-fail-over.akadns.net; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 550 5.7.1 Service unavailable; Client host [xx.xxx.xx.xxx] blocked using Trend Micro RBL+. Please see http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?ip_add.

Ik wil nu dus niet zo op een black-list belanden

alvast bedankt voor je reactie

groet,

Ronald

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
op de mailserver moet jou ip adres van relaying staan, of je moet headers gaan spoofen maar dan kan je spamfilter gaan happen

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je snelle reactie. heb je het over mijn mailserver (de 'echte' mail server staat bij Google apps) waarop mijn ipadres van relay moet staan? Ik gebruik een domino server. ik heb geen idee hoe of waar dat in te stellen.

groet,

Ronald

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Draait je server thuis of op een xDLS lijntje ofzo? Want volgens mij *staat* hij al op een blacklist (wss ivm het hebben van een xDSL IP) en daar ga je echt niet af komen. Kun je je webserver niet instellen als mail-relay?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook al die lookup gedaan op je IP adres?

Extreme geval, mocht je beschikking hebben over DNS entries van je domein, maar een 2de subdomein aan (mailthuis.domein.nl), geef je eigen mailserver deze als 'naam' en voeg de benodigde dns records to (MX, denk ook een arp/ptr tegen revDNS spamfilters).

Mogelijk nadeel dat je als afzender dan mailing@thuis.domein.nl krijg, maar het is wel 100% spam proof.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 20:51
Als toevoeging kun je een SPF record laten aanmaken in de DNS records van het domein voor wie je verstuurt.

www.openspf.org kun je een hoop vinden.

Het verstandigste is dat je op je eigen (sub)domein een SPF record plaatst.
En de domeinen waarvoor je verstuurd, jou record laat includen.
Dat scheelt een hoop werk bij aanpassingen namelijk.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hou er wel rekening mee dat een heleboel mailservers gebruik maken van RBL's en dat die bijna altijd ook dynamische IP adressen bevatten. Op verschillende websites kun je controleren of je IP in een van die blacklists staat, bijvoorbeeld: http://www.kloth.net/services/dnsbl.php

Verder is het zo dat je mailserver zelf ook dichtgetimmerd moet zijn, zodra die een open relay wordt zal hij op veel meer blacklists komen.

En de enige manier om een ip aan een domein te koppelen is met SPF records, maar verwar dat niet met de mogelijkheid om mail te kunnen versturen, dat heeft daar namelijk niets mee te maken, het enige waar SPF records voor zijn is om te verifieren dat dat IP mail met die domeinnaam mag verzenden, en als de SPF records ontbreken dan is dat vrijwel nooit een probleem.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou kunnen proberen of je de mail vanaf je server kan doorsturen naar de mailserver van je ISP, deze staan vaak niet op een block-list

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kees schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:05:
Hou er wel rekening mee dat een heleboel mailservers gebruik maken van RBL's en dat die bijna altijd ook dynamische IP adressen bevatten. Op verschillende websites kun je controleren of je IP in een van die blacklists staat, bijvoorbeeld: http://www.kloth.net/services/dnsbl.php
Of ik zit in het hokje 'toeval', maar mijn eigen IP (dsl) die ik ruim 8 jaar heb gehad heeft hier bv nooit ingestaan. Ook mijn nieuwe (kabel) IP staat hier niet tussen.

En ik werkte altijd zoals ik eerder omscreef, nooit eigelijk problemen gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1