Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem analyser met USB

Pagina: 1
Acties:

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:20
Ben opzoek naar een programa waarmee je systeem kan analyseren, achterhalen van alle hardware op je computer.

Het moet via USB in bios opgestart worden en kunnen alle informaties in kladblok opslaan.

Het gaat erom dat ik hier stuk of 20 computers zonder windows installatie heb en ik moet kunnen achterhalen van alle hardware informaties.

Ik kan natuurlijk altijd alle kasten gaan opennen en kijken welke hardware in zitten, maar als een tooltje hiervoor is, dan bespaart dat mij veel tijd.

Ben zelf natuurlijk nog in Google bezig met zoeken, als iemand een goeie tooltje hiervoor kent, dan wil ik het ook horen.

In bios kan ik ook veel zien, maar dan kan ik nog niet in een kladblok opslaan automatisch.
alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 19-03-2009 13:05 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Niet dat ik je verhaal helemaal kan volgen...

http://www.ultimatebootcd.com/
New! Run Ultimate Boot CD from your USB memory stick. A script on the CD prepares your USB memory stick so that it can be used on newer machines that supports booting from USB devices. You can access the same tools as you would from the CD version.
bevat o.a. pc-config
* complete hardware detection including CPU, CPU Speed, RAM size, HDD size, -brand, -version, VGA chip, PCI slot cards...
* finds mainboard vendor (ASUS, Gigabyte, Biostar ...)
* has details SDRAM info on Intel-chipset-based-mainboard (maker, speed, size, ECC...)
* runs from DOS, fitts on a DOS boot disk to test even Linux/OS2 machines or barbones without HDD
needs only about 400k free RAM, VGA, EGA or Hercules Display
* can be driven by commandline parameter and redirect all output to file or printer
Gevonden via:

http://www.williamaford.com/DiagnosticTools.php

[Google = diagnostics live cd]

(USB <> CD, weet ik maar veel van die CD tools kan ook vanaf usb, hoewel booten van usb niet altijd van alle hardware werkt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het hangt er vanaf wat je precies wil weten. Je startpost is daar niet echt uitgebreid in. Als je enkel basic peripherals wil kan je gewoon de BIOS remote uitlezen met een powershellscript (ga er vanuit dat je die PCs wel in een netwerk gehangen hebt). Als je echt gedetailleerde info wil over alle devices wordt het moeilijk omdat die op dat niveau niet geidentificeerd zijn. Je enige andere oplossing lijkt mij dan een totaal uitgeklede linux bootcd die automatisch hwinfo uitvoert.

Voornaamste link:
http://www.microsoft.com/...are/default.mspx?mfr=true

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:20
Aan het algemene hardware informatie heb ik genoeg. het hoeft niet te diep gaan zoeken.

Het gaat erom, dat ik zelf niet handmatig wil uitvoeren, want het kost mij veel tijd.
ik wil dat een programa voor mij alles in een kladblok kan opslaan zodat ik kan uitprinten, of na het analyseren ook gelijk kan uitprinten.

ik ga eerst wat jullie aangegeven hebben uitproberen.

Update:

Het duurt allemaal lang met opstarten van Ultimate Boot CD.
dit moet sneller kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door kardox op 19-03-2009 14:34 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

kardox schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:41:
Aan het algemene hardware informatie heb ik genoeg. het hoeft niet te diep gaan zoeken.

Het gaat erom, dat ik zelf niet handmatig wil uitvoeren, want het kost mij veel tijd.
ik wil dat een programa voor mij alles in een kladblok kan opslaan zodat ik kan uitprinten, of na het analyseren ook gelijk kan uitprinten.

ik ga eerst wat jullie aangegeven hebben uitproberen.

Update:

Het duurt allemaal lang met opstarten van Ultimate Boot CD.
dit moet sneller kunnen.
Wel, gebruik dan een script. Veel sneller kan het niet gaan, je gaat alleen zelf wat moeten werken.