Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Vreemde beeldschermweergave bij enkele accounts

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 05:49
We draaien hier met 5 XP clients aan een SBS 2003 server in een domein. Nu hebben ineens 2 gebruikers af en toe last van het probleem zoals in onderstaande screenshots is te zien. Dit vindt dus alleen plaats bij 2 van de 5 gebruikers. Als de 'probleemgebruikers' inloggen op andere werkstations, dan kan het zijn dat het probleem zich ook voordoet. Een virus lijkt het niet te zijn, hierop heb ik al gescand. De frequentie waarin dit voorkomt is ongeveer eens in de 2 weken. Als het gebeurt, dan loopt het hele werkstation vast en moet de gebruiker de PC uit en aanzetten om weer verder te kunnen.

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken?

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgberaadzhz.nl/TEMP/the_crash_of_the_ZB-pc_001%20klein.jpg

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Frankster
Even een voorzichtig schopje? Het probleem doet zich namelijk nog steeds voor en ik kom er zelf niet uit...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Helpt het niet als je de gebruikersprofielen verwijderd en opnieuw aanmaakt?

[ Voor 74% gewijzigd door ik222 op 23-03-2009 18:15 ]

• Frankster
ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:12:
Helpt het niet als je de gebruikersprofielen verwijderd en opnieuw aanmaakt?
Dat is wellicht nog een idee! Ben er inmiddels achter dat het alleen gebeurd bij internetten. Heb daarom bij wijze van test op 1 van de werkstations Internet Explorer 8 gezet. Nu even afwachten of de problemen verholpen zijn...

&Creative

• Frankster
Even een korte update: het probleem lijkt te zitten in de gebruikte workstations. Het komt op 2 identieke computers voor. Wordt dus opgelost door die computers te vervangen (was inmiddels wel nodig).

&Creative