Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Vaak een backup maken van de C-partitie? *

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Omdat ik vaak problemen ervaar met mijn applicaties i.c.m mijn OS ( Vista 64-bit ), wil ik een backup maken van heel de C schijf, deze wil ik gebruiken als mijn OS weer raar gaat doen, wat ik dus eigenlijk wil is een back up maken die alle wijzigingen gelijk opslaat op de back up, dus als ik vandaag bijvoorbeeld een game speel en ik save het, wil ik dat het direct op de back up komt te staan.
ik heb het een en ander gelezen over de mogelijkheden, zoals Ghost. is dit een goede optie voor de eisen die ik stel? ik heb zelf geen floppy drive op mijn pc, ik las namelijk dat je de cd moet booten vanaf de floppy drive, is er nog een andere mogelijkheid hier in? usb stick?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het lijkt me juist dat je niet wil dat elke wijziging automatisch in je backup komt. Je geeft namelijk aan dan je op den duur problemen krijgt in je applicaties, dat komt dus door ..... bepaalde wijzigingen ;)

Je kunt beter wekelijks/maandelijks een image van je harddisk maken. Verder een aparte partitie maken waar je documenten, data, mail, etc op slaat. Applicatiedata zoals savegames kun je misschien via een scriptje laten syncen naar de andere partitie.

PS Je topic staat in het verkeerde subforum ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Shadowmen: thnx voor je reply

Mod: excuses, zou je dit topic in het juiste subforum kunnen plaatsen

Thnx!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Qua imaging software raad ik Acronis aan. Dat is tegenwoordig flexibeler dan Ghost. Met de recovery CD van Acronis kun je ook images maken namelijk. (niet alleen recoveren dus.) Met de huidige Ghost kun je alleen images maken in een draaiende Windows. Je moet dus sowieso de (logge) software installeren.

Wat betreft veranderingen bijschrijven: Moderne imaging software heeft allerlei opties hiervoor, zoals differential en incremental backup mogelijkheden.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij sh4d0wman.

[ Voor 5% gewijzigd door fckgw op 21-03-2009 12:00 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou sowieso ook je AppData en je Mijn Documenten mappen kunnen backuppen, hier staan meestal je save-games in, ook staan daar je instellingen.

Even de tijd steken in een fatsoenlijk batchscriptje of een zoektocht naar een backup-progsel kan later veel ongemakken besparen.

Een topic-move vraag je met behulp van het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif-icoon links van de topictitel aan ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Wiethoofd op 21-03-2009 12:04 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Beveiliging & Virussen -> Client Software Algemeen

edit:
+ een titelfix :P

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 21-03-2009 14:51 ]

Signature