Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 17:25
Meestal is het toch zo dat dingen in Amerika goedkoper worden uitgebracht dan we ze hier in Nederland kunnen kopen door taxaties en dergelijke. Bijvoorbeeld bij pc onderdelen is het verschil wel groot, toch?

Is het mogelijk zulke onderdelen te bestellen vanuit amerika of zijn deze niet compatible met EU hardware?

Als je iets importeert kan je toch op bepaalde manieren er voor zorgen dat je geen belasting erover hoeft te betalen. Als het bijvoorbeeld een kado is?

voorbeeld, zo kun ej dan toch dingen kopen zonder belasting daarover te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er zijn ook bedrijven die dat voor je doen, komt dan toch nog altijd net iets goedkoper uit maar weet de namen niet meer.
Gewoon ff zoeken op google lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Douane NL is ook niet achterlijk en ze pikken willekeurig pakketjes afkomstig van de USA eruit voor een nadere inspectie.

Ze letten vaak op de waardeaangifte en in de USA is het een misdrijf als je een lagere waarde opgeeft dan de inhoud werkelijk vergenwoordigd.

Dus er is niet echt een touw aan vast te knopen.

Trouwens bestaan over dit onderwerp behoorlijk wat topics, heb je de search al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Compatibiliteit is vrijwel altijd hetzelfde. Enkel de stroomkabels niet, maar gewoon moederborden etc kan je in Amerika goed bestellen.

Wanneer je er "gift" op laat zetten wil niet zeggen dat je er geen belasting over hoeft te betalen.
Helaas maak ik het zelf op het moment mee, pakketje ligt al 4 dagen bij de douane op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55
Op alles wat je invoert moet je belasting betalen.
Je kan alleen de betaalde belasting van land van herkomst terug vragen van dat land.

Soms ben je goedkoper uit soms niet. in tijde dat de euro nog 170 ct waard was was alles een stuk goedkoper. nu deze 120 staat is het minder interesant.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tevens moet je er niet van uitgaan dat je geen importkosten en douanekosten betaald. Dan had heel de EU al geimporteerd natuurlijk. Tevens is er genoeg te vinden oa hier op GoT, dus even zoeken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
Daarnaast is DealExtreme toevallig Hong Kong en niet de USA :9. Echter kun je vaker de hardware beter hier kopen of eventueel in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Laatst is toch het bedrag van het product waarbij je invoerbelasting moet betalen toch verhoogd?
Je kan nu toch volgens mij tot een bedrag van 150 euro importeren zonder er belasting over te betalen? Vroeger was dit volgens mij maar 22 euro.

Dus als je het in het buitenland goedkoper vind onder het bedrag van 150 euro, dan is dat voordeliger volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door DNA_Saint op 23-03-2009 02:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DNA_Saint schreef op maandag 23 maart 2009 @ 02:11:
Laatst is toch het bedrag van het product waarbij je invoerbelasting moet betalen toch verhoogd?
Je kan nu toch volgens mij tot een bedrag van 150 euro importeren zonder er belasting over te betalen? Vroeger was dit volgens mij maar 22 euro.

Dus als je het in het buitenland goedkoper vind onder het bedrag van 150 euro, dan is dat voordeliger volgens mij.
Dat klopt niet. Tot 22 euro hoef je geen invoerrechten en geen omzetbelasting te betalen. Sinds 1 december 2008 hoef je over iets van 22 tot 150 euro geen invoerrechten meer te betalen. Maar nog WEL omzetbelasting (19%). Vanaf 150 euro moet je beide betalen. :)
En dit geld natuurlijk alleen voor landen buiten de EU. Binnen de EU is het vrij verkeer van goederen, wat tegenwoordig met de zwakke pond leuke deals kan opleveren. :)

Bron: http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P89_5906
Pagina: 1