Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SabNZBD download naar externe harde schijf probleem (MAC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had SABNZBD laatst ingesteld naar een folder op mijn externe harde schijf om alles daarheen te downloaden (/Volumes/Backup Disk/SABnzbd/incompleet & /Volumes/Backup Disk/SABnzbd/compleet). Dit was allemaal goed gegaan, alleen vandaag zette ik Sab aan en had de externe schijf nog niet gekoppeld, waardoor ik dus een error melding kreeg en er niet meer naar kon downloaden.

Vervolgens sab afgesloten en opnieuw herstart met schijf gekoppeld aan mac. Nadat ik een NZB erin laad dan gaat hij wel downen, maar komt niet in de map op mijn harde schijf. Vervolgens de mappen veranderd in een map om me Mac zelf en dat gaat gewoon prima. Net weer terug veranderd naar map op externe harde schijf maar exact hetzelfde probleem. Ook al geprobeerd de mappen te hernoemen, SABnzbd opnieuw installeren, maar niets blijkt te helpen.

Iemand een oplossing?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hij staat in de verborgen map Volumes op je Home schijf. Even de verborgen mappen/bestanden zichtbaar maken via terminal en je kunt je downloads weer vinden. Als je de verborgen map verwijdert komen de downloads weer gewoon op je externe schijf terecht.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:27:
Hij staat in de verborgen map Volumes op je Home schijf. Even de verborgen mappen/bestanden zichtbaar maken via terminal en je kunt je downloads weer vinden. Als je de verborgen map verwijdert komen de downloads weer gewoon op je externe schijf terecht.
Kan je me uitleggen hoe ik dat doe?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

http://www.brooksandrus.c...e-hidden-files-in-finder/

Wanneer je klaar bent, hetzelfde doen maar dan geen TRUE maar FALSE meegeven. Volgende keer wel ff zelf googlen ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden met het programma Tinkertool. De verborgen map waarin de downloads stonden verwijderd en Sab opnieuw mappen toegewezen voor compete en incompleet. Net opnieuw downloads aangezet, maar er komt nog steeds niets in te staan? :S

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft iedere keer een map hier aanmaken http://img166.imagevenue....fbeelding_2_122_386lo.jpg

Wanneer ik naar mijn externe schijf ga zie ik het volgende: http://img188.imagevenue....fbeelding_5_122_967lo.jpg

Ik heb de map in /Volumes/ al meerdere keren verwijderd, maar hij blijft terugkomen. Ook heb ik geprobeerd de map "Backup Disk" in /Volumes/ te kopieren naar de map opexterne schijf zelf, maar dan krijg ik wanneer ik een nzb erin heb gezet en hem laat downen de volgende error:

009-03-19 15:39:02,071 ERROR [assembler] Disk error on creating file /Volumes/Backup Disk/Sab/incomplete/wayofwar-septic.199/wayofwar-septic.nfo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen, zou iemand kunnen helpen? :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staan de machtigingen op de schijf wel goed? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt. Toen de schijf was afgekoppeld moest ik ook de map van Backup disk zelf verwijderen. Hierna de schijf opnieuw toegewezen...en werkend!;)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 09:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Blijft een vreemd probleem en eigenlijk heel omslachtig oplosbaar... Heb het net ook gehad namelijk. Maar goed, het werkt!

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1