Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:07
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een business mobiel internet voor op de laptop abonnement van T-Mobile.

Special bij een onafhankelijke zaak gekocht en deze garanderde me ,ook de dekkingskaart van T-Mobile liet dit zien ,dat ik UMTS dekking zou hebben op de plaats waar ik het wou gebruiken .

Zondagavond uitgeprobeert en...
Totaal geen UMTS dekking :X

Kwam ,met veel problemen ,net op een GPRS netwerk
Dit koste al ongeveer 15 minuten om de zaak in te loggen ,laat staan hoe de kwaliteit is van de verbinding (behoorlijk waardeloos by the way ,om de haverklap ligt de verbinding eruit)

Inmiddels ook al een paar keer concact geahd met T-Mobile hierover en deze hebben de technische afdeling erop gezet
( nog niks van gehoort )

Nou is mijn vraag eigenlijk :
Ik gebruik de web 'n walk op mijn kamer in Huis ter Heide ,iets boven Zeist ,naast de rook van Utrecht
De dekkingskaart laat zien dat daar een UMTS netwerk van T-Mobile beschikbaar is :
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/Coverage/webform1.aspx
(postcode 3712AZ)

Ik heb op internet lopen zoeken en er is zels een zendmast van T-Mobile nog net niet bij mij om de hoek :/
Tussen de mast en mijn kamer zit nog geen 750 meter

Heeft iemand hier misschien een idee waar mijn problemen aan kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen ?

PS :
ik heb de web 'n walk zelf ook netwerken laten zoeken en die komt er met 3 aanzetten:
- KPN UMTS
- VODAFONE UMTS
- T-Mobile GPRS :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-11 14:28
De dekkingskaarten van T-mobile zijn wat rooskleurig, daar kun je niet erg van op aan. Waarschijnlijk heb je dus inderdaad gewoon slecht bereik op je locatie. Op mijn huis adres zou ik een vergelijkbaar goed bereik moeten hebben als op jouw postcode, maar thuis kan ik op de begane grond soms GPRS krijgen maar meestal niet. De hogere verdiepingen geven wel GPRS maar nog geen UMTS/HSDPA, buiten werkt het wel prima. Je zou buiten nog eens kunnen kijken hoe de ontvangst is...

Tenzij er echt technische problemen zijn op die locatie is de enige oplossing waarschijnlijk een andere provider. Voor goed bereik is een aanbieder als KPN een stuk beter dan T-mobile.

• dierkx36
Dat wou ik vanavond gaan proberen ,wat het bereik buiten is :Y

Als dat ook 3 keer niks is T-Mobile afwachten wat de technische groep roept en het abonement laten ontbinden
Heb er geen interesse in om te gaan betalen voor iets wat niet werkt :(

Verwijderd

Om de T-Mobile Coverage Tool te kunnen bekijken heeft u één van de volgende browsers nodig:

* Internet Explorer 5.5 of hoger
* Netscape 7.0 of hoger
:x

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 18:16
Die dekkingskaart klopt inderdaad voor geen meter.. had ook web'n'walk, maar totaal geen 3G op een plek waarvan dit van tevoren wel op de kaart stond.. opgezegd en zelfs nog 2 maanden abo-geld teruggekregen, zonder dat ik daar om gevraagd had :)

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-11 08:53
Hugo__Boss schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:03:
Die dekkingskaart klopt inderdaad voor geen meter.. had ook web'n'walk, maar totaal geen 3G op een plek waarvan dit van tevoren wel op de kaart stond.. opgezegd en zelfs nog 2 maanden abo-geld teruggekregen, zonder dat ik daar om gevraagd had :)
T-Mobile dekkingskaarten zijn wel heeeel erg rooskleurig! Die kloppen echt voor geen meter. Eerst nog 3 van de 5 streepjes 3G. Dit was ook alleen nadat ze de Orange 3G antenne hadden overgenomen, maar sinds vorige week helemaal geen 3G bereik meer. slechts 2 streepjes GPRS. Ik was daarom op onderzoek uitgegaan, en wat blijkt: Ze hebben de oude Orange UMTS antenne van de flat verwijderd die ik ontving!!! Dus weg 3G. Bespaart ze aardig wat kosten. Bereik zal dus op sommige plaatsen alleen maar slechter worden.

Ben blij dat ik nu Vodafone heb. Eindelijk stabiel internet en overal goed bereik. Maarja, m'n vriendin komt er wat bekaaider vanaf want die heeft nog 2 jaar T_Mobile. Kan ze dit door deze reden opzeggen?

• dierkx36
Vorige week belde de technische dienst van T-Mobile me nog :Y

ze waren aan het kijken geweest wat het probleem nou was maar ook zij kwamen er niet uit :N
Zij begrepen ook niet waarom ik geen UMTS kon ontvangen op een hotspot (ik zit nog geen 750 meter van een zendmast van hun vandaan :( )

Dus zij hebben het doorgestoten naar een nog hogere technische dienst die ,wat ik begreep ,ging kijken of het probleem niet aan de zendmast lag |:(

Ik heb toch maar even in een niet al te vreindelijk toon laten doorschemeren dat ik alles behalve blij word van hun "service"

Nog even 2 off topic vragen ,iets waar ik zelf naar aan het zoeken ben geweest :

1)
Kan het niet aan de dongel liggen ,dat deze de UMTS frequentie niet ontvangt :? (verkeerde firmware etc)
Ik kan namelijk namelijk ook de web 'n walk manager niet update 8)7

2de echt offtopic vraag :
Ik gebruik mijn mobiele telefoon nou om te internetten
Ik heb een samsung met een internet abonement van KPN

Deze heb ik nu dus aangesloten aan m'n laptop en zit dus zo te internetten
Weinig andere mogelijkheden :'(

Wat ik nu doe ,mijn telefoon dus gebruiken om te internetten op mijn laptop ,weet iemand of dat nog extra kosten met zich mee brengt :?
(dat ik zometeen geen telefoon rekening van 600 euro krijg bv :P )

Verwijderd

Waar kun je ergens online kijken waar de t-mobile antenne's staan in je buurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 21:57 ]

Verwijderd

Iemand die hier een antwoord op kan geven?

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-11 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:24:
Iemand die hier een antwoord op kan geven?
Op www.antenneregister.nl kan je kijken waar ergens antenne's staan. Meestal zie je ze wel in masten hangen, maar soms staan ze ook verborgen in kerktorens ofzo. Vervolgens kan je met bijv. een oude Nokia 3310 Netmonitor activeren. Daarmee kan je zien of het bijv. een antenne is van KPN, Vodafone of T-Mobile. Ook kan je zien of een antenne aan staat of niet, en channel ID's enz. Je kan ook zien hoe ver je ongeveer van een antenne afzit. Dit werkt alleen met GSM.
Voor UMTS moet je een geavanceerde Nokia hebben met symbian S60v3. Daarop zet je PyNetMony en dan kan je hetzelfde doen met 3G netwerken.

Verwijderd

Ok, dat antenneregister.nl is wel handig. Alleen zie je niet van welke provider de antenne is, of maakt dit niet uit en maakt elke provider hier gebruik van?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
T-Mobile bellen. Vaak zijn ze de moeilijkste niet en kun je zo onder het contract uit. Je kunt ook andere hardware proberen. Mijn ervaring is dat de ingebouwde HSDPA adapter in mijn laptop beter is dan zo'n T-Mobile usb ding.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 04-04-2009 23:43 ]

Verwijderd

Ben vaak in H ter H te vinden en heb daar eigenlijk nog nooit 3G dekking gehad. Dat is dan wel meer richting Bosch en Duin. (ik weet niet waar jij zit).

Verwijderd

Is er trouwens een versie van PyNetMony of iets soortgelijks voor windows mobile?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hier in Vroomshoop (postcode 7681) normaal altijd netjes 3G dekking maar die heb ik de laatste 2 weken ook niet meer gezien, enkel het gsm netwerk pakt mijn telefoon nog. Wellicht zijn ze weer met het netwerk aan het sleutelen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1