2x een redirect achter elkaar d.m.v. bv javascript?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Stel ik kom op locatie www.website.nl/locatie-A.html binnen dan wil ik daar een redirect naar www.website.nl Geen probleem d.m.v. javascript zeg ik: window.location = "www.website.nl";

Echter gelijk hierna wil ik automatisch door naar www.website.nl/locatie-B.html, maar het mag niet zo zijn dat als iemand binnenkomt op www.website.nl dat hij ook wordt ge-redirect naar loactie-B.

Als ik op locatie-A.html via javascript zeg:

window.location = "www.website.nl";
window.location = "www.website.nl/locatie-B";

redirect hij onmiddelijk door naar www.website.nl maar de volgende regel wordt helaas niet meer uitgevoerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nico_van_wijk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:40:

Als ik op locatie-A.html via javascript zeg:

window.location = "www.website.nl";
window.location = "www.website.nl/locatie-B";

redirect hij onmiddelijk door naar www.website.nl maar de volgende regel wordt helaas niet meer uitgevoerd.
Nogal wiedes. Maar waarom wil je dit en waarom ga je niet meteen van A naar B en moet er een 'tussenstop' gemaakt worden?
Je kunt overigens wel een parameter doorgeven en dan, als die parameter aanwezig is, weer doorsturen naar B maar dan kom je er dus niet met "www.website.nl" en zul je dus "www.website.nl/?gadoornaarB=true" ofzo moeten gebruiken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Je moet op een of andere manier achterhalen dat je bezoeker Locatie-A komt of rechtstreeks. Je zou vanaf A kunnen redirecten naar "www.website.nl/#A", en dan op die pagina de huidige locatie checken (met Javascript); bevat de URL het stukje "#A", dan stuur je door naar Locatie-B, anders niet.

Mijn vraag is echter, waarom wil je zo veel redirects? En hou er rekening mee, dat er mensen zijn zonder Javascript, die helemaal niet doorgestuurd zullen worden. Misschien is het een idee naar server-side redirects te kijken?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Is inderdaad een beetje moelijk, maar ik zit aan een document management systeem vast waarin ik wat truukjes moet uithalen helaas.

Zal nog eens even verder experimenteren.