Toon posts:

4 koeien in 1 huis samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het automatisch samenvoegen van alle out-buffers. Wij hebben hier thuis een internet server staan met koe, maar we willen dat de andere 3 pc's uit zich zelf naar de server flushen zodat ik kan bepalen wanneer alle buffers hier geleegd worden :)! Ik heb al vernomen dat je dan een pproxy op moet zetten, maar daar heb ik geen verstand van...

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

hoeft niet, kan ook met buffer sharing

edit:

ik bedoel remote buffer

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54

crisp

Devver

Pixelated

misschien heb je er straks wat meer verstand van: begin eens met het downloaden van zo'n pproxy, en lees de read-me eens door ;)

Intentionally left blank

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat je hier een heel eind mee komt: http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=69

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de prox erop gezet alleen weet ik nog niet hoe ik wu's naar die prox moet versturen via lan...

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er in de ini file van de niet-server koeien:

[parameters]
id=pinnie@home.nl

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[networking]
dialup-watcher=disabled
autofindkeyserver=no
keyserver=192.168.0.1:2064
nettimeout=5

[rc5]
preferred-blocksize=33
fetch-workunit-threshold=10000

Wat moet hier nog aan veranderd worden zodat alle pc's uitzichzelf flushen?

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan je instellen dat de pproxy naar een subteam flushed, want hij krijgt nu wel blokkies binnen alleen weet ik niet waar ze heen gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Ff een heel andere vraag: Is het ook mogelijk dat ik de hele distributed.net directory share en alle pc's die koe draaien of gaan ze dan dezelfde blokkies kraken?

• Frenzy
  • Laatst online: 22-12-2025
[parameters]
id=pinnie@home.nl

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[networking]
dialup-watcher=disabled

^^ uitzetten maar denk ik

autofindkeyserver=no
keyserver=192.168.0.1:2064
nettimeout=5

^^ ook niet nodig op een lan denk ik

[rc5]
preferred-blocksize=33
fetch-workunit-threshold=10000

^^^ uh? wat zijn het voor bakken? Een tbird1Ghz doet zo'n 900blocks per dag, dus die zou zo'n 11 dagen bezig zijn (24/7) met zo'n grote buffer.. Ook overdreven als je een proxy hebt dus.

• Frenzy
  • Laatst online: 22-12-2025
En waar kan je instellen dat de pproxy naar een subteam flushed, want hij krijgt nu wel blokkies binnen alleen weet ik niet waar ze heen gaan!
In je pproxy stel je in dat ie flushed naar dnet (staat standaard al goed) en in je clients dat ze naar de proxy flushen.
Of jouw pproxy moet weer naar een andere pproxy moeten flushen, dan stel je in je pproxy.ini dat in bij de regel waar nu een dnet proxy staat.
Ff een heel andere vraag: Is het ook mogelijk dat ik de hele distributed.net directory share en alle pc's die koe draaien of gaan ze dan dezelfde blokkies kraken?
Dat werkt niet lekker, je kan wel in de client (ff zelf zoeken bij buffer opties) kiezen voor een remote buffer. Dan share je een dir met de buffer, en geef je in de andere clients op dat die dir de remote buffer bevat.

offtopic:
Waarom vraag je dit eigenlijk hier?
I'R Cow heeft zijn eigen pproxy beheerder toch, Proxy71?!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:28
Dat werkt niet lekker, je kan wel in de client (ff zelf zoeken bij buffer opties) kiezen voor een remote buffer. Dan share je een dir met de buffer, en geef je in de andere clients op dat die dir de remote buffer bevat.

offtopic:
Bij mij werkt dit perfect. Zolang je niet al teveel PCtjes hebt draaien geeft dit geen problemen (Ik heb 3 PC's en een SUN al ruim een jaar op deze manier draaien). Je moet er wel opletten dat ze allemaal genoeg rechten hebben op de share waar je buffers en evt logfile staat. Een pproxy is trouwens wel veiliger aangezien die hier speciaal voor gemaakt is.

[removed]

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 00:43 schreef Frenzy het volgende:

[..]

offtopic:
wij van I'R Cow willen ook wel eens slapen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok tot zover bedankt voor jullie hulp, want nu heb ik de remote buffers aan het werk gekregen alleen wat moet ik nu nog doen zodat ze vanzelf fetchen/flushen vanaf de remote buffer?

Verwijderd

Check maar ff op mirc eXistence, daar helpt raver je wel verder, overigens is het volgens mij niet mogelijk dat wat hij wil, hij wil namelijk dat de client naar de koe op de server flushen en dat die dan doorflushed naar onze prox

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik heb het een beetje onothodox gedaan:)

Ik heb op mijn server een shared dir aangemaakt waarin iedere gebruiker alle rechten heeft.

in die dir heb ik alle buff-in en -out staan.

Op iedere PC laat ik bij opstarten een netwerkverbindig met vaste drive-letter naar die dir maken. in alle koetjes verwijs ik voor de buff-in en -out file naar die dir.

Als je dan achter de machine zit die internet acces heeft daar stell je de buffer grootte op in en haal en dump je je paketjes.
in het koeitje heb

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1