Toon posts:

[ASP.NET] Databinding bij lege selectedvalue dropdownbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een pagina een listview aangemaakt met daarin dropdown boxes.

Deze halen uit een accessdatabase de gegevens op. De dropdownboxes uit de listview die al ingevuld zijn werken prima. Echter wil ik ook de mogelijkheid erin hebben om een nieuw record toe te voegen. Hierbij staat in principe een selected value van NULL. Dit geeft een foutmelding omdat de bind() geen NULL accepteerd.

Mijn dropdownbox:

code:
1
<asp:DropDownList ID="ddlUO" runat="server" DataSourceId="odsUO" DataTextField="Naam" DataValueField="UoId" selectedValue='<%# Bind("UoId") %>'/>

Is er een mogelijkheid om standaard een waarde in te laden of kan ik een soort van check doen if empty geen bind()?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan dat toch gewoon in je codebehind doen
C#:
1
2
3
4
if( UoId != null )
{
    ddlUO.SelectedValue = UoId;
}

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:14:
Je kan dat toch gewoon in je codebehind doen
C#:
1
2
3
4
if( UoId != null )
{
    ddlUO.SelectedValue = UoId;
}
Dat was ook mijn eerste idee.. Was het niet dat op de een of andere manier ddlUO in mijn achterliggende c# code niet herkent wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:19:
[...]
Dat was ook mijn eerste idee.. Was het niet dat op de een of andere manier ddlUO in mijn achterliggende c# code niet herkent wordt..
En dus en je gaan kijken waarom dat niet het geval was :? En heb je geprobeerd om hetzelfde voor elkaar te krijgen op een eenvoudige aspx pagina met alleen een DropDownlist?

Kortom: Ik zou graag wat meer inzet zien, en in je topic start lezen wat je allemaal al geprobeerd hebt, en wat daar niet aan lukte.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem komt er dus op neer dat ik niet direct in mijn inserttemplate van mijn listview items kan editten via hun ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Omdat die dropdownlist in één van de templates van de listview staat kan je in de code-behind de dropdownlist vinden d.m.v:

C#:
1
DropDownList ddlUO = (DropDownList)listview1.FindControl("ddlUO");

Zo kan je bijv. in het listview.ItemDataBound event de SelectedValue setten van de dropdownlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:15:
Omdat die dropdownlist in één van de templates van de listview staat kan je in de code-behind de dropdownlist vinden d.m.v:

C#:
1
DropDownList ddlUO = (DropDownList)listview1.FindControl("ddlUO");

Zo kan je bijv. in het listview.ItemDataBound event de SelectedValue setten van de dropdownlist.
kijk, daar heb ik wat aan.. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al kan ik er nog steeds niet die bind mee oplossen.

Is er niet een soort van mogelijkheid als volgt, in mijn selectedvalue een if(isemptyornull). Ik kom echter niet helemaal op een mooie constructie hiervoor uit

Edit woy:
topickick binnen 24 uur, graag in het vervolg je post editen met Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif als het minder dan 24 uur geleden is dat je gepost hebt, en er in de tussentijd nog niemand gereageerd heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Woy op 19-03-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom voeg je na het binden (zonder de "nieuwe waardeveld") niet via Dropdownlist.Items.Add zelf een listitem toe, met als waarde -1 of een lege string oid?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Post anders eens een relevant stukje code...
Pagina: 1