Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 09:36
Ik heb al veel op internet gekeken maar ik kon nergens wat vinden over de usenet mogelijkheden van de verschillende NASsen?

Mijn interesse ligt in deze verschillende NASsen wanneer deze Usenet ondersteuning hebben.

- Linksys NAS200 (deze heeft al een minpunt omdat volgens bronnen hier geen printserver op kan draaien)
- Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS

Wanneer jullie denken een betere NAS te hebben gevonden voor deze prijzen dan mag je dat ook vermelden hoor :P.

Ik kon gewoon niet gemakkelijk op internet vinden of deze twee Usenet ondersteuning hadden.

Mijn dank is groot wanneer er een antwoord op komt, want heb nou al best lang zitten zoeken op internet zonder uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:23
Misschien sabnzbd op een synology?

http://www.ed-x.demon.nl/sabnzbd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Jammer dat je dan niet op het GOT forum gekeken hebt :) Er loopt al een tijdje een compleet topic voor de conceptronic nas...

Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3

Wordt uitvoerig gesproken over de mogelijkheden van de NAS en ook dat Usenet er op werkt. Ik zou zeggen bekijk dat topic eens, staat echt veel informatie in.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook even nagaan wat voor OS erop draait. Wanneer dit een Linux distro is, dan heb je grote kans dat hier wel een usenet-client op te installeren / in te hacken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de CH3SNAS + nzbget(web) hengel ik met 1500kb/s (max inet) mijn downloads binnen. nzb file droppen op netwerk locatie of van buitenaf via de webinterface. tijdje later staat er bv een dvd uitgepakt in het Movie mapje :)

Werkt perfect, je zal er wel wat energie in moeten steken, want het werkt niet allemaal met .exe files, je zal je wat moeten verdiepen in de linux command line. Als je dit niet wilt, kun je beter zoeken naar een NAS met out of the box usenet functies.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
De Qnapjes hebben ook SABnzbd+.

Blijf dat een wereldse oplossing vinden ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde kan met een WD mybook world. Deze heb ik zonder linux ervaring met behulp van de uitleg in het topic Hacken van de Western Digital Mybook World Edition omgebouwd tot een download machine. Die nu ook nzbget(web) draait. ideaal en kost bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Kijk wel even goed naar de doorvoersnelheid van je NAS want als je enkele blu-ray rips naar je NAS gaat kopieren en dat gaat met 4MB/s (zoals bij de hier eerder genoemde mybook world met gigabit ethernet aansluiting of beter gezegd gigabit ethernet aanfluiting) dan ben je niet zo blij.

Vooral de nieuwe series van o.a. Synology, als Buffalo en QNAP gebruiken de nieuwe Marvel 6281 1.2 GHz CPU welke zorgt voor een veel hogere snelheid ook in gebruik met torrentclients en usenet.

Wil je meer weten over snelheden van de diverse NASsen kun je o.a. kijken op:
http://www.smallnetbuilde...ption,com_nas/Itemid,190/

Trouwens de nieuwste versie van de WD mybook world is wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopiëren van en naar de oude Mybook World gaat inderdaad niet erg snel (max 4.5MB/s) maar als je rechtstreeks naar de schijf download en vanaf daar met een Network media player (zoals de popcorn hour die ik gebruik) de films bekijkt dan werkt dat prima. Ook met HD films. Wil je ze downloaden en dan overzetten naar de computer (dan kan je mijn inziens beter rechtstreeks downloaden) dan moet je inderdaad goed naar de doorvoersnelheid kijken. Ook is de oude Mybook niet echt sterk qua processor en het kost hem aardig wat tijd om films te parren en uit te pakken als er bestanden beschadigd zijn. Of als je de schijf als backup wilt gebruiken en veel heen en weer gaat kopieren dan kan je beter een met een snellere doorvoer zoeken. Succes iig.
Pagina: 1