[XP SP3] Geen loginscherm bij opstarten in alle modi

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26
Heb hier een Windows XP desktop die geen loginscherm meer geeft. Alles lijkt prima te functioneren bij het opstarten, gaat allemaal zonder foutmeldingen. Computer doorloopt bios, opstart cyclus (witte balkje, Windows vlaggetje) en dan krijg ik het standaard donkerblauwe beeld waar normaal gesproken het classic login venster moet verschijnen. De muis en toetsenbord blijven bruikbaar maar na uren wachten is er nog steeds geen loginvenster zichtbaar.

Voor de veilige modus geldt hetzelfde, alle onderdelen/drivers worden geladen maar er komt geen loginvenster of foutmelding. In de veilige modus blijft het scherm zwart met de witte melding over de XP versie / werken in veilige modus. Er is recentelijk niets gewijzigd aan deze computer, een maand of 2 geleden heb ik er SP3 op geinstalleerd dit heeft tot gisteren geen problemen veroorzaakt. Na een herstart van de machine kan ik er vanaf elders niet meer bij, er is ook geen netwerkverbinding of remote beheer mogelijk naar deze machine en deze reageert niet op pings, dit zou kunnen komen door de Windows firewall.

Gegevens van de hardware:

- HP D530SFF (P4 2.8GHz, 512mb ram, 40gb disk, Broadcom lan)
- Win XP Pro SP3 + laatste updates
- hangt in een Windows 2003 domein

Uiteraard heb ik alle opties onder F8 geprobeerd, ook de laatst bekende werkende versie, echter maakt dit geen verschil. De hardware heb ik laten testen adhv HP Diagnostics, probleemloos verlopen. Alle niet nodige onderdelen zoals seriele poorten, geluidskaart en cdrom speler zijn uitgeschakeld via de bios ivm zakelijke toepassing van deze machine. Het enige wat deze machine nu doet is piepen als je 5x op shift drukt (plaktoetsen?), de muis beweegt over het hele beeld en caps/scroll/numlock lampjes kunnen aan/uit. Het enige wat opvalt is dat de fan gaat blazen na een tijdje, dit doen andere machines alleen als er een proces veel cpugebruik heeft.

Hoop dat iemand enig idee heeft om dit apparaat weer aan de gang te krijgen anders gaan we voor de eenvoudige optie, herinstalleren :)

Whoop!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:00
Hoop dat iemand enig idee heeft om dit apparaat weer aan de gang te krijgen anders gaan we voor de eenvoudige optie, herinstalleren
Probeer als eerste eens je installatie te repareren met behulp van je Windows cd.

Verder, weet je toevallig of de diagnostics cd ook je hardeschijf meetest? Als dat niet het geval is zou ik je aanraden deze alsnog te testen.

Nog een vergelijkbaar probleem: http://www.computing.net/...n-not-loading/171725.html met enkele tips, alhoewel je het meeste al geprobeerd hebt zo te zien ;)

[ Voor 43% gewijzigd door asfaloth_arwen op 19-03-2009 10:10 ]

Specs

• marccom
Probeer als eerste eens je installatie te repareren met behulp van je Windows cd.
Die optie ben ik eerder al een paar keer niet vrolijk van geworden, heeft "vage" problemen opgeleverd die uiteindelijk een herinstallatie veroorzaakt heeft ;)
Verder, weet je toevallig of de diagnostics cd ook je hardeschijf meetest? Als dat niet het geval is zou ik je aanraden deze alsnog te testen.
Wat het ding allemaal test aan de hd weet ik niet, hij heeft een SMART test en een quick scan uitgevoerd. Probleemloos verlopen.
Nog een vergelijkbaar probleem: http://www.computing.net/...n-not-loading/171725.html met enkele tips, alhoewel je het meeste al geprobeerd hebt zo te zien ;)
Mja die had ik ook al gevonden. Hardware vervangen is niet relevant voor dit systeem en verder staan er niet echt dingen in waar ik wat aan ga hebben :/

Whoop!

Verwijderd

2x ctrl-alt-del? Krijg je dan alsnog een inlogscherm?

Verwijderd

Met een progje 'TweakUI' kan je instellen of je login scherm wil hebben, en of je Admin account wil zien enz. :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:55:
Met een progje 'TweakUI' kan je instellen
Lees het topic nou eens door voordat je reageert met iets wat totaal geen nut heeft? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Lees het topic nou eens door voordat je reageert met iets wat totaal geen nut heeft? :)
Begreep het probleem even verkeerd. :X Probeer alleen maar te helpen.

• marccom
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:53:
2x ctrl-alt-del? Krijg je dan alsnog een inlogscherm?
Nope. Er gebeurd helemaal niks :(
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:55:
Met een progje 'TweakUI' kan je instellen of je login scherm wil hebben, en of je Admin account wil zien enz. :P
Dan moet ik wel tweakui kunnen installeren... zal vast niet kunnen vanuit de recovery console? Al vraag ik me dan af hoe ik het op ga starten zonder gui :)
alt-92 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Elke reaktie waardeer ik :)
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:03:
[...]

Begreep het probleem even verkeerd. :X Probeer alleen maar te helpen.
nofi ;)

Whoop!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marccom schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:05:
Na een herstart van de machine kan ik er vanaf elders niet meer bij, er is ook geen netwerkverbinding of remote beheer mogelijk naar deze machine en deze reageert niet op pings, dit zou kunnen komen door de Windows firewall.
De Windows Firewall laat juist wel ping reply toe..
Kon je vroeger wel over het netwerk zaken doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• marccom
alt-92 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:15:
[...]

De Windows Firewall laat juist wel ping reply toe..
Kon je vroeger wel over het netwerk zaken doen?
AFAIK blokkeert de Windows firewall standaard icmp pakketjes?
Voorheen, tot dinsdag kon de medewerker met deze desktop werken en kon ik er bij komen via remote desktop / netwerkshares.

Whoop!

• marccom
Windows maar opnieuw geïnstalleerd, werkt allemaal weer, case closed ;)

Whoop!

Pagina: 1