• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hi allen,

Ik zit met een beetje vreemd probleem. We hebben een webserver waar Windows 2003 op staat evenals de monitoringtool Servers Alive. Elke nacht rond hetzelfde tijdstip worden er enkele GB's opgesnoept, en een kwartier later is dat weer terug. Ik zie dit gebeuren ivm een alert die Servers Alive doorzend per mail zodra de vrije ruimte onder een opgegeven maximum komt.

Ik heb geen flauw idee wat er gebeurd op dat tijdstip. Wat heb ik gedaan:

- zoeken op datum, aangepast bestanden van alleen die dag binnen alle mappen incl hidden en systemfolders. Aangezien ik in de ochtend controleer en het in de nacht gebeurd, zou ik daar een helder beeld van moeten hebben. Maar helaas. Alles wat ik daar zie ik zeker niet meer dan enkele mb's. Het is dus iets tijdelijks wat weer verdwijnt.

- scheduler windows. Bevat geen taken die op dat specifieke tijdstip loopt wat de oorzaak zou kunnen zijn.

- scheduled monitoring via filemon. helaas ook hier zonder echt resultaat. eerlijk gezegt geeft het ook wel iets te veel informatie waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Heeft iemand enig idee wat voor hulpmiddelen ik kan inzetten om te kunnen ontdekken wat dit veroorzaakt?

Marcel

• Pedr0
  • Nu online
Draait je backup op die betreffende server?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je auditing niet inschakelen op de desbetreffende schijf / folders?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mbr99
Een andere server haalt de bestanden op van de sites die erop draaien. Echter de backup is al klaar (ook een mail). Het wegsnoepen vind later die nacht pas plaats.

Marcel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Simpel tooltje als TreeSize gebruiken op dat tijdstip?
Niet echt een geautomatiseerde oplossing maar werkt wel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mbr99
Dat kan maar omdat ik geen flauw idee heb in welke mappen dit gebeurd en dit zal dan de server zwaar belasten ... dit nog niet gedaan.
Outerspace schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:12:
Kan je auditing niet inschakelen op de desbetreffende schijf / folders?

Marcel

• mbr99
Ik gebruik Treesize Freeware versie. Bij mijn weten is dat niet te schedulen en de resulaten ervan weg te schrijven.
Gonadan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:18:
Simpel tooltje als TreeSize gebruiken op dat tijdstip?
Niet echt een geautomatiseerde oplossing maar werkt wel.

Marcel

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mbr99 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:19:
Dat kan maar omdat ik geen flauw idee heb in welke mappen dit gebeurd en dit zal dan de server zwaar belasten ... dit nog niet gedaan.
Misschien dan per website? Na een aantal keer proberen moet het dan raak zijn en hoef je niet de server heel zwaar te belasten.
mbr99 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:20:
Ik gebruik Treesize Freeware versie. Bij mijn weten is dat niet te schedulen en de resulaten ervan weg te schrijven.
Dat klopt, daarom was het ook geen geautomatiseerde oplossing.
Je zegt echter wel te weten welk tijdstip het is, je kunt er dan één keer voor kiezen om op dat tijdstip even met de hand de tool te gebruiken.
Tsja je moet er wel wat voor over hebben hè. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 19-03-2009 09:36 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mbr99
Ehh midden in de nacht :-)
Dat klopt, daarom was het ook geen geautomatiseerde oplossing.
Je zegt echter wel te weten welk tijdstip het is, je kunt er dan één keer voor kiezen om op dat tijdstip even met de hand de tool te gebruiken.

Marcel

Pagina: 1