Toon posts:

Weer over de hoofdletters

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van mijn vorige topic (inmiddels alweer een half jaar geleden en toen liep het al een half jaar) toch weer een keer over de hoofdletters.

Alle respect dat jullie er vrijwel eeuwig over doen om een nieuw beleid te verzinnen na het erkennen van de waanzin van het huidige beleid.

Echter is hier weer eens een nieuwspost die werkelijk nergens over gaat qua hoofdletters. Mijn zoontje van 8 gebruikt nog beter z'n hoofdletters :o

nieuws: Nvidia brengt eind deze maand chipset voor AM3-cpu's uit

Ik laat nVidia er even buiten, aangezien ie vrij vaak aan het begin van een zin staat en dan is het vrij logisch hoe het geschreven is. Maar ook daar waar het niet aan het begin van de zin staat wordt het dan weer geschreven met de eerste letter een hoofdletter. Prima want dat is wel consistent.

Maar dan:

AM3 knalgroot in de kop, ik dacht dat de hoofdletters evil waren wegens het schreeuwen? Hier staan onderhand uitroeptekens achter dus dat haalt zichzelf onderuit.

1e zin en verder: AM3 in kleine letters. Waarom?

Vervolgens in de 2e zin AMD weer wel met hoofdletters... logisch? :?

Dan in het 2e deel van de 2e zin: CrossfireX, hier ineens wel de naamgeving van de fabrikant volgen?

Vervolgens MCP82 XE in de 3e zin allemaal hoofdletters, waarom dan AM3 in kleine letters?

En we gaan verder met SLI ineens in kleine letters? :?

Dan am2 weer in kleine letters maar MCP72 XE in hoofdletters...

Als klap op de vuurpijl even later ineens SLI in hoofdletters.

Even verder een compleet onleesbaar stukje over twee verschillende soorten pasta oid, slie en trieslie, meer kan ik er niet van maken. 8)7

En IGP met kleine letters?

USB in kleine letters, ala, kan ik nog inkomen.
SATA in kleine letters misschien ook nog wel.

VR-Zone ook weer externe naamgeving gevolgd...

Please mensen, ik weet dat jullie het druk hebben enzo, maar dit gaat echt nergens meer over. Het einde is zoek en jullie zijn nu al ongeveer een jaar bezig met een nieuw beleid.

Dit soort dingen doen gewoon afbreuk aan jullie product terwijl het qua inhoud helemaal niet zo verkeerd is.

My 2$ cents, gooi er maar een slot op ;)

Verwijderd

Ik denk dat dit artikel zo tegenstrijdig geschreven is om te laten zien dat men er nog niet over uit is bij de redactie. :P

Het maakt mij verder niet uit. Als je het helemaal niet meer weet, zet je gewoon alle merknamen in smallcaps... hoef je daar ook niet meer over na te denken.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De woorden en afkortingen moeten gewoon geschreven worden zoals ze origineel bedoeld zijn. Waarom zou iedere website hun eigen spellingsregels moeten verzinnen terwijl het eigelijk allemaal zo simpel is. Dit is gewoon verwarring veroorzaken en onnodig werk.
99,99% van de lezers vinden helemaal niet dat het te schreeuwerig wordt als er gewoon hoofdletters gebruikt worden waar ze eigelijk gewoon horen te staan. Maar diezelfde lezers hebben het wel in de gaten als dat juist niet wordt gedaan. Eerst krijg je jarenlang Nederlandse les op school en daarna wordt het je weer afgeleerd, omdat het er anders niet "mooi" uitziet.

Op het forum wordt er van je verwacht dat je gewoon in ABN typt en niet in in MSN-taal. Op de frontpage is het dan eigelijk ook niet meer dan logisch dat hier dezelfde regels gelden. Niet dingen willen verbeteren waar niks mee aan de hand is, dat kan alleen maar troep opleveren.

Dus gewoon nVidia, CPU, AM3, SLI, A8N-SLI, USB, IGP enz enz.

Mensen lezen en gebruiken al hun hele leven die hoofdletters zoals ze bedoeld zijn. Dat kun je niet zomaar even naar eigen wil aan gaan passen. Dat valt op. Men gaat toch ook niet opeens links rijden omdat dat misschien mooier is. Het is als website zijnde zelfs een beetje arrogante houding. "Wij veranderen de Nederlandse taal wel eventjes"

[ Voor 22% gewijzigd door KneppaH op 19-03-2009 07:11 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben het helemaal met TRRoads en KneppaH eens. In mijn leesgang zie ik woorden met kleine letters als woorden en hoofdletters als afkortingen.
"sli" wordt dus ook als zodanig gelezen terwijl "SLI" gelezen wordt als es-el-i. En dat laatste is de bedoeling, want sli is geen woord.

Signatures zijn voor boomers.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je hebt een hoop woorden nodig om te vertellen dat je het hoofdletterbeleid bagger vindt. Nog even los van het feit dat je dit best op een wat beleefdere manier kunt brengen, heb je wel een punt. Voor de duidelijkheid: het hoofdletterbeleid is reeds aangepast: we schrijven productnamen nu doorgaans zoals de fabrikant dat graag ziet (al maken we wel een uitzondering voor namen met alleen hoofdletters, zoals NVIDIA dat dus Nvidia wordt).

Voor wat betreft AM2 en AM3 heb je helemaal gelijk, wat meteen duidelijk maakt waarom onze eindredacteuren zo belangrijk zijn en waarom het dus zo belangrijk is dat we alle mogelijke probleemsituaties op voorhand hebben proberen te bedenken (en wat verklaart waarom het volgens velen zo lang heeft geduurd om het beleid aan te passen). Dit bericht is in de avonduren door een redacteur nagekeken, die hier overduidelijk geen goed werk heeft gedaan.
Please mensen, ik weet dat jullie het druk hebben enzo, maar dit gaat echt nergens meer over. Het einde is zoek en jullie zijn nu al ongeveer een jaar bezig met een nieuw beleid.
Met zulke opmerkingen mag je wmb blij zijn dat je uberhaupt nog een reactie krijgt. Iets meer respect voor onze werkwijze kan geen kwaad, ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Zo praat je maar tegen je vrienden.
My 2$ cents, gooi er maar een slot op ;)
Ik wacht nog even om te zien hoe dit draadje zicht ontwikkeld. Als het me niet aanstaat, gebruik ik alsnog een sleutel :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag niet om een reactie, ik wil gewoon m'n ei kwijt uit pure frustratie.

Je moet ook begrijpen dat jullie blij mogen zijn dat ik uberhaupt een reactie geef ipv gewoon weg te blijven van de site, dat is ook een reactie ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij is dit topic er juist voor om te laten merken dat het waanzin is hoe het nu gaat en dat het heel veel mensen irriteert.

Daarnaast zijn wij nog altijd nodig om jouw salaris te betalen, dus mag je blij zijn dat we feedback (blijven) geven.

Om ook even constructief te doen:

Noem één goede reden om de hoofdletters te gebruiken zoals ze nu worden gebruikt, dus niet zoals het hoort volgens de Nederlandse spelling.

[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 19-03-2009 13:04 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Hooglander1 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:01:
Volgens mij is dit topic er juist voor om te laten merken dat het waanzin is hoe het nu gaat en dat het heel veel mensen irriteert.

Daarnaast zijn wij nog altijd nodig om jouw salaris te betalen, dus mag je blij zijn dat we feedback (blijven) geven.
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:57:
Ik vraag niet om een reactie, ik wil gewoon m'n ei kwijt uit pure frustratie.

Je moet ook begrijpen dat jullie blij mogen zijn dat ik uberhaupt een reactie geef ipv gewoon weg te blijven van de site, dat is ook een reactie ;)
Sorry hoor, maar de arrogantie, dat je het ergens niet mee eens bent kan je toch ook op een normale manier brengen. Arrogante opmerkingen helpen denk ik niet om de redactie te laten kijken naar hun hoofdletterbeleid ;)

Als je een discussie op dit niveau moet voeren... Ik denk niet dat T.net zou merken als 2 usertjes wegblijven :z

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De inconsequenties in het artikel maken meer dan duidelijk dat hier fouten zijn gemaakt, wat niet goed te praten is maar daar kan je natuurlijk geen generalisaties aan ophangen. Dat je je vervolgens beklaagt over een beleid dat al drie maanden geleden radicaal is gewijzigd (als je wel 'ns vaker op de spelling let had je dat kunnen zien), dat je daarbij beledigingen ("Mijn zoontje van acht doet het beter") nodig meent te hebben... als het zo ongenuanceerd en ongeïnformeerd moet, leg dan je eieren dan maar ergens anders.

En dan 'mogen we blij zijn' dat je hier loopt te rellen? *draait sleutel om*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.