Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

Zoals jullie aan de titel kunnen zien heb ik een nieuwe start gemaakt met mijn pc.
ik was genoodzaakt om vista opnieuw te installeren..dat heb ik dus ook gedaan..
ik heb de windows.old map al verwijderd maar nu is de C schijf nog gevult met 76 GB!!!
ik heb al gekeken in de C schijf wat er zoveel GB is, maar als ik alle mappen optel kom ik op rond de 15 GB!

hoe kan dit gebeurd zijn en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan vanalles zijn, maar kijk eerst eens welke mappen en/of bestanden zo groot zijn.
tooltje: http://w3.win.tue.nl/nl/o...sualization/sequoiaview// :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://w3.win.tue.nl/nl/o...sualization/sequoiaview//

Is een heel erg handig licht programmaatje waarmee je kan zien waar de rommel zit.

* Hooglander1 spuit 11 :/

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 19-03-2009 00:11 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Of TreeSize Free.

Maar 76GB is wel erg veel inderdaad. Bij mij was het 20GB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik heb het progje geinstald, ik neem aan dat de grote grijze vierkanten de boosdoeners zijn?
het grootste vierkant is C:/pagefile.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg ik lekker SpaceMonger. Gratis.

Ik vermoed shadow copies of mss een corrupte mft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik heb soieso geen shadow back ups gemaakt op mijn vorige vista installatie, mss mft??? wat is dat?

sequoia vieuw zegt:
Als ik trouwens op het grote vierkant druk, kom ik op C:/Program Data ( Dit kan ik niet terug vinden via de zoekfunctie evenals C:/pagefile.sys

Space monger zegt:

Ongelezen mappen: 6,2 % ( 58.2 GB ) <---------dit is de boosdoener!! :(
C:/System Volume Information
C:/ Windows/System32/LogFiles/Wmi/RtBackup

Dit is het enige wat space monger kan zien, het progje kan de verborgen mappen niet verwijderen..

Hoe kan ik dit zelf doen?

[ Voor 80% gewijzigd door SoundLab op 19-03-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pagefile is je virtueel geheugen, dat kan je makkelijk aanpassen bij prestatiebeheer.

dat program data zo vol staat is raar. heb je de partitie wel even geformatteerd voor de nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je hidden files eens uit. Dan zie je ook je pagefile e.d.

MFT: Master File Table. Maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:39:
die pagefile is je virtueel geheugen, dat kan je makkelijk aanpassen bij prestatiebeheer.

dat program data zo vol staat is raar. heb je de partitie wel even geformatteerd voor de nieuwe installatie?
Ik kan de schijf niet formatteren als ik er vista op heb staan..dan zou ik vista op een andere schijf moeten installeren, en dan formatteren, en dan vista op de huidige schijf moeten installen en dan de andere schijf weer formatteren :( is dat de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shado-Beatz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:46:
[...]

Ik kan de schijf niet formatteren als ik er vista op heb staan..dan zou ik vista op een andere schijf moeten installeren, en dan formatteren, en dan vista op de huidige schijf moeten installen en dan de andere schijf weer formatteren :( is dat de enige oplossing?
stap 1: backups maken. (insert moraalridderverhaal hier :) )
stap 2: booten van de vista dvd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
pff ik denk ik ga met een schone start beginnen maar er komt zoveel bij kijken :(
ik hoef geen back ups te maken want ik heb toch niks bijzonders op de pc staan, alles is al weg,
als ik hem nu direct weer ga her-installeren, ben ik bang dat het bij de volgende installatie nog steeds niet gefixed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof me, als je ff boot van de dvd, gewoon antwoord geeft op de vragen die het systeem je stelt, en bij het disk-menuutje even eerst alles weggooit, issie weer brandschoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
chroom, thnx voor je hulp, als ik je goed begrijp moet ik de dvd weer opstarten, maar dan word het toch weer een ''normale installatie'' ?
vista ziet niet van: ''oh er zijn verborgen mappen die verwijderd moeten worden, laten we dat maar eens vragen aan Shado-Beatz '' :P (correct me if i'm wrong)

maar wat jij dus zegt is dvd booten, antwoord geven op de vragen die de dvd stelt, en bij het disk menu alles weg gooien?? ik ga het direct ff proberen...zometeen een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shado-Beatz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:02:
chroom, thnx voor je hulp, als ik je goed begrijp moet ik de dvd weer opstarten, maar dan word het toch weer een ''normale installatie'' ?
je moet de dvd niet opstarten (in windows), je moet je computer opstarten vanaf de dvd :)
vista ziet niet van: ''oh er zijn verborgen mappen die verwijderd moeten worden, laten we dat maar eens vragen aan Shado-Beatz '' :P (correct me if i'm wrong)
niet echt. maar vista laat bij een boot vanaf de dvd wel een overzicht zien van alle harde schijven en alle partities. en als jij dus niets meer nodig hebt ga je lekker alles zitten deleten.
maar wat jij dus zegt is dvd booten, antwoord geven op de vragen die de dvd stelt, en bij het disk menu alles weg gooien?? ik ga het direct ff proberen...zometeen een update..
jah.
en daarna uiteraard direct een virusscannertje en windows update anders kan je volgende week weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik heb heel de partitie C verwijderd, k heb nu weer een lege schijf stond er, alles wat er ooit op die schijf heeft gestaan word permanent verwijderd :) ik heb goede hoop, nu ga ik weer vista opnieuw installen, hij is misschien 20 minuten bezig..
ik hoop dat hij na deze installatie wel weer ''schoon'' is

update volgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat er niet meer op staat kan straks ook niet in de weg staan.

maarrem, succes ermee, ik ga tukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!

im happy :D thnx everybody!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Shado-Beatz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:38:
het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!

im happy :D thnx everybody!
Goed om te horen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ras op 19-03-2009 03:06 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De map op C:\System Volume Information is waar dingen zoals Systeem herstel enzo in worden opgeslagen. Als jij je schijf niet geformatteerd hebt ipv regular verwijderen krijg je die folder ook niet leeg nee.
Pagina: 1