Toon posts:

SMTP mail bij iedereen laten komen en doorsturen naar een

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of en zo ja hoe, het mogelijk is om alle mail die binnen komt naar alle personen te laten routeren zoals het standaard gaat en dan ook nog alle mail naar een persoon door laten sturen. Zodat mocht een van deze allen afwezig zijn, deze persoon de mail kan lezen.

Voorheen werkte we met een pop-connector.
Via deze tool was het mogelijk om alle mail naar alle accounts te sturen en naar een extra box.
Echter werken we nu met rechtstreekse SMTP.

Nu was ik al wel zo slim om alle mail te laten forwarden naar die ene persoon.
Alleen nu is het probleem dat die ene persoon nu ook alle interne mail krijgt tot vervelens toe...

Weet iemand hoe dit op te lossen is??
(het gaat nu om Exchange 2000 op een 2003 server, maar zal binnenkort Exchange 2007 worden)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit heeft niet zo veel met PNS te maken, maar meer met Windows Servers en Server-software

Persoonlijk vind ik het niet kunnen, dat mail ook ergens anders binnen komt, maar dat zal een keuze zijn geweest. Een account wat in geval van nood leesrechten heeft in de mailbox is dan makkelijker. Dat is nog enigzins te traceren.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:21
Op elke mailbox een forwarder naar een andere mailbox of bij meerdere ontvangers een distributie lijst. Dan aangeven dat de mail ook in de mailbox blijft.

Edit: is een optie, zie net dat het nogal kort is....

[ Voor 15% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 19-03-2009 09:08 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan een rule aanmaken dat hij de mails die binnenkomen doorsturen naar een gebruiker / groep.

Je kan ook een mailbox aanmaken, daar iedereen rechten op geven en zorgen dat de mails daar naar toe gestuurd kan worden.

Persoonlijk ben ik het eens met Equator. Waarom alle mail doorsturen? Persoonlijke mails vallen hier ook onder. Beetje privacygevoelig.

offtopic:
Ik vind jouw verhaal een beetje een raar verhaal, het wordt mij niet echt duidelijk wat je wil

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Maar alle bij alle opties die jullie geven komt toch ook de interne mail in die speciale mailbox?
Dus ook het onderlinge verkeer binnen het bedrijf?

Het is een mailbox waarin alle inkomende mail extra gecheckt wordt.
Iedereen heeft ook persoonlijke prive mailadressen. (hotmail bijv.)
Het is van groot belang dat elke mail beantwoord wordt en niemand heeft daar problemen mee.
Iedereen wil dit zo... dus dan is er geen probleem denk ik.

Verwijderd

Je kan op de store van exchange een journal mailbox aangeven. Alle mail komt dan ook daarop binnen. Let wel; ALLE mail. Dus ook verstuurde mail.

Wordt vaak gebruikt bij financiele instellingen ivm rechtzaken/archivering etc. En ja, dat is idd privacy gevoelig en zo moet er ook mee omgegaan worden. Maar goed, als iedereen het weet en het er mee eens is, is er niks aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Oké nu echter is het probleem bij alle genoemde mogelijkheden dat ook de interne of alle verstuurde mail in deze box terecht komt... Vroeger konden we met een POP3 programma wat via een catchall adres alle mail ophaade alle inkomende mail laten doorsturen naar een mailbox. En het ook bij alle gebruikers laten komen. Dat is dus met SMTP mail niet meer mogelijk???
Pagina: 1