Computer boot niet van cd, maar deze boot wel in Virtualbox?

Pagina: 1
Acties:

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 14:19
Ik heb deze Virtualbox geïnstalleerd: VirtualBox-2.1.4-42893-Win_x86.msi
Ik heb op deze manier mijn cd getest om te zien of deze bootable is. Hij draait de cd dus is deze bootable.
Het is de "shadowprotect recovery environment cd", vanuit een ISO gebrand op cd met Imgburn.

Maar als ik mijn computer boot start deze gewoon op in xp. Ik heb als eerste en tweede keuze voor te booten de cd-rom aangeduid.
Zou verder niet weten wat er dan nog mis kan zijn.

In Virtualbox geraak ik dus wel in de shadowprotect recovery omgeving. Bij het booten met de computer dus niet.

• buffy1966
Het is me gelukt om te booten met die cd al begrijp ik niet waarom de instellingen in het bios niet werken.

Heb Pioneer dvd brander, geen cd rom of dvd lezer.
Moederbord is Gigabyte GA-EX58-UD5

Dit heb ik geprobeerd:
- first; second and third boot device op cd rom ingesteld
Werkte niet. Computer boot gewoon met harde schijf. Alhoewel dit niet als boot device ingesteld stond??

- first; second and third boot device op pioneer dvd ingesteld
Werkte niet. Computer boot gewoon met harde schijf. Alhoewel dit niet als boot device ingesteld stond??

Dan zag ik in het post screen dat als je op F12 drukt ook in een bootmenu terecht komt. Heb dit geprobeerd en lukte me toen wel om van de cd te booten.
Begrijp niet waarom dit bootmenu wel werkt en die in het bios niet.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Heb je toevallig geen Acer pc? Dit heb ik namelijk ook bij mijn Acer pc.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• buffy1966
Werewolf_789 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:13:
Heb je toevallig geen Acer pc? Dit heb ik namelijk ook bij mijn Acer pc.
Nee, heb mijn pc zelf samengesteld. Dus geen merk pc.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 22:07

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Waarschijnlijk spint je CD drive te langzaam op bij het opstarten. Hierdoor "ziet" de bios de bootable cd niet en start de harddisk op. Als je kiest voor het bootmenu duurt het opstarten langer en kan de cd worden gelezen door de cd lezer.
Misschien kan je in de bios een delay aangeven voor het opstarten, zodat de cd driver de tijd heeft om goed op te spinnen.

Koffie werkt echt!