[WIN2k8] Routing and Remote Access

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik gebruik al 1,5 jaar naar alle tevredenheid de volgende setup thuis:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/rras.jpg

De kabelmodem laat gewoon al het internet ongehinderd door en is vervolgens op lan-kaart1 (WAN) aangesloten.

De server heeft nu een buiten-ip en kan prima internetten.

De server heeft DNS, DHCP en RRAS geïnstalleerd. Dit alles is dusdanig geconfigureerd dat een willekeurige client (achter de switch) keurig via DHCP een ip-adres krijgt, dns instellingen goed staan, gateway (de server), etc.

Via RRAS wordt het internet "gedeeld".

Tot dusver werkt alles prima! Super snel ook, kan lekker veel loggen, en veel instellen!

Maar nu komt het:

in de DNS staat domein.nl welke verwijst naar mijn buiten-ip. (ik ben primary DNS voor mijn domein)...
>Iedereen die BUITEN het netwerk domein.nl intypt (HTTP en HTTPS) krijgt keurig de webpagina
>Iedereen BINNEN het netwerk kan ALLE pagina's openen (HTTP en HTTPS)
>Iedereen BINNEN het netwerk kan via HTTPS domein.nl goed bereiken
Maar:
>Niemand kan BINNEN het netwerk (behalve de server zelf) domein.nl (HTTP) bereiken met plaatjes.
De HTML wordt keurig doorgegeven, alleen plaatjes worden niet weergegeven. Content werkt dus niet... HTML zelf wel...

Dit heeft volgens mij met NAT te maken van RRAS....

Is er een mogelijkheid om vanuit het INTERNE netwerk het BUITEN-IP goed te laten weergeven...?

Ik weet dat ik INTERN ook het interne-ip kan intypen..... (ik heb momenteel als workarround: intern.domein.nl gekoppeld aan het interne ip, vervolgens deze als binding in mijn IIS gestopt...)

offtopic:
domein.nl is fictief :o en het gaat om zo'n 15 domeintjes...(best irritant dat ik altijd met intern.domein.nl moet werken....

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Plaatje geeft een 404

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Srry was een typo.... als het goed is moet het nu wel werken... plaatje draait op de desbetreffende server...
offtopic:
(multikabel gaat vanacht onderhoud plegen, als het vanacht down is weet je waarom :) )

• LuckY
  • Niet online
Nat loopback op je modem killen ? en anders kan je mischien iets met een Ip naar een ip verwijzen ? (is dat geen ptr record?)
of Reverse DNS, Externe ip koppelen aan intern.domein.nl

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:00:
Nat loopback op je modem killen ? en anders kan je mischien iets met een Ip naar een ip verwijzen ? (is dat geen ptr record?)
of Reverse DNS, Externe ip koppelen aan intern.domein.nl
PTR is idd Reverse DNS... zodra ik mijn externe ip ga koppelen aan intern.domein.nl dan geldt dit ook voor de rest van de wereld...

indien iemand mij probeerd te bereik wordt je doorverwezen naar een intern ip nummer... :)

• LuckY
  • Niet online
Jij doet dus ook de externe DNS ? ik dacht dat je alleen interne dns deed.

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:43:
Jij doet dus ook de externe DNS ? ik dacht dat je alleen interne dns deed.
Nee srry, ik doe ook extern dns voor de domeintjes. Ik ben zelf primary-dns...

(alles werkt super), alleen ik moet steeds sites benaderen met intern. ervoor

overigens geldt dit ook als intern mijn externe-ip invoer. alles wordt goed weergegeven, alleen platjes/content niet.

http://tweakers.tim427.net/ bijvoorbeeld, hier dump ik al mijn plaatjes voor GoT. Ik heb Directory Browsing aangezet. Zoals je kunt zie krijg je een lijstje met allemaal plaatjes. Die krijg ik ook intern te zien. Maar als ik op zo'n plaatjes klik (dus direct opene) dan krijg ik die niet te zien...

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
offtopic:
Schopje ;)

• tim427

tim427