Toon posts:

Gezocht: Extern Beeldscherm Macbook (22" / 24")

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ben enkele maanden in bezit van een MacBook 13" Unibody. Leuk apparaatje, maar vind het scherm toch eigenlijk iets te klein voor aan mijn vaste bureau. Hij is fijn voor onderweg, aangezien ik per dag 4 uur moet reizen. Echter wanneer ik thuis zit zou ik toch wel een wat groter scherm willen. Dit is ideaal voor bij het tekstverwerken. Ik heb de afgelopen maanden zo nu en dan wat rond gekeken op het internet (voornamelijk op Dell.nl). Nu heb ik wel al wat eisen, alleen kan ik maar niet de juiste monitor vinden tussen het uitgebreide aanbod. Misschien dat jullie waardevolle suggesties hebben.

Eisen:
  • 22"-24" Widescreen
  • TN-panel (vanwege beperkt budget)
  • 1920 x 1200 (lastig te vinden i.c.m. budget)
  • Zilver of gedeeltelijk zilver
  • Geen glimmend plastic
  • Handig: USB-drives
  • Budget: rond de EUR 300
Enkele merken die sowieso afvallen vanwege het design (glimmend): Samsung & LG. Er zijn echter nog zoveel merken over, dat ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer zie. Ik zie iedere dag wel weer iets anders voorbij komen, en het aanbod verandert m.i. ook dagelijks..

Degene die mij interessant leken:
  • DELL UltraSharp 2208WFP. Het nadeel van de Dell is de resolutie. Al heb ik het idee dat ik voor mijn budget moeilijk een monitor met de juiste resolutie kan vinden. Pluspunten zijn de USB-drives, het design, en de kwaliteit/service van Dell.
  • NEC MulitSync E221W. Deze monitor is voor ongeveer 250 euro al te verkrijgen en is dan volledig in het zilver. Het nadeel is dat het geen USB-drives heeft en daarnaast wederom niet de resolutie die ik eigenlijk wil. Verder ben ik onbekend met het merk NEC, en weet dus niet wat ik van ze kan verwachten.
  • HP W2228h. Deze monitor ziet er mooi uit en is ruim binnen budget. Ik twijfel alleen aan de robuustheid van de 'standaard'. Wederom niet de juiste resolutie, maar heeft wel de beschikking over interne speakers (word ik hier blij van?). Daarnaast ook voorzien van USB-hub en voldoende positieve reviews te vinden over HP monitoren.
Graag suggesties!

Gr. Nieck

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 22:15 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een laptop kopen, vervolgens het beelschem te klein vinden en dan een extern scherm kopen...
Waarom heb je dan in den beginne een laptop aangeschaft en is een 15,4" MacBook Pro geen betere optie?

Tevens zou het handig zijn welke monitoren je zelf op het oog hebt en waarom..

Dit neigt naar een 'Wat moet ik kopen' topic en dat is op GoT niet toegestaan zonder goede onderbouwing!

Succes!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit