Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Startup Script

Pagina: 1
Acties:

• o0kawa0o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 21:39
Beste,

In mijn bedrijf zou ik graag een startup script willen draaien, dat het volgende moet doen:

Ik zou graag willen dat bij het opstarten van windows, nog vóórdat de gebruiker inlogt, een excel bestand (rooster) geopend wordt, dat deze ingevuld/aangepast wordt en na het opslaan van het bestand kan de gebruiker pas inloggen onder zijn windows account.

Het rooster wordt van een server afgehaald (vb. \\server\rooster\januari.xls)
Natuurlijk kan je niet zonder gebruikersnaam en ww inloggen op de server komen, dus daar heb ik al 1 standaard inlog account voor aangemaakt, zodat het script automatisch dit gebruikersnaam en ww invoert (vb. gebr: rooster, ww: rooster1111)

Dus samengevat:
- windows start up
- open \\server\rooster\januari.xls
- login: rooster : rooster1111
- save and close januari.xls
- gebruiker kan nu normaal inloggen en al z'n normale taken uitvoeren.

Ik heb het e.e.a. gezocht op internet, en toen ben ik te weten gekomen dat je dit het beste met een VB script kan doen. Ook weet ik inmiddels al hoe je een startup script kan toevoegen.

Ik ben alleen niet zo bekend met VB. Dus het script in elkaar zetten wilt niet lukken.

Ik hoop dat het zo duidelijk uitgelegd is.
Heeft iemand tips of een voorbeeld script?

Bij voorbaat mijn dank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

o0kawa0o schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:43:
Beste,

In mijn bedrijf zou ik graag een startup script willen draaien, dat het volgende moet doen:

Ik zou graag willen dat bij het opstarten van windows, nog vóórdat de gebruiker inlogt, een excel bestand (rooster) geopend wordt,
Kan niet :)
Er is namelijk geen user aangemeld op dat moment en ook geen logon sessie beschikbaar waar je je Excelsheet onder zou kunnen invullen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• o0kawa0o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 21:39
alt-92 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:03:
[...]

Kan niet :)
Er is namelijk geen user aangemeld op dat moment en ook geen logon sessie beschikbaar waar je je Excelsheet onder zou kunnen invullen.
Bedankt voor je reactie,

maar is er geen andere manier om dit probleem op te lossen?

als het niet voor het inloggen kan, zou het dan wel mogelijk zijn om het na het inloggen te kunnen doen.

Dat de gebruiker inlogt, \\server\rooster\januari.xls wordt geopend, gebruiker kan nu nog niets anders doen dan het rooster invullen/aanpassen, en na het opslaan van het bestand wordt explorer pas volledig geladen.
Als het bestand niet opgeslagen wordt, wordt de gebruiker uitgelogd.

B.v.d.

[ Voor 4% gewijzigd door o0kawa0o op 19-03-2009 10:13 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt mij dat je een algemene account kunt aanmaken waarin de lokale Windows automatisch opstart. Welk account verder geen functies/privileges heeft en waarbinnen (alleen) het script kan runnen waarmee je wordt ingelogd op de server waar je dan of via een remote desktop sessie op de server de Excel sheet kunt gebruiken of de sheet lokaal opent waarna het script je weer uitlogt/afmeldt uit dat account waarna aanmelding onder het eigen account op de lokale Windows geïnitialiseerd wordt.

Want ik ben ook geneigd te denken dat je zonder dat je ingelogd bent je nog niet genoeg functionaliteit tot je beschikking hebt om bij de server in te loggen of dat Excel sheet op de lokale Windows te gebruiken.

Maar misschien kan het wel en weet ik alleen niet hoe. Dan ben ik benieuwd te horen hoe dat dan evt. wel kan werken.

8)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CaptJackSparrow schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:37:
Het lijkt mij dat je een algemene account kunt aanmaken waarin de lokale Windows automatisch opstart.
LocalSystem of Network Service kun je hier niet voor misbruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device