KPN capped mijn verbinding? (20mbit abbo)

Pagina: 1
Acties:

• Minardus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Het zit dus zo:

Ik heb een abbo van 20 mbit bij KPN, die haal ik natuurlijk niet. Ik haalde tot voor kort stabiel 15 mbit. Maar sinds 2 weken ofzo is dat opeens 8 mbit (stabiel) ofzo.Vreemd? Cappen ze mijn internet ofzo? Is mijn modem kapot? Meer mensen hier last van?

Verwijderd

Hoe weet je dat het 8 Mbit is (hoe heb je dat getest)?

• Minardus
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:28:
Hoe weet je dat het 8 Mbit is (hoe heb je dat getest)?
Met speedtest en usenet en .bin files. Altijd iets van 800~ kb/s zeg maar. Ik dacht dat dat iets van 8 mbit is. (Zeg me als dat niet klopt is ook maar een gokje. Maar daarvoor downloadde ik met 1,8~2 mb/s. Veel verschil vind je niet? Hoe kan dat plots nou zo veranderen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens in je modem naar welke snelheden daar in staan.

• Minardus
PilatuS schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:33:
Kijk eens in je modem naar welke snelheden daar in staan.
Waar moet ik dan naar kijken? De ethernetpoorten zijn 100 mbps, het is een bijgeleverde speedtouch modem/router.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Minardus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:41:
[...]

Waar moet ik dan naar kijken? De ethernetpoorten zijn 100 mbps, het is een bijgeleverde speedtouch modem/router.
In de webinterface, bij de helpdesk kunnen ze je snelheid ook meten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Minardus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:41:
[...]

Kijk bij Breedbandverbinding naar DSL-verbinding. Daar staan bij Bandbreedte je snelheden.

• Minardus
Ik heb de vorige snelheden niet gezien, maar ik zag nu voor het eerst de functie "Systeem Herstarten" in de modem staan (dacht dat het gewoon met de aan-uit knop kon) en nu is het opeens 1.029 / 17.632
Dus weer op de oude vertrouwde snelheid. Ik ben blij, maar wel 2 weken (door eigen fout dus) met traag internet gezeten. Bedankt voor de hulp, anders was ik die functie niet tegengekomen.

Opgelost.. b.t.w ik had ook gebeld maar toen lulden ze over werkzaamheden, en dat ik maar 8mb kon halen (niet dus). Die gasten aan de andere kant van de telefoon hebben echt geen flauw idee waar ze over praten. De conclusie is dus dat de helpdesk van KPN echt door en door brak is. Maar dat wisten jullie al.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Minardus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:03:
Opgelost.. b.t.w ik had ook gebeld maar toen lulden ze over werkzaamheden, en dat ik maar 8mb kon halen (niet dus). Die gasten aan de andere kant van de telefoon hebben echt geen flauw idee waar ze over praten. De conclusie is dus dat de helpdesk van KPN echt door en door brak is. Maar dat wisten jullie al.
Die laatste uitspraken zijn wel een beetje flauw, gezien je zelf ook geen flauw idee hebt waar je over praat. :o

PSN: djmurcielago

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Het zou kunnen dat je modem door de werkzaamheden is teruggesprongen op 8mbit en dat het verholpen is door een system reset. Niet meteen gaan lopen afkraken terwijl er totaal niet duidelijk is wat de oorzaak nu eigenlijk was.

[ Voor 27% gewijzigd door LieveNiels op 18-03-2009 22:12 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Minardus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:03:
Ik heb de vorige snelheden niet gezien, maar ik zag nu voor het eerst de functie "Systeem Herstarten" in de modem staan (dacht dat het gewoon met de aan-uit knop kon) en nu is het opeens 1.029 / 17.632
Dus weer op de oude vertrouwde snelheid. Ik ben blij, maar wel 2 weken (door eigen fout dus) met traag internet gezeten. Bedankt voor de hulp, anders was ik die functie niet tegengekomen.

Wat wij al wisten, maar jij blijkbaar nog niet, is dat de gemiddelde helpdesk van een internetprovider, in eerste instantie bestaat uit een call-center. Pas de tweede en derdelijns support zijn over het algemeen in-house. Scheelt namelijk aanzienlijk in de kosten, en ze moeten toch ergens op bezuinigen als je steeds goedkopere abonnementen aan gaat bieden (lees, meer snelheid voor hetzelfde geld).

• Minardus
Brede P schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:17:
[...]

Wat wij al wisten, maar jij blijkbaar nog niet, is dat de gemiddelde helpdesk van een internetprovider, in eerste instantie bestaat uit een call-center. Pas de tweede en derdelijns support zijn over het algemeen in-house. Scheelt namelijk aanzienlijk in de kosten, en ze moeten toch ergens op bezuinigen als je steeds goedkopere abonnementen aan gaat bieden (lees, meer snelheid voor hetzelfde geld).
50 euro is toch wel de duurste dacht ik zo in het 20 mbit segment. En dat van dat call-center wist ik wel heur, daarom vind ik het zo brak. En @LieveNiels zou zo kunnen, want ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat. Zou die gozer aan de helpdesk ook wel even kunnen zeggen, maar die had het er echt alleen maar over van dat het "tot 20 mb per seconde" was. En dat wij de voorwaarden beter hadden moeten lezen, niet echte hulp dus. Hij had ook kunnen zeggen, wat zijn je snelheden in je modem? Zoals Pilatus zei.

[ Voor 27% gewijzigd door Minardus op 18-03-2009 22:34 ]

Pagina: 1