Wel, eem SMPS voeding maakt gelijkspanning van de 50Hz om er vervolgens op een paar KHz weer wisselspanning van te maken zodat er een hele kleine transformator in kan. Anders zou een 500W computervoeding 15 kilo wegen en de helft van een midi-atx kast groot zijn.
Btw, ik denk dat je voeding het waarschijnlijk geen probleem vind (moet er iig wel op staan).
Mocht hij het niet ondersteunen is het denk ik snel goedkoper om daar een andere computervoeding te kopen en deze de vuilnis in mikken dan een of andere omvormer te kopen.
Edit: in tegenstelling tot wat hierboven staat is het niet zo dat een voeding zonder schakelaar achterop niet werkt. Ik heb eigenlijk al sinds het begin van het ATX tijdperk nog maar een paar voedingen gezien die nog zo'n schakelaartje hadden. Meestal schakelen de voedingen zelf intern tussen de spanningen.
Over verhuistransformatoren: Houdt er rekening mee dat die dingen vaak nogal inefficient zijn en een computer (net als een aantal apparaten) nogal veel vermogen verbruiken en een simpele verhuistrafo dan al snel een lomp zwaar, duur en energieslurpend ding wordt.
Als je van plan bent om daar langere tijd (permanent?) te zitten is het een goed plan om veel apparatuur of een keer extra te controleren of het echt niet direct kan (meeste spul is geen probleem) of een andere te kopen op locatie.
Ja dat is heel goed mogelijk. Niet de simpele apparaten als gloeilampen of een kachel, maar geregelde voeding die het niet aankan gaan dan een te hoge duty cycle kiezen waardoor het een vrij grote kans op rookwolkjes wordt.
[
Voor 58% gewijzigd door
SA007 op 18-03-2009 21:26
]