Ik heb laatste wat videomateriaal van een standaard def. videocamera geïmporteerd in iMovie 08, ge-edit en geexporteerd als een "large movie" (DVD resolutie) in de media browser, met Garageband 08 hoofdstukmarkers toegevoegd (kan niet met iMovie 08) en geexporteerd met originele compressie. Vervolgens heb ik met iDVD 08 een menuutje gemaakt via magic DVD, waarna het fimbestand werd gecomprimeerd voor DVD. Het resultaat is om te huilen, het beeld is uitgewassen en mat, en de framerate is erg laag waardoor het lijkt alsof je naar een stroboscoop kijkt of een oude projectorfilm.
Waarschijnlijk komt dit door de 2 compressiestappen van het ruwe materiaal naar de mediabrowser in iMovie en vervolgens naar mpeg2 in iDVD.
Mijn vraag is of dit verbeterd is in iLife 09? Ik weet wel dat je nu wel chapter markers kunt maken in iMovie 09, dus de tussenstap met Garageband is niet meer nodig is.
Waarschijnlijk komt dit door de 2 compressiestappen van het ruwe materiaal naar de mediabrowser in iMovie en vervolgens naar mpeg2 in iDVD.
Mijn vraag is of dit verbeterd is in iLife 09? Ik weet wel dat je nu wel chapter markers kunt maken in iMovie 09, dus de tussenstap met Garageband is niet meer nodig is.