Toon posts:

SSH werkt opeens niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb SSH draaien (mee geinstalleerd via de aller nieuws cpanel) en ik loop tegen het volgende probleem aan.
Van het ene moment op het andere moment (letterlijk) krijg ik opeens "access denied" als ik via root probeer in te loggen op SSH.

Aangezien ik een uur eerder nog perfect kon inloggen met mijn wachtwoord vond ik dit zeer raar, ik heb even het een en ander nagecheckt via WHM (of mijn ip opeens op de blacklist stond of dergelijke) maar dit was niet het geval.

Het rare van dit alles is, aangezien ik de melding access denied krijg ik na een tijdje automatisch dacht. "Dan zal me wachtwoord wel niet goed zijn" ik kon echter via WHM en cpanel gewoon inloggen met root...en het wachtwoord wat bij SSH dus niet werkt.

Ik dacht dit misschien ook nog op te lossen door mijn root wachtwoord te wijzigen via WHM (dit is mogelijk) maar weer kan ik wel (opnieuw) inloggen in WHM en cpanel maar niet op SSH.

Ik heb vanaf het laatste moment dat inloggen werkte en daarna dus uitlogde niks veranderd op de server qua SSH (ik moest simpel even TOP draaien om te zien hoeveel geheugen me server gebruikte).

Ik snap dus ook niet hoe dit probleem "spontaan" is komen opzetten. Wel is er een rule in de firewall die te maken heeft met SSH toegang. Hierin staat dat mijn IP alleen toegang heeft tot SSH, mijn ip is niet veranderd dus dit kan het probleem ook niet zijn lijkt me.

Nu is mijn vraag simpel, hoe kan ik dit probleem oplossen?
Ik kan doormiddel van het controlpanel op mijn server in een zogenaamde recovery console komen, echter begin ik hier liever niet aan aangezien een zeer actieve site momenteel op de server draait (en zodra ik de recovery console draai word de server gereboot en boot deze van...de recovery console).
En als laatste mogelijkheid heb ik nog het laten oplossen van dit probleem door de mensen van www.server.lu (waar ik de server huur) zelf, echter kost dit me geld, iets wat ik liever niet doe omdat ik zeker weet dat er een manier moet zijn O-)

Ik heb zelf het idee dat je via WHM veel kunt oplossen, en ik hoop dus ook dit probleem, en gezien het feit dat WHM nog werkt....hoop ik dus dat dat me redmiddel is.

Ik vraag dus bij deze om suggesties over hoe ik dit probleem kan oplossen (SSH service reinstallen o.d.) en eventueel om een WHM expert (of cpanel expert met de benodigde kennis van WHM) die mij op het juiste pad kan zetten.

Bij voorbaad dank ik u :)

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:24
Eens kijken of je met je normale niet root account wel naar binnen kan en dan su-en? Of heb je alleen een root account?

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
ymoona schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:14:
Eens kijken of je met je normale niet root account wel naar binnen kan en dan su-en? Of heb je alleen een root account?
Eerste wat ik probeerde, zelfde melding "access denied" terwijl WHM en Cpanel voor dat account ook werken.

Behalve root en de cpanel/whm accounts heb ik geen apart account aangemaakt voor SSH of dergelijke.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:24
Kan je wel bij de logfiles via de web interface? Misschien staat daar een rede waarom je geblocked ben via SSH.

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
ymoona schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:39:
Kan je wel bij de logfiles via de web interface? Misschien staat daar een rede waarom je geblocked ben via SSH.
Alle logs waar ik bij kan daar staat niks in van SSH, alleen van apache/httpd.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 23:53
Wat gebruik je als client? Putty? In dat geval moet je even proberen om SSH v2 only te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
AlterMann schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:21:
Wat gebruik je als client? Putty? In dat geval moet je even proberen om SSH v2 only te gebruiken.
Wat vaag!
Dit werkte ook nog, terwijl ik een uur eerder nog gewoon zo kon inloggen.

Hartstikke bedankt voor deze oplossing :)
Pagina: 1