Toon posts:

SABNZBD download folder probleem (MAC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had SABNZBD laatst ingesteld naar een folder op mijn externe harde schijf om alles daarheen te downloaden (/Volumes/Backup Disk/SABnzbd/incompleet & /Volumes/Backup Disk/SABnzbd/compleet). Dit was allemaal goed gegaan, alleen vandaag zette ik Sab aan en had de externe schijf nog niet gekoppeld, waardoor ik dus een error melding kreeg en er niet meer naar kon downloaden.

Vervolgens sab afgesloten en opnieuw herstart met schijf gekoppeld aan mac. Nadat ik een NZB erin laad dan gaat hij wel downen, maar komt niet in de map op mijn harde schijf. Vervolgens de mappen veranderd in een map om me Mac zelf en dat gaat gewoon prima. Net weer terug veranderd naar map op externe harde schijf maar exact hetzelfde probleem.

Iemand een oplossing?

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Dit exacte probleem heb ik dus ook.
De extract map naar lokaal veranderd geen probleem. Als ik de map wijzig naar mijn externe schijf kan het niet meer!, krig dan een foutmelding!.

Ik kan me enkel niet herinneren dat deze fout in de voorgaande versie aanwezig was.
Misschien terug gaan naar 0.6?
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:03:
Hallo,

Ik had SABNZBD laatst ingesteld naar een folder op mijn externe harde schijf om alles daarheen te downloaden (/Volumes/Backup Disk/SABnzbd/incompleet & /Volumes/Backup Disk/SABnzbd/compleet). Dit was allemaal goed gegaan, alleen vandaag zette ik Sab aan en had de externe schijf nog niet gekoppeld, waardoor ik dus een error melding kreeg en er niet meer naar kon downloaden.

Vervolgens sab afgesloten en opnieuw herstart met schijf gekoppeld aan mac. Nadat ik een NZB erin laad dan gaat hij wel downen, maar komt niet in de map op mijn harde schijf. Vervolgens de mappen veranderd in een map om me Mac zelf en dat gaat gewoon prima. Net weer terug veranderd naar map op externe harde schijf maar exact hetzelfde probleem.

Iemand een oplossing?

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat zie je in /Volumes als de schijf niet is aangesloten? Sab maakt namelijk de mappen aan als ze niet bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
zAo schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:15:
Wat zie je in /Volumes als de schijf niet is aangesloten? Sab maakt namelijk de mappen aan als ze niet bestaan.
Hoe bedoel je precies?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Je externe volume wordt gemount in /Volumes. Sab verwacht daar dus bepaalde mappen. Als die er niet zijn worden deze aangemaakt. Als je vervolgens hier toch weer je externe volume overheen mount kan dat voor problemen zorgen.

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03-2025

detee

Try not, do or do not

zAo schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:15:
Dit probleem heb ik ook gehad en de oorzaak is dat je SABNZB een keer hebt opgestart zonder dat de externe schijf was aangesloten. SABNZB maakt dan in de map Volumes een map aan met de naam van de externe schijf (dus Backup Disk in jouw geval). Als je de externe schijf weer aansluit, staat er in de Volumes map al een met de naam Backup Disk en maakt SABNZB een nieuwe map die Backup Disk1 heet.

De oplossing:
- koppel je externe schijf even af.
- ga naar de map Volumes (ga in finder naar je harde schijf en type /Volumes)
- delete de mappen Backup Disk en Backup Disk1 (vergeet niet eerst je downloads op een andere plek veilig te stellen)
- leeg je prullenbak
- sluit je externe schijf weer aan
- nou moet alles het weer doen als voorheen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx detee!!!! Tis gelukt!!
Pagina: 1