Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met auto

Pagina: 1
Acties:

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 12:35
Hallo allemaal,

Ik open even een topic omdat wij hier thuis problemen hebben met een auto. Het gaat om een Volvo C30.

De auto is eind januari afgeleverd, hij is nu dus 6 weken in ons bezit en heeft zich nu al 3 weken in de garage bevonden (!). Het probleem wat terug blijft komen is olielekkage.
De eerste keer is de krukaskeerring vervangen (dit was na +- 880km), na +- 880 extra kilometers was het echter weer raak en toen hebben ze de auto ongeveer 2 weken in hun bezit gehad, contact gehad met Volvo e.d. en alle onderdelen rondom de krukaskeerring zijn vervangen. Ze hebben er ruim een half uur mee gereden en er was nog geen probleem. Mijn vader heeft hem vervolgens vandaag opgehaald, 20km gereden en op de oprit was het weer zover; jahwel, olielekkage! Hij is meteen teruggereden en ze gaan er nu naar kijken.

Maar wat kunnen we hier nou eigenlijk mee? Mijn vader is het vertrouwen in deze auto compleet verloren (maar wil zeker wel weer een C30; hij gaat er vanuit dat hij gewoon enorme pech heeft) en als een auto van de 6 weken in bezit, 3 weken in de garage staat klopt er iets toch niet helemaal.

Verder hebben we nog geen echt gesprek met de verkoper gehad, we wilden voornamelijk even weten wat we hier nou precies mee kunnen. De consumentenbond gaf aan dat zolang de autoverkoper zijn best doet om het op te lossen (en dus meewerkt) wij niets kunnen doen? Dit lijkt mij zelf erg vreemd. Ze doen absoluut hun best en ze doen er niet moeilijk mee (eveneens vergelijkbare leenauto zolang als het duurt), maar dit mag toch niet de bedoeling zijn!

Ik hoop dat iemand hier zijn licht op wil werpen, op wat voor een manier dan ook. Als iemand vragen heeft, stel ze gerust.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Zoals je zelf al zegt moet je de verkoper de gelegenheid geven het mankement te herstellen.
Je hebt een leenauto dus dat is wel netjes. Verder zou ik nog even moed houden.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

Aapje

Opel-beun
Auto's zijn een lastig punt m.b.t. reparaties in mijn mening, want 't ene probleem kan 't andere veroorzaken. Maar ik zie nog geen probleem, de verkoper lost het probleem voor je op. Ik neem ook uit je verhaal op dat je een vergelijkbare leenauto krijgt...

Nette service zou ik zeggen. Ik ben 't eens met wat de consumentenbond zegt, zolang je medewerking krijgt van de verkoper niets gaan doen. Laat hun eerst het probleem bekijken/oplossen ipv. gelijk stappen te ondernemen.

Ik zie pas een probleem als de verkoper zegt dat jij de veroorzaker bent en dat jij 't zelf zou moeten betalen. Dan pas zou ik actie ondernemen, hoop eigelijk dat meer mensen hiermee eens zijn. :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Maar dit moet natuurlijk niet te lang gaan duren, want na meerdere keren terug voor hetzelfde mankement vervalt het recht richting "geld terug" of "een nieuwe". Dat geldt voor GSM's, maar ongetwijfeld net zo hard voor auto's.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Hoewel het consumentenrecht in principe gelijk is voor videokaarten en auto's move ik dit topic toch van het Shopping Forum naar Vervoer :)

• Arjan90
OK, ik twijfelde er al over maar zette hem toch in Shopping Forum (m.i. is hij daar meer op zijn plek).

We geven de verkoper absoluut de mogelijkheid om het op te lossen, maar als de auto nu binnen 6 weken al drie keer bij de dealer staat, dat lijkt me niet de bedoeling.. Kijk, als de auto al wat ouder is: geen probleem! Gelukkig neemt de garage wel het voortouw en ze doen zeker hun best, maar als nu blijkt dat het straks weer mis is (als het gerepareerd is), dan lijkt me toch dat er iets is waarin we kunnen laten zien dat dit niet klopt (juridisch of hoe dan ook :) )..

Verder vinden wij het niet echt een probleem, maar stel (stel!) hij gaat nu voor een 4de keer kapot. Ik weet dat er bij mobiele telefoons e.d. een regeling is dat je dan de verkoper in gebreke kan stellen (dit gaat heel ver en zou heel formeel zijn, maar dit kunnen we dan wel aangeven). Maar hoe zit dit met auto's? Consuwijzer geeft aan dat de auto betrouwbaar moet zijn (en dat er bij 'meermaals' hetzelfde probleem er iets moet gebeuren, maar wat is meermaals? Bovendien gaat het over een oudere auto en geen auto van net 6 weken oud).

Wellicht iemand een idee wat dit in hemelsnaam zou kunnen zijn? De garage is nu aan het kijken wat er mogelijk is en ze willen mogelijk het motorblok gaan vervangen..

EDIT: Even als toevoeging (gezien het feit dat we ons toch onder het 'Vervoer' bevinden), het gaat om een Volvo C30 1.8 benzine motor. Misschien dat het nog relevant is voor iemand die hier iets over weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 18-03-2009 22:44 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Sp!tF!re schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:40:

EDIT: Even als toevoeging (gezien het feit dat we ons toch onder het 'Vervoer' bevinden), het gaat om een Volvo C30 1.8 benzine motor. Misschien dat het nog relevant is voor iemand die hier iets over weet?
Ik wil niet inhoudelijk reageren op deze quote, maar ik vraag me af of je de auto koopt bij een officiële dealer? Het zal wel, maar je weet nooit. Ik weet ook niet of het bijdraagt aan eventuele suggesties, maar goed.

Als dat ding olie blijft lekken is het wel een vreemde zaak. Je neemt toch aan dat ze bij zo'n garage weten waar ze naar zoeken. Mijn auto lekt(e) ook olie aan twee kanten van het motorblok. Dat onderzoeken en repareren zou een flinke som geld gaan kosten. Het kon iets heel kleins zijn, maar ook iets groots. Als ik jouw verhaal zo hoor zou ik bijna gaan denken aan een verkeerde/slechte pakking ofzo, maar dat zou natuurlijk niet mogen.

Wat zeiden ze bij de garage toen jouw vader terugkwam na die 20km-rit? Het is wel vreemd dat ze bij de garage een half uur rijden, en dat jouw vader na 20km weer olie lekt.

Al met al een vreemd verhaal, en natuurlijk heel klote wat betreft je vertrouwen in zo'n auto.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Beste optie lijkt mij niet het varvangen van de krukas, maar het compleet vervangen van het motorblok. Op diemanier hoeft het blok niet steeds in en uit elkaar (met alle nadelige gevolgen van dien).

Dat zou soulaas moeten brengen, lukt dat niet zou ik eens contact opnemen met de dealer wat de structurele oplossing dan gaat zijn, en evt de importeur ook in de loop meenemen.

Maar Los zo veel mogelijk op met je dealer!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:48
911GT2 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:39:

Maar Los zo veel mogelijk op met je dealer!
Ik heb ook zoiets gehad met een Renault Scenic, weliswaar geen olie-lekkage maar problemen met de ophanging die niet opgelost konden worden.
Na het zoveelste bezoek aan de verkopende dealer heb ik aangedrongen op een onderzoek van een expert van de importeur. Die vond daarna het probleem zeer snel en alles was opgelost.
Wellicht een idee voor jou ???

La dolce vita - non farmi ridere

• Arjan90
Het is inderdaad gekocht bij een officiële merkdealer. Mijn vader heeft vandaag contact gehad met de rechtsbijstand i.v.m. eventuele verdere stappen en heeft n.a.v. hiervan een brief opgesteld.
De monteur reageerde overigens érg verbaasd over het feit dat mijn vader zo weer terug was, ze hebben er al een hele hoop tijd in gestoken en ze snappen maar niet waar het vandaan komt.

Hij is echter eerst gewoon met de verkoper gaan praten en de auto gaat mogelijk terug naar een fabriek om daar helemaal nagekeken te worden (mogelijk dus een nieuw motorblok). De verkoper heeft ook aangegeven dat dit wat hem betreft de laatste keer is en dat hij dit echt nog nooit had meegemaakt op deze manier, mocht het na de eerstvolgende reparatie weer voorkomen dan zou hij wel even met mijn vader gaan praten over een andere manier (auto of wat het dan ook is).
De brief was dus gelukkig niet nodig en de verkoper gaf ook aan dat hij het gewoon onderling, zonder problemen, op wilde lossen omdat dit onacceptabel zou zijn.

We gaan er echter van uit dat het nu helemaal goed moet komen, in ieder geval allemaal heel erg bedankt, bovenstaande tips zal ik nog even ter hand nemen en aan mijn vader doorgeven (misschien heeft hij er nog wat aan). We zullen zien wat er allemaal van gaat komen, in ieder geval bedankt voor de moeite en tijd! Hopen dat het straks goed komt en dat we er nog veel plezier van zullen hebben!

Pagina: 1