• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Nou ik heb dus een irritant probleem met mijn computer hij crashed soms heel vaak en soms een dag niet met de bsod code 0x00000124.

Pc onderdelen
Amd athlon x2 5600+
Msi k9n neo rev 1
2 * kingston ddr2 800 2gb valueram
Ati hd 2900 xt
Antec earthwatts 650 watt
samsung 500 gb 501 lj harde schijf
samsung 103 uj spinpoint f1 1tb
western digital 7200.10 320 gb harde schijf
een extern 320 gb western digital
en een 1 tb extern freecom schijf met volgens mij een wd schijf

De bsod's begonnen toen ik van 2 keer 1 gig naar 2 keer 2 gig geheugen heb geupgrade.
Nou heb ik dus een tijdje windows memory diagnostic gedraaid en ik ben eingelijk niks geen fouten tegengekomen.
Ik heb me OS twee keer opnieuw geinstalleerd en een andere windows versie gebruikt vista x64 en windows xp x64 ook op andere schijven
Ik kan de pc een uur lang stressen met intel burn in test zonder te crashen en dan kijk ik bijvoorbeeld een filmpje op internet of ik speel een spel en dan vliegt hij er zo uit. cpu blijft tijdens stress onder 50 graden. me chipset wordt wel heel heet als ik er aan voel maar dat was vanaf het begin al zo.
Ik heb op google al gezocht naar de bsod maar de problemen die deze personen hebben zijn anders, of de hardware is anders. Ook heb ik gevonden dat het aan de realtek drivers kan liggen voor me onboard geluids kaart maar die heb ik al eens disable in bios en drivers verwijderd toen via zon usb geluidskaartje geprobeerd maar ook nog steeds bsod's. Ik denk niet dat het aan de voeding kan liggen omdat die het ook doet als de pc aan het idlen is en ik de pc gewoon volle kracht kan stressen zonder een crash. Bsod in vista x64 is dus de 0x000000124 in windows xp 64 was die verschillende maar de laatste die ik heb gezien was 0x0000009c maar dit kan ook een andere zijn. Mijn vraag aan jullie is wat zie ik over het hoofd en wat kan ik nog testen om bepaalde dingen uit te sluiten.

Edit: Ik heb nu 2 uur memtest gedraaid 2 passes met geen errors
En ik heb die c1e functie niet op mijn moederbord zitten ik heb me bios gereset en ik heb cool and quiet uitgezet. Net me eerste blue screen weer gehad na 2 uur memtest te hebben gedraaid zonder errors.

[ Voor 5% gewijzigd door Irwon op 18-03-2009 23:32 . Reden: Update ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Draai eens Memtest86, die is een stuk betrouwbaarder dan Windows Memory Diagnostic. Ik heb toch sterk het vermoeden dat je geheugen het probleem is, aangezien het pas gekomen is sinds je nieuw RAM hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 18-03-2009 19:45 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:35
Wil niet zeggen dat ik de oplossing voor je probleem heb, maar ik had dit ook na upgraden van m'n videokaart, geen idee hoe dit relevant is maar toch.
http://www.vistabits.nl/p...TUCK_IN_DEVICE_DRIVER.htm

Bij mij heeft dit geholpen. (overigens ook met onboard Realtek)

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
En wat als je je geheugen weer zo zet zoals het was??? Doet ie dan weer zoals het moet?

En dat je geen fouten in je geheugen vindt wil nog niet zeggen dat het daar niet aan ligt. Het kan bijvoorbeeld liggen aan een ander stuk hardware die in de war raakt door dat geheugen oid. Ik zelf heb een keer een Draadloze internet adapter gehad die niets anders deed dan BSOD's veroorzaken. Er is niets mis met die adapter, en ook niet met de overige hardware, maar de combinatie ervan ging wel fout.

Veel succes,

Jens

iRacing Profiel