Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

win32/generik trojan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik mijn laptop aan en toen deze bijna opgestart was kreeg ik
als eerste een popup voor updates van mijn adobe software. Meteen daarna een melding van
NOD dat er een win32/generik trojan in explorer.exe zou zitten. Hoe dit kan weet ik zelf ook niet....maar
hoe kan ik dit oplossen???

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 19:22
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:10:
Vanmorgen zette ik mijn laptop aan en toen deze bijna opgestart was kreeg ik
als eerste een popup voor updates van mijn adobe software. Meteen daarna een melding van
NOD dat er een win32/generik trojan in explorer.exe zou zitten. Hoe dit kan weet ik zelf ook niet....maar
hoe kan ik dit oplossen???
Kun je iets meer info geven? Generik is wel érrug generiek. En je virusscanner kan dat soort zaken toch verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken....er wordt dit aangegeven

Tijd Module Object Naam Bedreiging Actie Gebruiker Informatie
18-3-2009 7:28:34 Kernel bestand C:\WINDOWS\system32\explorer.exe mogelijke variant van Win32/Genetik trojan

Misschien dat iemand dit wat zegt???

Verwijderd

Test C:\WINDOWS\system32\explorer.exe eens op www.virustotal.com en zie hoe andere virusscanners er over denken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat explorer.exe niet te vinden is in c:\windows\system32....alleen in de map windows.
Waarom geeft nod dit toch aan??

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 14:35
misschien is je anti virus geïnfecteerd

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:10:
Het gekke is dat explorer.exe niet te vinden is in c:\windows\system32....alleen in de map windows.
Waarom geeft nod dit toch aan??
Het kan een false positive zijn, scan eens met een online scanner van bv. Kaspersky of TrendMicro.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1