Toon posts:

Videokaart overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik laatst thuis, zet de Pc aan start die wel op maar krijg helemaal geen beeld, doe ik de stekker in de onboard videokaart aansluiting heb ik wel beeld, kan het nu wezen dat mijn videokaart overleden is? :/

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:51
Welkom hier op tweakers.net

Tis hier gebruikelijk om zelf wat meer info te geven, dingen die je geprobeert hebt. Specs enz enz. Lees de FAQ, staat het allemaal in. Dit om te voorkomen dat Tweakers een simpele helpdesk moet. Daarbij hebben we geen glazenbol, dus we kunnen niet zien wat er nu precies aan de hand is. Dit is iets wat je zelf kunt testen, heb je vragen of kom je er niet uit kun je het hier vragen, mits je wel netjes een lijstje maakt met specs, wat je geprobeert hebt en exacte melding van fout.

Mijn tip: probeer het eens met een andere videokaart, jouwn videokaart in een ander systeem. En test dat eens. Kijk ook ff of je kaart nog wel goed in de kast zit, stekkers goed zitten aangesloten enz.

Specs!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37
1) Videokaart al in een ander systeem getest?
2) Andere videokaart in jouw systeem getest?
3) Gekeken of alle stekkers nog goed zitten?

4) Dit doorgenomen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ???

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
Als je onboard werkt terwijl de normale videokaart er nog inzit heb je waarschijnlijk iets in je bios niet goed staan, óf je videokaart is zo kapot dat 'ie helemaal niet gededecteerd wordt. Maar zoals hierboven gezegd, doe gewoon een cross check, deze kaart in een ander systeem en een andere kaart in dit systeem.

• GoldenBatt
Nielson schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:18:
Als je onboard werkt terwijl de normale videokaart er nog inzit heb je waarschijnlijk iets in je bios niet goed staan,óf je videokaart is zo kapot dat 'ie helemaal niet gededecteerd wordt. Maar oals hierboven gezegd, doe gewoon een cross check, deze kaart in een ander systeem en een andere kaart in dit systeem.
Is niet in bios in te stellen. Beeld werkt of op onboard, of externe kaart. Dit switch mobo automatisch om als hij wel/geen kaart detecteerd. Ik heb die instelling teminste nog nooit gezien, en zo is het mij altijd vertelt :)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere kaart bij de hand en ik heb de kaart er al een aantal keren erin gedaan en er weer uitgehaald maar telkens kreeg ik weer zwart beeld, en ik heb de kaart al eens in een andere pc gedaan en daar kreeg ik ook weer zwart beeld en toen deed ik de stekker in de onboard videokaart van die pc en toen ook weer zwart beeld

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 16:08
Dan kun je bijna er vanuit gaan dat er iets met de videokaart aan de hand is.

Wat voor videokaart is het?
Heb je de videokaart een tijdje geleden nieuw gekocht?
Zit er nog garantie op? / Heb je de bon nog?

Dan kun je terug gaan naar de winkel en hem voor RMA opsturen, dan word hij gerepareerd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Geforce 8600GT, heb de pc in juli 2007 gekocht, maar volgens mij zit er geen garantie meer op.

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:29:
Het is een Geforce 8600GT, heb de pc in juli 2007 gekocht, maar volgens mij zit er geen garantie meer op.
Daar zou je gewoon 3 jaar garantie op moeten hebben ;)
Consumenten recht bla bla ;)

Specs!

Pagina: 1