mac word kan geen windows jpeg openen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:

Ik werk op een mac, en gebruik VMware fusion om winxp te simuleren.

Verder maak ik gebruik van MatLab op m'n geemuleerde windows, en die laat ik een screenshot nemen van m'n grafieken. Dit gebeurdt allemaal in jpeg formaat.

Daarna wil ik met Mac word 2008 deze invoegen in een document, maar hij zegt de hele tijd dat hij de file niet kan openen.

Ik kan hem met picture viewer van mac wel gewoon openen. Zelfs als ik de file converteer naar tiff (of andere formaten) wil mac word hem niet invoegen.

Weet iemand hier iets vanaf, want het is nogal frusterend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb een paar andere dingen geprobeerd.

Ik open de file nu met picture viewer, en daarna maak ik er met Grad een screenshot van met de selectin tool. Deze sla ik dan op, om vervolgens in te voegen bij word. Dit wil hij ook niet doen?!

Ben radeloos..

update:

Ik kan niet eens jpeg die ik via safari binnenhaal invoegen in word..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je em met image viewer niet als bmp opslaan ?

Overigens is Matlab er ook gewoon voor Mac, weet niet hoe het met de licentie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:59:
Kun je em met image viewer niet als bmp opslaan ?

Overigens is Matlab er ook gewoon voor Mac, weet niet hoe het met de licentie zit.
van matlab klopt, maar ik gebruik icm een programma die alleen op windows werkt. beetje omslachtig, maar het werkt.

Verder heb ik in viewer de file opgeslagen als bmp. Ook deze wil hij niet invoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:58:
update:

Ik kan niet eens jpeg die ik via safari binnenhaal invoegen in word..
Dus: Word wil überhaupt geen plaatjes invoegen?

Sleep je de bestanden Word binnen, of gebruik je invoegen > afbeelding > van bestand (o.i.d.)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini