• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 11:34
Ik ben bezig met 2 beeldschermen aan te sluiten op 1 pc voor een makelaars presentatie. Er staan 2 32" LCD tv's en 1 oude pc. Die PC bleek te oud te zijn, omdat die geen breedbeeld ondersteund. Een nieuwere videokaart bleek ook niet echt werkzaam.

Nu zou ik eigenlijk graag het geheel willen aansluiten op een mini laptop. Qua resolutie die zo'n dingetje bied moet het kunnen. Er draaien geen zware dingen op, dus dat moet lukken. Maar dan loop ik alleen tegen de aansluitingen aan. Die heeft alleen SVGA out. Dat schiet ook niet op. Er zijn wel converters van SVGA naar DVI, maar dan moet ik ook weer 2 stuks hebben.

Dan een gewone laptop. Dan zou ik 1 kunnen aansluiten op de S-VHS aansluiting en 1 op de SVGA aansluiting. Alleen loop ik er dan weer tegenaan dat een powerpoint altijd op het primaire scherm gaat, als je hem in presentatie modus zet.

Heeft er iemand nog andere suggesties, want ik zie de oplossing even niet....

It doesn't make sense to make sense.....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

edit: volgens mij moet ik beter leren lezen :X

[ Voor 86% gewijzigd door Koffie op 18-03-2009 18:33 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 13:01
Je hebt ook van die kastjes die de VGA aansluiting opdeelt in 2 aansluitingen, is dat geen oplossing?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je kunt powerpoint volgens mij ook instellen om op je secondaire scherm te draaien. weet uit mijn hoofd niet hoe, maar hier opent een powerpoint op mijn 2e scherm.
Hoe je het op 2 schermen op verschillende uitgangen moet krijgen weet ik niet.
Beter de 2 tv's op 1 uitgang hangen en splitten.

VGA 1 naar 2 splitter bij samenkopen.net
http://samenkopen.net/action_product/772990/915501

moet je alleen nog van VGA naar je tv zien te gaan

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Je moet er rekening mee houden dat je een gruwelijke beeldkwaliteit krijgt via de svideo aansluiting. Een interlaced signaal met maximaal 720x576 resolutie, en veel colorbleed en artefacts op zon mooi 32" scherm. Regel het meteen goed en gebruik een pctje met een videokaart met 2x dvi. Indien het 2 dezelfde monitors zijn gebruik je een recente mid-range kaart van nvidia of ati met 2x dvi en stel je de native resolutie van de TV in en selecteer je de kloon optie bij dualview instellinen. Beide schermen geven zo perfect beeld. Het hoeft echt niet veel te kosten maar je creert meteen een presentatie opstelling die jaren mee kan.