netwerkkaart sneller als 100Mbit?

Pagina: 1
Acties:

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
Zijn deze er? ik vroeg het me gewoon even af...

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

Paladin

Play Ball!

ja die zijn er
1 gigabit zijn wel erg $$$
en ik geloof dat ze zelfs al bezig zijn met 10 gigabit maar da weet ik niet zeker.

greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

1Gb? dat kan je HD niet eens aan :D

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
ik bedoelde ook comercieel.... dus die je als particulier gewoon kunt bestellen.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gigabit ethernet is wel gewoon te verkrijgen.. bij macs kun je het er standaard bijkrijgen geloof ik. Tis alleen nog een beetje duur :) (meende dat het wel gewone CAT5 kabel gebruikte, of fiber :))

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

ja die kun je bestellen als particulier ... ik kan je alleen niet zow snel een url geven.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op maandag 26 februari 2001 23:35 schreef Peter.R.de.Vries het volgende:
1Gb? dat kan je HD niet eens aan :D
Jouw harddisk waarschijnlijk niet, maar...
ik bedoelde ook comercieel.... dus die je als particulier gewoon kunt bestellen.
Ja je kunt Gigabit kaarten ook als "particulier" krijgen

[oeps] te laat [/oeps]

Verwijderd

Je HDD misschien niet maar je geheugen wel. En als je streamend video of zo doet hoeg je niks te saven.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn verschillende soorten.

Als je een klein beetje sneller wil : ATM bestaat in snelheden 25, 155 en 622 Mbps. Extreem complex om te configureren, en zeer duur, de 155 Mbps is zijn meerprijs niet waard t.o.v. 100 Mbps Ethernet, de 622 Mbps is nauwelijks goedkoper dan Gigabit Ethernet. De voordelen van ATM is dat het ook mogelijk is om met grote efficientie audio- en video-signalen met gegarandeerde throughput te versturen. Het is opgezet als een zeer flexibele manier om telefonie, video-conferentie en data-verkeer over een netwerk te kunnen versturen.

Veel sneller : Gigabit Ethernet of FibreChannel.

Gigabit Ethernet heb je in koper- en verschillende glasvezel-uitvoeringen, de koper-uitvoering, over CAT5e-kabel (of over een paar meter doet CAT5 het ook wel) heeft een kabellengte van maximaal zo'n 30m, de multi-mode glasvezel-uitvoering tot 200m. Controllers kosten f. 1000-1500 voor de koper-uitvoering, f. 2500-5000 voor de glasvezel-uitvoering.

FibreChannel is een uitloop van SCSI, dus eigenlijk een manier om schijven-packs en servers onderling te verbinden, maar daar zijn ook TCP/IP-drivers voor beschikbaar. Koper-versies gaan ook tot 30m over dubbele twin-ax kabels, of quad-ax, de multimode glasvezel ook tot 200m. Prijzen zijn overeenkomstig.

Wil je meer dan 2 systemen koppelen, dan heb je in beide gevallen een switch nodig met een prijskaartje beginnend bij f.15.000.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Hum, prijzig grapje.
Pagina: 1