Toon posts:

Externe Netwerk HDD geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag ,

Ik heb zins kort een netwerk hardeschijf gekocht alleen ik heb nu het volgende probleem , het doet zich voor op me laptop en gewone computer .

Iedere keer als ik de externe hdd wil benanderen blijft explorer hangen , ook zodra ik naar een bestand ga en de gegevens opvraag blijft explorer vast hangen en je krijgt de melding explorer reageerd niet .

Ik voeg de hardeschijf gewoon toe via Computer en dan netwerklocatie toevoegen en dan \\storage\public . Dit werkt ook allemaal correct maar zodra ik de map openen en een bestandje aanklik hangt alles vast .

Dit is al mijn 2e hardeschijf , ik had eerst een externe hdd van Fantec en nu een van Tech Solo maar allebij vertonen ze de zelfde fout .

Verder heb ik al 3 verschillende routers geprobeert en bij alle blijft dit probleem bestaan .

Via ftp werkt het allemaal wel goed .

Wie weet raad want ik snap er niks meer van ?

De apparaten die ik gebruik zijn deze .

Techsolo TMN-620 Netwerk HDD met 750GB Samsung HDD
Level One Wireless Router WRB-3408
MSI Notebook met Vista Home Basic
Computer met Vista Home Premium

Allemaal zitten ze in Workgroup

Ik hoop dat mij iemand hiermee kan helpen . Op het forum is er weinig tot niks over te vinden .

Vriendelijke Groeten

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 11:47

chromeeh

the Gnome

Ik begrijp uit je verhaal dat je de switch van je router gebruikt?
Probeer eens een losse switch?
Probeer tevens eens in je host file de hostname + ip te zetten van je nas?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat ze dezelfde fout vertonen verbaast me niet zo. Die Techsolo is een NAS-BASIC gebaseerd apparaat, en ik denk die Fantec ook. In wezen is het dus hetzelfde ding. Deze apparaten zijn meen ik gebaseerd op een rdc2891 chip (SATA) of een rdc2882 chip (PATA). Als de Fantec ook een SATA apparaat is, is het verschil alleen het doosje en de kleurtjes van de webpagina. De firmware is gewoon uitwisselbaar. De samba server is -voorzichtig gezegd- beperkt.

Ik weet dat er een firmware update is geweest ivm Vista compatibiliteit, maar dat is alweer een tijdje geleden. Je zou eens rond kunnen kijken op http://www.aroundmyroom.com/tag/landisk/, daar werden (worden?) de laatste firmwares bijgehouden.