Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Gisteren had ik per ongeluk het verkeerde profiel in RivaTuner geladen waardoor tijdens een potje Empire;Total War de temperatuur van mijn GTX260 (65nm, 192 shaders) opliep tot maar liefst 104 graden Celsius. Toen klapte hij er dus ook uit (crash to desktop). De PC bleef overigens wel gewoon draaien.

Nu mijn vraag: kan dit kwaad? Ik heb vervolgens het juiste profiel geladen (max. temp rond de 75 graden dan draait de fan op ong. 40%) en heb even Call of Duty 4 gespeeld, dit ging zonder problemen. Ik verwacht dus dat het geen slechte invloed heeft gehad maar kan dat ook eventueel na verloop van tijd pas gaan spelen of hoef ik me geen zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hitte zorgt altijd voor geleidelijke degeneratie. In jouw geval werd het de GPU even te veel, maar hij lijkt het nog gewoon te doen. Draai een stresstestje om de proef op de som te nemen.

Maar stel nou dat er iets zou zijn...wat wilde je dan gaan doen? (te laat voor bluswater, lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:20:
Hitte zorgt altijd voor geleidelijke degeneratie. In jouw geval werd het de GPU even te veel, maar hij lijkt het nog gewoon te doen. Draai een stresstestje om de proef op de som te nemen.

Maar stel nou dat er iets zou zijn...wat wilde je dan gaan doen? (te laat voor bluswater, lijkt me)
Oh... dus ik kan de brandweer weer afbellen? :/

Serieus; tja je hebt wel gelijk. Maar vanaf nu zit je dan toch altijd met een gevoel van 'oei, als 'ie het maar volhoudt!!!' achter je pc'tje... dus eigenlijk wil ik gewoon horen dat het geen kwaad kan, ook al is dat wel zo. :S Heeft GoT eigenlijk een psychiatrie-diploma ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoals ik al zei, draai een stresstestje en trek dan je conclusie. Daarna zou ik me er niet druk meer om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer te heet geworden is niet zo erg. Ik heb een oude X 850 XT gehad en daar heb ik zomers meermalen doorgespeeld met artifacts, urenlang. ( geen zin om op te staan lol ) Is geen probleem geweest. Het wordt pas problematisch als hij systematisch met een te hoog voltage te heet wordt. De combinatie van een hoog voltage met warmte is dodelijk, een keertje te heet worden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:02:
Een keer te heet geworden is niet zo erg. Ik heb een oude X 850 XT gehad en daar heb ik zomers meermalen doorgespeeld met artifacts, urenlang. ( geen zin om op te staan lol ) Is geen probleem geweest. Het wordt pas problematisch als hij systematisch met een te hoog voltage te heet wordt. De combinatie van een hoog voltage met warmte is dodelijk, een keertje te heet worden niet.
Dit zeg je alleen maar om me gerust te stellen hè ;)
Hoezo paranoïde???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Als het spel of progamma automatisch afslaat komt dat door de beveiliging, als je de gpu overgeclockt heb kan je misschien de fan instellingen zelf instellen op 50 of 60 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

ik zet eigenlijk standaard alle ventilators in mijn pc zo hoog mogelijk, zodat ik ze net niet hoor / hinderlijk hoor. Mijn GTX 260 hoor ik pas wanneer ik de fan rond de 70% zet. Hij staat dus standaard op 65% ongeveer en gaat harder blazen wanneer het ding te heet dreigt te worden.

edit:
De meeste processors van tegenwoordig hebben hun eigen thermal beveiliging er op zitten. Processors (moderne) slaan vanzelf af als ze te heet worden of gaan langzamer lopen. Hoe het echter met videokaarten zit weet ik eigenlijk niet. Die dingen worden, indien passief gekoeld, ook nog wel eens flink heet (100 graden oid!). Misschien dat iemand daar iets vanaf weet?

[ Voor 40% gewijzigd door M2M op 19-03-2009 11:09 ]

-_-

Pagina: 1